Käytkö Lidl myymälöissä?

<< < (45/50) > >>

erkki.pulkkinen:

Makeisverot saisivat olla vieläkin kovemmat noiden turhakkeiden, limut, sipsit, karkit ym kohdalla. ainakin kun katukuvassa pyörii huomattavan ylipainoisia lapsiakin.

Varmaa on myös se, että sokerin syönti jatkuu vaikka makeisvero tuhatkertaistettaisiin. Asia on hiukan sama kuin alkolin kanssa, jos sitä ei saa tai se on kohtuuttoman kallista niin silloin sitä tehdään itse.

pho201:

Makeisverot saisivat olla vieläkin kovemmat noiden turhakkeiden, limut, sipsit, karkit ym kohdalla. ainakin kun katukuvassa pyörii huomattavan ylipainoisia lapsiakin.

Voisihan se johtua siitäkin, että pienituloisissa perheissä ei ole varaa syödä kuin halpaa (roska)ruokaa. Se lihottaa. Lohtuna asiassa on tosin se, että näitä pienituloisia on niin kovin vähän - ainakin mikäli uskomme sosiaali- ja terveysministeriämme.

HannaR:
roskaruoka ei ole halpaa. Halpaa on syödä perunaa, makaroonia ja jauhelihaa ja kanankoipia, mutta roskaruoka valmisruokien ja pikaruokien ominaisuudessa on hävyttömän kallista.
Mutta niin on se terveellinenkin ruoka. Hedelmät ja hyvät vihannekset ovat järjettömän kalliita, perunaa mä välttelen muutenkin, samoin kuin vehnää - tai ainakin pitäisi. Ne eivät ole hyviä ruoka-aineita, samoin kuin sokerikaan.

Mä olen niitä vähätuloisia opintotuella tällä hetkellä ja viimeiset kolme vuotta ansiosidonnaisella ja työttömyysturvalla. Roskaruoka ei todellakaan ole halpaa. Mutta jos peruna ja pasta lasketaan roskaruoaksi, siinä ollaan oikeassa - se lihottaa.

Toppolino:
Vehnää ei kannata yleisellä tasolla tuomita. Siinä on eroa, syökö sitä liikuntaa harrastamaton sohva-asukki kilon päivässä valkoisessa muodossa pastana tai ranskanleipänä vai säännölliseti liikuntaa harrastava täysjyväpastana esim. kanan kanssa. Samalla yksipuolisella logiikalla myös hyvin monet hedemät ovat epäterveellisiä niiden runsaan sokerin vuoksi. Jauhelihoista halpaa on vain se bulkein ja sekin vain, jos on tarjouksessa.

HannaR:
Niin, tuomitsin vehnän omaan kokemukseen perustuen. Mikään testi ei ole osoittanut ettei se sopisi, mutta käytäntö näyttää, että pitkälle prosessoitu vilja yleensäkin aiheuttaa huonon olon - samoin kuin peruna. Eikä siitä sokeristakaan hyvä olo allekirjoittaneelle tule - mutta kun sitä silti pitää vetää niin minkäs teet.

Mikä tahansa, mitä vetää liikaa aiheuttaa kenessä tahansa lihomista. Jos syö enemmän kuin kuluttaa, niin vaan käy. Siihen kun liitetään esim lääkityksistä johtuvat lihomiset niin peli on aika valmis. Mutta sillä ei taas ole tämän asian kanssa mitään tekemistä.

Ai niin, mainitsinko jo miten hyviä luomusitruunoita Lidlistä saa? 

Navigation

Up one level

Next page

Previous page