FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
24.09.17, 03:21

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Menopelinne
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 80 81 [82] 83 84 ... 112 Reply Print
Author Topic: Menopelinne  (Read 491471 times)
Jukka Siirilä
Offline Offline

Posts: 6018
Date Registered: 17.04.02

Re: Menopelinne
« Reply #1620 on: 27.10.11, 17:11 »

2.2TDCI Sportwagonina on harvinainen... Tais yks olla nettiautossa myynnissä atm... Ja 155hv ja 400nm riitti ihan hyvin lasti päällä 207km/h nopeuteen ja viel ois varmaan kovempaakin kulkenu...

19 varmaria näytti olevan 2.2TDCi koneella.

-JukSii-
Joonas Mustonen
Offline Offline

Posts: 2185
Date Registered: 31.07.09

Re: Menopelinne
« Reply #1621 on: 27.10.11, 17:25 »

Ja 155hv ja 400nm riitti ihan hyvin lasti päällä 207km/h nopeuteen ja viel ois varmaan kovempaakin kulkenu...
Wou 207!!!  Shocked Auton hyvyys ja harvinaisuus mitataan huippunopeudesta?

Kimmo Huoviala
Offline Offline

Posts: 1275
Date Registered: 27.05.05

Re: Menopelinne
« Reply #1622 on: 27.10.11, 17:31 »

Euro-Fordit on tavallaan vähän väliinputoajia, eivät varsinaisesti täysin saksalaisia eikä myöskään amerikkalaisia autoja. Meinaan siis laatuvaikutelmaa, materiaaleja (VAG:ssä ja BMW:ssä sisustuksessa pehmeää muovia eikä mitään bakeliittia), muotoilua, ergonomiaa ja kytkimien/nappuloiden ja muiden vipstaakkelejen jämäkkää tuntumaa. Esim vanhat Scorpiot tai 90-luvun Mondeot. Kun istuu Volkkarissa, Audissa, Bemarissa tai Mersussa niin tietää kyllä missä maassa auto on suunniteltu. Oikeassa jenkkifordissa on mukeja kahdeksan ja V-muodossa... Enkä nyt meinaa, että Fiestat, Focukset, Mondeot, Transitit jne ollenkaan huonoja olisivat, monet väittävät että ajettavuudessa pesevät muut saksalaismerkit mutta kokonaisuusvaikutelma ja suunnittelu ei ehkä ole niin saksalaisvaikutteinen. Ja tää on vain mun huippusubjektiivinen näkemykseni, ajokokemukseni rajoittuu autokoulun pariin Audiin, Passattiin, Corollaan, muutamaan pakkuun, Bemariin ja 244:n Volvoon, en ole edes yhdelläkään jenkillä tai Fordilla ajanut. Autojen kyydissä istumisesta ja lehtiä lukemalla saa jokinlaisen hataran käsityksen.


Sehän on hyvä kertoa jos ei ole kokeillut... Mondeot vain paranevat kaiken aikaa. Jopa nekin mitkä eivät ole 2.2TDCi Sportwagoneita. BTW, MK3 Mondeon suunnittelussa on ollut mukana Passatin pää(?)suunnittelija. Luetun perusteella arvostelu on verrattavissa suomelointiin, faktoja päytään. nimim. foordeilua jo vuodesta -98 Grin
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Menopelinne
« Reply #1623 on: 27.10.11, 17:32 »

19 varmaria näytti olevan 2.2TDCi koneella.

Sportwagoneina muistaakseni tasan yksi Wink Sen kyllä erottaa aika helposti normikorista.

Killerhangar
Kimmo Huoviala
Offline Offline

Posts: 1275
Date Registered: 27.05.05

Re: Menopelinne
« Reply #1624 on: 27.10.11, 17:43 »

Mikä se on se sportwagon?
Jukka Siirilä
Offline Offline

Posts: 6018
Date Registered: 17.04.02

Re: Menopelinne
« Reply #1625 on: 27.10.11, 17:46 »

Sportwagoneina muistaakseni tasan yksi Wink Sen kyllä erottaa aika helposti normikorista.

Jaa, eikö se fordilla tarkoitakaan pelkästään sitä että se on farmari?

-JukSii-
Joonas Mustonen
Offline Offline

Posts: 2185
Date Registered: 31.07.09

Re: Menopelinne
« Reply #1626 on: 27.10.11, 18:03 »

Mikä se on se sportwagon?
Jännää kun edes Google ei ole kuullut "sportwagonista"..

Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Menopelinne
« Reply #1627 on: 27.10.11, 18:19 »

No lähinnä korisarja on eri.. Kyllä sen eron huomaa jos on molempia toljotellu... En sitten muista millä nimellä tuo tarkalleen kulkee M6 vai ST...

