Utveckling!

(1/2) > >>

iPEX:
Hej på er!

Har ni några länkar på tutorials mm för utveckling av ex. byggnader mm och hur man sen importerar dem så de funkar i FS!
Skåne är ju ett underbart litet landskap med väldigt många och fina slott och annat som syns bra ifrån luften!
Själv tänkte jag att jag skulle testa som första project att göra wanås slott som bara ligger nån mil ifrån kristianstad!

tacksam för alla svar!
Jag vet att i flesta fall ska man använda Gmax, men jag sitter inte på denna programvaran utan har storeboro istället. Hoppas det går lika bra!

bpahe:
Hej!

För enkelhetens skull - du kommer ej ifrån Gmax. Och eftersom olikheterna mellan Gmax & 3D Studio är så få kommer du enkelt igång med Gmax. Annars återstår möjligheten att importera ditt arbete från 3DS till Gmax, en enkel operation.

MS har gett ut en tutorial som innehåller allt du behöver veta för att skapa en byggnad och sedan placera den i FS2004. Den finner du här;

http://www.microsoft.com/games/flightsimulator/fs2004_downloads_sdk.asp#gmax

/hans

iPEX:
danke

iPEX:
Har jag missat nått, går det inte rendera med GMAX?`
tror nästan att R7 åker in.. man vill ju kunna rendera sim projekt också undertiden man arbetar med dem för att se hur det ser ut innan!

En annan sak som jag funderat på! Går det lägga in byggnader med exakta kordinater i FS2004?
Tänkte första skulle bli mitt eget hus för att testa och komma in i det hela igen!

bpahe:

Har jag missat nått, går det inte rendera med GMAX?`
tror nästan att R7 åker in.. man vill ju kunna rendera sim projekt också undertiden man arbetar med dem för att se hur det ser ut innan!

Nej, det är just det som är skillnaden mellan Gmax (vilket är gratis) och 3DS (vilket kostar en sjuhelsikes mängd pengar).

En annan sak som jag funderat på! Går det lägga in byggnader med exakta kordinater i FS2004?Tänkte första skulle bli mitt eget hus för att testa och komma in i det hela igen!

Ja, det gör du i den XML-fil som produceras vid export tillsammans med MDL-filen.

/hans

Navigation

Up one level

Next page