FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
27.05.17, 13:47

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Menopelinne
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 80 81 [82] 83 84 ... 113 Reply Print
Author Topic: Menopelinne  (Read 475120 times)
Joonas Mustonen
Offline Offline

Posts: 2185
Date Registered: 31.07.09

Re: Menopelinne
« Reply #1620 on: 27.10.11, 12:20 »


Muksu tuli, sedani Honda lähti ja tilalle perhekiesiä. Tiedä sitte onko hyvä tai huono, mutta on se jo 3000km liikkunu ihan mukavasti.

Milläs koneella ja varustepaketilla tämä on, näpsäkän näköinen vehje harmaana  thmbup Meille tuli heinäkuussa taloon 3v vanha versio isolla dieselillä, voi pojat mikä muutos ranskanpatongista nuin laadullisesti  Smiley Ei kitise, natise eikä mitään 130k ajettuna, toisinkuin edelliset Ranskattaret jo 100k kohdilla yms

Jan Fredriksson
Offline Offline

Posts: 1100
Date Registered: 15.07.01

Re: Menopelinne
« Reply #1621 on: 27.10.11, 13:01 »

Milläs koneella ja varustepaketilla tämä on, näpsäkän näköinen vehje harmaana  thmbup Meille tuli heinäkuussa taloon 3v vanha versio isolla dieselillä, voi pojat mikä muutos ranskanpatongista nuin laadullisesti  Smiley Ei kitise, natise eikä mitään 130k ajettuna, toisinkuin edelliset Ranskattaret jo 100k kohdilla yms

Moro,

Tämä on 1,4 TSI 118kW (160hv) DSG-automaatti, highline, platinanharmaa, Dropmag -Alcantara/kangasverhoilu titaaninmusta, varustepaketit I, II ja III, light assist-valoautomatiikka, radiona RCD510 ja hopeiset kattokaiteet. Siinä se - noin suurinpiirtein  Grin

-Jani

When once you have tasted flying,  you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and you will always yearn to return- Leonardo da Vinci
Joonas Mustonen
Offline Offline

Posts: 2185
Date Registered: 31.07.09

Re: Menopelinne
« Reply #1622 on: 27.10.11, 13:03 »


Tämä on 1,4 TSI 118kW (160hv) DSG-automaatti, highline, platinanharmaa, Dropmag -Alcantara/kangasverhoilu titaaninmusta, varustepaketit I, II ja III, light assist-valoautomatiikka, radiona RCD510 ja hopeiset kattokaiteet. Siinä se - noin suurinpiirtein  Grin

Nonii, asialliset varusteet ainakin, ja TSI:llä varmasti kerkeää  thmbup

Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Menopelinne
« Reply #1623 on: 27.10.11, 13:13 »

On varmasti, etenkin sähköpuolella on hyvin pitkälti niitä. Tekniikka kyllä pelaa aika varmasti ja miten kukin autoaan huolehtii.

No jaa, melkein sanoisin päinvastoin. Jotain pieniä sähköjuttuja on omassa vm.2004 Golfissa ollut, mutta ei mitään ihmeellisempää. Penkinlämmitin kärähti ja poltti penkkiin reiän ja välillä vilkku-/pitkien valojen viiksi vattuilee. Saattaa olla toimimatta, tai sitten toimii esim. päinvastoin. Alhaalla vilkku oikealle ja ylhäällä vasemmalle. Ja samasta viiksestä operoitava vakkari ei aina suostu käynnistymään. Virtojen katkaisu ja uudelleen käynnistys auttaa noihin vaivoihin. Todennäköisesti jossain on vain paskaa. Eli ei nyt voi sanoa, että kovin kummoisia sähköpuolen ongelmia olisi ollut... Jaa no on kait se sähkövika sekin, että akku pitäisi uusia ennen talvea. Alkuperäinen ei enää jaksa oikein jerkata, jos auto seisoo pari päivää Tongue

Mutta enemmän sitten on tuollaisia järjettömiä juttuja, kuten esim.  kolmas kierros laakereita menossa. 240tkm mittarissa josta oikeasti valtaosa matka-ajoa. Ei pitäisi ihan noin mennä. Ottaen huomioon, että esim. jarrut on vielä alkuperäiset... Sitten on mennyt vetoakselia poikki jne. Moottoripuolella turbo on uusittu, kun entinen meni atomeiksi 200tkm kohdalla. Ja pelolla odotan sitä päivää, että kaksoismassavauhtipyörä pitää ruveta uusimaan, kun sekin väistämättä tässä vielä edessä on. Ja taas meni tonni...

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Teemu Hallamaa
Etninen hiihtäjä
Offline Offline

Posts: 289
Date Registered: 22.05.09

WWW
Re: Menopelinne
« Reply #1624 on: 27.10.11, 13:51 »

On varmasti, etenkin sähköpuolella on hyvin pitkälti niitä. Tekniikka kyllä pelaa aika varmasti ja miten kukin autoaan huolehtii.

