Budapest Reloaded
Gangsingen:
För er som missade Budapest Overload
Ni får en ny chans! http://www.vacchun.hu/br/
kitte:
Jag ser att du är inbokad på BAW86D så jag frågar dig som vet!
Hur fungerar det riktigt? Kan man välja valfritt flygplan eller bör man om möjligt välja ett som stämmer överens med hur en rutt flygs IRL? När man bokar en arrival så är ju en scheduled time fastslagen, men det kan väl vara ganska marigt att få det att stämma när så många faktorer är oklara (kommer du iväg i tid där du flyger ifrån, det kan strula med datorn, man kanske inte kan beräkna flygtiden tillräckligt nogrannt). Innebär inte detta att ankomsttiderna högst troligtvis blir lite huller om buller?
Förmodligen hakar jag på med en arrival och departure!
/Kitte
frazer:
Tanken är att man skall försöka hålla sin slot-tid, både för arr och dep. För dep har man ju 15 min marginal IRL, vilket borde vara fallet här. Det räcker för en omstart om man kan sitt flygplan
Det jag tycker är coolt är hur välorganiserat det hela är, och att det finns OCC! Det bara MÅSTE man utnyttja!
Gangsingen:
Daniel hann före. Det är precis som han säger. Det hela går ut på att försöka hålla sin slot-tid.
Förra gången (Budapest Overload) var jag i hyfsad tid till Budapest, men fick ligga i hold ett bra tag innan jag fick landa....missade min slot-tid med 40minuter sist pga det.
Ungrarna tog lärdom av förra eventet och har nu fler positioner bemannade. De skapade en sida som minne för förra eventet, och där fanns bilder m.m från ATC:s vinkel, skitcoolt. Tror dock att den är borttagen nu
Dessutom sitter de på den riktiga flygplatsen (som jag fattat det) i en utbildningslokal och får assistans av riktig ATC när det kör ihop sej.
Flyg till Budapest, det är kanonkul!
iPEX:
Att de sitter på en riktig flygplats och gör detta är riktigt "hardcore"!
Det gillar jag! Vi kanske skulle byta till riktiga flygplan också?
Snacka om överdrivet!
Navigation