Test av svensk/skånsk LandClass

<< < (5/8) > >>

BoDy:
Det ser ju mycket bra ut.
Jag har tittat lite runt norra storstockholm, Täby, Sollentuna, Vallentuna etc. Jag har också Scand R&W, och Swedflights Bromma med Stockholms tillägg.

Till stora delar ligger bebyggelsen på rätt plats men inte alltid. Jag har däremot svårt att hitta något offset åt något håll.
Rolig detalj, bryggorna vid båthamnen i Viggbyholm syns (och ligger helt rätt), men kommer den från Landclass eller Scand R&W?

/Bo

bpahe:

Hej!

Uppe kring mälaren känns det som om allt ligger ett par km för långt åt öster. (Arboga, Kungsör, Köping och Västerås har jag kollat)

Jag har RT Scand R&W installerat.

Det låter som en ganska markant felaktighet. Jag skall göra en jämförelse mellan FS standardkust & SR&W för att se hur mycket det skiljer. Tydligen är det en hel del på sina ställen...

Det ser ju mycket bra ut.
Jag har tittat lite runt norra storstockholm, Täby, Sollentuna, Vallentuna etc. Jag har också Scand R&W, och Swedflights Bromma med Stockholms tillägg.

Till stora delar ligger bebyggelsen på rätt plats men inte alltid. Jag har däremot svårt att hitta något offset åt något håll.
Rolig detalj, bryggorna vid båthamnen i Viggbyholm syns (och ligger helt rätt), men kommer den från Landclass eller Scand R&W?

/Bo

Det låter ju uppmuntrande, tack för det! Bryggorna kommer garanterat från SR&W, sådana detaljer finns inte med i SweClass.

Fortsätt att komma med synpunkter, allt är varmt välkommet!

/hans

bpahe:
Hej!

Jag har nu satt ihop en bild som visar skillnaden i Mälar-regionen mellan MS-standard kustlinje, och den skapad av Scandinavian Roads & Waters (SR&W).

SR&W är de rosa ytorna i bilden. Man kan tycka att det inte handlar om så stora skillnader, men tänk på att området på bilden är ganska stort.

Detta förklara inte helt varför städer ligger ganska mycket fel på sina platser, med SweClass-betan installerad. Men det blir en markant skillnad på vissa ställen för er som använder SR&W.

[ Attachment removed / expired ]

/hans

nighty142:
Ser grymt bra ut!

tack för en grym LC freeware!

bpahe:
Hej!

Nu är landet täckt i området nedan;

[ Attachment removed / expired ]

/hans

Navigation

Up one level