Octavia 2.0 TDI 2006. 180 000km = 2 x turbo, ilmastoinnin kompura ja jarrujen herkistelyä. Ei yhtään sähkövikaa omalla kohdalla. Varmaan 5000€ mennyt remontteihin ylimääräistä rahaa tuon viiden vuoden aikana, jonka auto on mulla ollut. Takuu korvasi jarrujen remontit, mutta muut on mennyt omasta pussista. Määräaikaishuollot tehty ("öljynvaihtohuolto" joka kerta yli 500€ ja jakoremmin vaihdolla yli 1000€).

Kulut pieneni puoleen, kun siirryin pois merkkihuolloista takuuajan jälkeen. Ja kuitenkin kaiken tämän jälkeen tekisi vielä ostaa toinenkin Skeida.  Grin
« Last Edit: 27.10.11, 13:58 by Teemu Hallamaa »

Näkymän muunteli: Teemu Hallamaa
Petokalan solunäyte on yleensä haista kaavittu.
Luultavasti ensimmäisen sukellusveneen kehittäjät onnistuivat parhaiten.
Entinen raitis, nykyisin hiihtäjä.
Jukka Siirilä
Offline Offline

Posts: 6015
Date Registered: 17.04.02

Re: Menopelinne
« Reply #1625 on: 27.10.11, 14:23 »

Riittää, että tietää sen mikä Volkswagen on.

Talvella pitäisi myös tietää mistä ovesta tällä kertaa pääsee passattiin sisään ja sen jälkeen sitten saakin jännittää että mikä ovi aukeaa kun on päässyt perille.

-JukSii-
Marko Ryynänen
Offline Offline

Posts: 733
Date Registered: 05.10.04

Re: Menopelinne
« Reply #1626 on: 27.10.11, 14:30 »

Talvella pitäisi myös tietää mistä ovesta tällä kertaa pääsee passattiin sisään ja sen jälkeen sitten saakin jännittää että mikä ovi aukeaa kun on päässyt perille.

Itsellä on passatin 3BG ovien kanssa ongelmana ollut lukossa oleva "lirputin" joka jäätää ja ovi ei mene kiinni / lukkoon vaan pomppaa auki. -> huolellinen voitelu aseöljyllä tai ensiapuna kuumailmapuhaltimella muutama sekunti lämmintä ja taas pelittää Smiley
« Last Edit: 27.10.11, 14:43 by Marko Ryynänen »

-make-
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3843
Date Registered: 21.04.06

Re: Menopelinne
« Reply #1627 on: 27.10.11, 17:04 »

Jaa en tiedä mistä ootte Fordin niin huonono luotettavuuden repästy... 14 vuoden aikana kerran ei lähtenyt aamulla liikkeelle: syynä tukkeutunut pa-suodin ja kertaakaan ei oo tielle jättäny...

2.2TDCI Sportwagonina on harvinainen... Tais yks olla nettiautossa myynnissä atm... Ja 155hv ja 400nm riitti ihan hyvin lasti päällä 207km/h nopeuteen ja viel ois varmaan kovempaakin kulkenu...

Killerhangar
Cathy Tiainen
Offline Offline

Posts: 1546
Date Registered: 01.02.05

Re: Menopelinne
« Reply #1628 on: 27.10.11, 17:07 »

Euro-Fordit on tavallaan vähän väliinputoajia, eivät varsinaisesti täysin saksalaisia eikä myöskään amerikkalaisia autoja.

Minän Ford Mondeo valmistaa Belgia!!!  Cheesy


Cathy *-*

Noraneko
Jukka Siirilä
Offline Offline

Posts: 6015
Date Registered: 17.04.02

Re: Menopelinne
« Reply #1629 on: 27.10.11, 17:11 »

2.2TDCI Sportwagonina on harvinainen... Tais yks olla nettiautossa myynnissä atm... Ja 155hv ja 400nm riitti ihan hyvin lasti päällä 207km/h nopeuteen ja viel ois varmaan kovempaakin kulkenu...

19 varmaria näytti olevan 2.2TDCi koneella.

-JukSii-
Joonas Mustonen
Offline Offline

Posts: 2185
Date Registered: 31.07.09

Re: Menopelinne
« Reply #1630 on: 27.10.11, 17:25 »

Ja 155hv ja 400nm riitti ihan hyvin lasti päällä 207km/h nopeuteen ja viel ois varmaan kovempaakin kulkenu...
Wou 207!!!  Shocked Auton hyvyys ja harvinaisuus mitataan huippunopeudesta?

