Silent Hunter III

(1/2) > >>

jvarje:
MT kaipasi kuvia tästä, joten laitetaanpa pientä jatkokertomuksen tynkää nyt meneillään olevasta partioreissusta. Välimatkat taitetaan 1024x-nopeutuksella, mutta taistelutilanteessa mennään yleensä sitten ihan normaalinopeudella.

Wilhelmshaven 30.1.1940, Unterseebootsflottille 1:n tukikohta. VIIB-luokan vene U-52 lähdössä partiolle Atlantille. Paikallista väkeä on kokoontunut laiturille lähettämään veneen matkaan, soittokuntakin on paikalla (ja soittavat Saksan kansallislaulua).



Varsinainen lähtöaika oli edellisiltana klo 23, mutta päätin viivästyttää lähtöä aamuun, koska pimeässä sataman läpi navigoiminen on hullun hommaa.



Viimeiset silmäykset maihin seuraaviin muutamaan viikkoon. Alkumatkasta pärjätään yhden hengen vahdilla sillalla, niin saavat muut miehistön jäsenet lepäillä. Pelissä voi täysin hallita miehistöä, jokainen jäsen on yksilö, jolla on omat statsit, kokemus, kestävyys yms.



Partioreissun kohteena on karttaruutu BF18 Irlannin eteläpuolella. Kaikki uratehtävät ovat tuota muotoa, eli annetaan joku ruutu, jossa pitää 24 tuntia partioida, tämän jälkeen tehtävä on pelin puolesta suoritettu. Yleensä ruudussa on aika hiljaista toimintaa, joten tuon ajan jälkeen kannattaa ihan oman harkinnan mukaan lähteä paremmille apajille.



Reitti kohderuutuun suunniteltuna. Näyttää järjettömän pitkältä verrattuna suorimpaan reittiin, mutta Englannin kanaalin läpäiseminen ei ole ihan triviaalia. Yllättäen vihollislaivoja on aikamoinen määrä, kerran kokeilin siitä, ja loppu tuli 6:n hävittäjän pommittaessa veneen muusiksi. Lisäksi pohjoiskautta kiertäessä voi matkalla iskeä Irlannin pohjoispuolitse kulkeviin saattueisiin, jos sellainen sattuu kohdalle.

Scapa Flow'n tukikohta on aika paha paikka sekin, ja vielä pohjoisempaa voisi olla turvallista kiertää, mutta aamulla kun lähtee, pahimmat paikat ohitetaan yöllä, jolloin lentokoneet eivät ainakaan ole riesana.



Pelialueesta oli kanssa puhetta, tosiaan koko Atlantti on purjehdittavissa, ja mukana tulee paperikartta, johon on merkattu saattuiden reittejä, lentokonetoimintaa yms. Ystävällismielisissä tukikohdissa voi partioreissulla käydä hakemassa torpedo- ja polttoainetäydennystä.



Pohjanmeri on yleensä varsin hiljainen, yksittäisiä pieniä rahtilaivoja saattaa pohjoisessa tulla vastaan. 1.2. iltapäivällä saatiin radioitse viesti laivasta Scapa Flow'n pohjoispuolella. Jatketaan samalla kurssilla, näyttäisi tulevan aikalailla vastaan.



Klo 23:36 tähystäjät havaitsevat laivan horisontissa, kuten odotettiinkin. Yksinäinen pieni rahtilaiva, siihen ei viitsi torpedoja haaskata, vaan käydään kansitykillä kimppuun.



Valaisuammuksen loisteessa näkyy kohdelaiva n. 2 km päässä. Käsken kansitykin miehistön avata tulen. Haluttaessa voi myös itse mennä ammuskelemaan kansi- ja IT-tykeillä.



Neljän minuutin 8.8 cm ammusten moukaroinnin jälkeen laiva uppoaa aaltojen hyiseen syleilyyn liekeissä. Kansitykki kiinnitetään, ja normaali vahti alkaa taas kiertää. Matka kohti Atlanttia jatkuu...

Lonkka:
Moi!

Hienolta näyttää ja menee hankintaan!!

Harri

BluesmanSF:
Huh! Aivan mahtavan upeita kuvia ja olin jo ihan mukana jutussa..  

Pakko-ostoshan tuo näyttää olevan, olisi vain kiva saada joku demo tai jokin siitä, kun ei oikein tiä miten tuo pyörii..

Jos viitsit niin pistä ihmeessä kuvia/tarinaa lisää jahka saat tehtäväsi tehtyä Atlantilla..

PS. Niin joo, isä pamautti ja osti sitten tuon GTR:n, kun sekin nuita autosimuja joskus ajelee, ja sitätähän tässä on pari päivää kokeisiin lukemisen (kröhöm...) ohella tahkottu..  
Ja on muuten aivan mahtava simu! Sainpahan tuon Cataluynian ajettua ja seuraavaa rataa reenataan championshipissä..  

W3ntti:
Trailereita ja tutoriaaleja löytyy täältä. Fiiliksen nostatukseksi voi kattoa vaikka Das Bootin ja sitten pelaamaan, vielä saksankieliset äänet käyttöön niin johan lähtee. Alaaaarm!!  

jvarje:
Jatketaanpa tarinaa sitä mukaa kun kerkiän kampanjaa jatkaa.

2.2.1940. Aamuyöstä kuultiin yksinäinen hävittäjä kauempana pohjoisessa, liekö tullut etsimään rahtilaivan kiusaajaa. Sukelluksiin, ja jatketaan hissukseen lounaan suuntaan. Kontakti häipyy pian kuulumattomiin, ja noustaan pintaan jatkamaan matkaa. Aamusella kansiupseerikin on päässyt ylös punkastaan ja päivystämään.



Jatketaan matkaa tasaisella 13 solmun vauhdilla etelään pitkin Irlannin rannikkoa. Muutamia yksittäisiä laivoja tulee vastaan. Kansitykki laulamaan, ammutaan käsin 5 km etäisyydeltä.



5.2.1940. Vajaan viikon purjehtimisen jälkeen saavutaan kohderuutuun ja aloitetaan partiointi. Näillä main kulkee laivaväylä Halifaxista Englantiin, täytyypä olla kuulolla, jos saadaan radioitse infoa saattueiden kulusta.

Navigation

Up one level

Next page