Killerhangar
Marika Silvennoinen
Offline Offline

Posts: 303
Date Registered: 17.06.11

Re: Menopelinne
« Reply #1628 on: 27.10.11, 18:21 »

Saiskohan sitä aikasiks kuvata noita menopelejä. Löytyy nyt vaan noi mun käytössä olevat autot & mopo, joka nyt syksyllä harvemmin ajossa. Tekis mieli saada jo oma moottoripyörä. Ehkä keväällä onnistuu.
Veli Hämäläinen
Offline Offline

Posts: 329
Date Registered: 22.08.11

Re: Menopelinne
« Reply #1629 on: 27.10.11, 18:39 »

Talvella pitäisi myös tietää mistä ovesta tällä kertaa pääsee passattiin sisään ja sen jälkeen sitten saakin jännittää että mikä ovi aukeaa kun on päässyt perille.

Joo, minunkin antiikkinen Passattini (1.8T vm-97) päätti viime talvena, että kuskin ovesta ei sitten kuljeta ! Ei auttanut muu kuin vaihtaa koko lukitussysteemi ovesta  thmbdn
tjh80
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #1630 on: 27.10.11, 19:12 »

Joo, minunkin antiikkinen Passattini (1.8T vm-97) päätti viime talvena, että kuskin ovesta ei sitten kuljeta ! Ei auttanut muu kuin vaihtaa koko lukitussysteemi ovesta  thmbdn
Mikäs osa sieltä oli mennyt sitten rikki?
Jukka Siirilä
Offline Offline

Posts: 6018
Date Registered: 17.04.02

Re: Menopelinne
« Reply #1631 on: 27.10.11, 19:23 »

Joo, minunkin antiikkinen Passattini (1.8T vm-97) päätti viime talvena, että kuskin ovesta ei sitten kuljeta ! Ei auttanut muu kuin vaihtaa koko lukitussysteemi ovesta  thmbdn

Mulla vuosimallia 2005. Ei sieltä mikään rikki mennyt. Sen aikaisten volkkareiden tyyppivika vain. Sopivassa pakkasessa kahva vaan liikkuu mutta ovi ei aukea. Sitten kun auto lämpenee kunnolla ovet taas toimii.
Kun on riittävän kovaa pakkasta pitkään toimii ovet parin päivän kiukuttelujen jälkeen taas ihan hienosti kunnes käydään hiukan vähemmissä pakkasasteissa ja taas alkaa kiukuttelu.

Vertaistukiryhmän (lue työkaverit jotka omistavat volkkarin) mukaan samaa vikaa on ainakin 2002 vuosimallin golffissa ja muissa sen aikaisissa.

-JukSii-
tjh80
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #1632 on: 27.10.11, 19:25 »

Mulla vuosimallia 2005. Ei sieltä mikään rikki mennyt. Sen aikaisten volkkareiden tyyppivika vain. Sopivassa pakkasessa kahva vaan liikkuu mutta ovi ei aukea. Sitten kun auto lämpenee kunnolla ovet taas toimii.
Kun on riittävän kovaa pakkasta pitkään toimii ovet parin päivän kiukuttelujen jälkeen taas ihan hienosti kunnes käydään hiukan vähemmissä pakkasasteissa ja taas alkaa kiukuttelu.

Vertaistukiryhmän (lue työkaverit jotka omistavat volkkarin) mukaan samaa vikaa on ainakin 2002 vuosimallin golffissa ja muissa sen aikaisissa.
Joo, tietää vaan tässä itsekin varautua tuohon. On nimittäin ensimmäinen talvi tulossa kun on tuo Passat käytössä.
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Menopelinne
« Reply #1633 on: 27.10.11, 19:38 »

Vika löytyy jopa kaverin -94 Passatista. Cheesy Tosin sellaisena että hanttimiehen ovi ei mene lukkoon. Kiva mennä talviaamuna kyydissä kouluun ku pitää ovea pitää kiinni. Grin

Killerhangar
bemari
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #1634 on: 27.10.11, 19:52 »

No lähinnä korisarja on eri.. Kyllä sen eron huomaa jos on molempia toljotellu... En sitten muista millä nimellä tuo tarkalleen kulkee M6 vai ST...
Tarkoittaiskohan M6 kuitenkin ennemmin kuusivaihteista manuaalivaihteistoa kuin korimallia Roll Eyes
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Menopelinne
« Reply #1635 on: 27.10.11, 20:01 »

 Embarrassed Tekevälle jaa kireiselle sattuu, pistetään sen piikkiin... Grin


Killerhangar
Risto-Pekka Niemi
Offline Offline

Posts: 105
Date Registered: 13.01.09

Re: Menopelinne
« Reply #1636 on: 27.10.11, 20:23 »

Mulla vuosimallia 2005. Ei sieltä mikään rikki mennyt. Sen aikaisten volkkareiden tyyppivika vain. Sopivassa pakkasessa kahva vaan liikkuu mutta ovi ei aukea. Sitten kun auto lämpenee kunnolla ovet taas toimii.
Kun on riittävän kovaa pakkasta pitkään toimii ovet parin päivän kiukuttelujen jälkeen taas ihan hienosti kunnes käydään hiukan vähemmissä pakkasasteissa ja taas alkaa kiukuttelu.