Kimmo Huoviala
Offline Offline

Posts: 1275
Date Registered: 27.05.05

Re: Menopelinne
« Reply #1631 on: 27.10.11, 17:31 »

Euro-Fordit on tavallaan vähän väliinputoajia, eivät varsinaisesti täysin saksalaisia eikä myöskään amerikkalaisia autoja. Meinaan siis laatuvaikutelmaa, materiaaleja (VAG:ssä ja BMW:ssä sisustuksessa pehmeää muovia eikä mitään bakeliittia), muotoilua, ergonomiaa ja kytkimien/nappuloiden ja muiden vipstaakkelejen jämäkkää tuntumaa. Esim vanhat Scorpiot tai 90-luvun Mondeot. Kun istuu Volkkarissa, Audissa, Bemarissa tai Mersussa niin tietää kyllä missä maassa auto on suunniteltu. Oikeassa jenkkifordissa on mukeja kahdeksan ja V-muodossa... Enkä nyt meinaa, että Fiestat, Focukset, Mondeot, Transitit jne ollenkaan huonoja olisivat, monet väittävät että ajettavuudessa pesevät muut saksalaismerkit mutta kokonaisuusvaikutelma ja suunnittelu ei ehkä ole niin saksalaisvaikutteinen. Ja tää on vain mun huippusubjektiivinen näkemykseni, ajokokemukseni rajoittuu autokoulun pariin Audiin, Passattiin, Corollaan, muutamaan pakkuun, Bemariin ja 244:n Volvoon, en ole edes yhdelläkään jenkillä tai Fordilla ajanut. Autojen kyydissä istumisesta ja lehtiä lukemalla saa jokinlaisen hataran käsityksen.


Sehän on hyvä kertoa jos ei ole kokeillut... Mondeot vain paranevat kaiken aikaa. Jopa nekin mitkä eivät ole 2.2TDCi Sportwagoneita. BTW, MK3 Mondeon suunnittelussa on ollut mukana Passatin pää(?)suunnittelija. Luetun perusteella arvostelu on verrattavissa suomelointiin, faktoja päytään. nimim. foordeilua jo vuodesta -98 Grin
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3843
Date Registered: 21.04.06

Re: Menopelinne
« Reply #1632 on: 27.10.11, 17:32 »

19 varmaria näytti olevan 2.2TDCi koneella.

Sportwagoneina muistaakseni tasan yksi Wink Sen kyllä erottaa aika helposti normikorista.

Killerhangar
Kimmo Huoviala
Offline Offline

Posts: 1275
Date Registered: 27.05.05

Re: Menopelinne
« Reply #1633 on: 27.10.11, 17:43 »

Mikä se on se sportwagon?
Jukka Siirilä
Offline Offline

Posts: 6015
Date Registered: 17.04.02

Re: Menopelinne
« Reply #1634 on: 27.10.11, 17:46 »

Sportwagoneina muistaakseni tasan yksi Wink Sen kyllä erottaa aika helposti normikorista.

Jaa, eikö se fordilla tarkoitakaan pelkästään sitä että se on farmari?

-JukSii-
Joonas Mustonen
Offline Offline

Posts: 2185
Date Registered: 31.07.09

Re: Menopelinne
« Reply #1635 on: 27.10.11, 18:03 »

Mikä se on se sportwagon?
Jännää kun edes Google ei ole kuullut "sportwagonista"..

Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3843
Date Registered: 21.04.06

Re: Menopelinne
« Reply #1636 on: 27.10.11, 18:19 »

No lähinnä korisarja on eri.. Kyllä sen eron huomaa jos on molempia toljotellu... En sitten muista millä nimellä tuo tarkalleen kulkee M6 vai ST...

Killerhangar
Marika Silvennoinen
Offline Offline

Posts: 303
Date Registered: 17.06.11

Re: Menopelinne
« Reply #1637 on: 27.10.11, 18:21 »

Saiskohan sitä aikasiks kuvata noita menopelejä. Löytyy nyt vaan noi mun käytössä olevat autot & mopo, joka nyt syksyllä harvemmin ajossa. Tekis mieli saada jo oma moottoripyörä. Ehkä keväällä onnistuu.
Veli Hämäläinen
Offline Offline

Posts: 329
Date Registered: 22.08.11

Re: Menopelinne
« Reply #1638 on: 27.10.11, 18:39 »

Talvella pitäisi myös tietää mistä ovesta tällä kertaa pääsee passattiin sisään ja sen jälkeen sitten saakin jännittää että mikä ovi aukeaa kun on päässyt perille.

Joo, minunkin antiikkinen Passattini (1.8T vm-97) päätti viime talvena, että kuskin ovesta ei sitten kuljeta ! Ei auttanut muu kuin vaihtaa koko lukitussysteemi ovesta  thmbdn
tjh80
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #1639 on: 27.10.11, 19:12 »

Joo, minunkin antiikkinen Passattini (1.8T vm-97) päätti viime talvena, että kuskin ovesta ei sitten kuljeta ! Ei auttanut muu kuin vaihtaa koko lukitussysteemi ovesta  thmbdn
Mikäs osa sieltä oli mennyt sitten rikki?
Pages: 1 ... 80 81 [82] 83 84 ... 113 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1