Vertaistukiryhmän (lue työkaverit jotka omistavat volkkarin) mukaan samaa vikaa on ainakin 2002 vuosimallin golffissa ja muissa sen aikaisissa.

Ite ajan -98 vuotisella Polo farkulla. Samaa vikaa kaikissa ovissa lukuunottamatta takakonttia. Sai ite fiksattua, kun otti lukkolaitteen irti, avasi, kunnon rasvanpoisto ja kevyt voitelu laadukkaalla lukkoöljyllä. Varmuudeksi vielä jäykempi jousi mekanismiin. Ohjeet ko. operaatioon löytyy tuolta: http://seatclubfinland.com/filet/matti_t-cordoba-lukko-korjausopas.pdf

Polossakaan ei ihan samanlainen lukkolaite ollut, mut mukavasti kuitenkin nuo ohjeet auttoivat ja nyt lukot toimivat kaikilla pakkasilla. On se kumma kun VAG-insinööri ei osaa tehdä toimivaa lukkoa.
Jaakko Rissanen
Offline Offline

Posts: 1908
Date Registered: 01.07.03

WWW
Re: Menopelinne
« Reply #1637 on: 28.10.11, 00:53 »

Edellisessä Golfissa myöskin ongelmia ovien kanssa. Paras tilanne sattui joitakin talvia sitten lyödessäni oven kiinni auton ollessa käynnissä - ehdin hetken aikaa skrabata ikkunoita, kunnes vilkut välkähtivät ja kuului liian tutun oloinen naksahdus.. Äkkiä kokeilemaan ja niinhän siinä oli käynyt, että auto oli päättänyt lukita itse itsensä moottorin ollessa käynnissä.
Kari Virtanen
Jari Pozz
Offline Offline

Posts: 4701
Date Registered: 05.07.01

Re: Menopelinne
« Reply #1638 on: 28.10.11, 03:02 »

Mulla vuosimallia 2005. Ei sieltä mikään rikki mennyt. Sen aikaisten volkkareiden tyyppivika vain. Sopivassa pakkasessa kahva vaan liikkuu mutta ovi ei aukea. Sitten kun auto lämpenee kunnolla ovet taas toimii.
Kun on riittävän kovaa pakkasta pitkään toimii ovet parin päivän kiukuttelujen jälkeen taas ihan hienosti kunnes käydään hiukan vähemmissä pakkasasteissa ja taas alkaa kiukuttelu.

Vertaistukiryhmän (lue työkaverit jotka omistavat volkkarin) mukaan samaa vikaa on ainakin 2002 vuosimallin golffissa ja muissa sen aikaisissa.

Volkkari-foorumeilla tullut vastaan tällainen ohje:

Quote
itsellä oli kanssa kyseinen vika!! ja siihen autto ihan vaijerin säätö, se tapahtuu kun vedät kahvaa hiaman ulkopuolelta ja kurkistat kahvan taka päästä poikittaissuunnassa niin näät siellä mustan lituskaisen vaijerinpään. Sitä pystyy säätämää pienellä talttapää meisselillä siten että kampeat sitä ulospäin ja samalla työnnät sisäänpäin! Eli kahvassa on vaijerille niin sanottu portaallinen säätö, säädön paljouden tietää kokeilemalla välillä aukeaako ovi joka kerta!!
Miska Suoreijus
Offline Offline

Posts: 825
Date Registered: 07.10.09

Re: Menopelinne
« Reply #1639 on: 28.10.11, 15:28 »

Vika löytyy jopa kaverin -94 Passatista. Cheesy Tosin sellaisena että hanttimiehen ovi ei mene lukkoon. Kiva mennä talviaamuna kyydissä kouluun ku pitää ovea pitää kiinni. Grin
Audi A6 (100 mallin korilla) oli myös tämmösiä vikoja. Takakontti ei auennut kylmänä talvi aamuna Levin rinteitten edessä ja oli vedettävä puukolla auton oma suksi pussi auki Cry Kyllä teki häijyä.

Nikon D200, Nikon 70-300mm f/4-5.6 ED, Sigma 10-20mm f/4, Nikon 24-120mm
Kuvia: http://www.flickr.com/photos/kaakka/
Pages: 1 ... 80 81 [82] 83 84 ... 112 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1