FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
26.05.17, 11:12

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Menopelinne
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 89 90 [91] 92 93 ... 113 Reply Print
Author Topic: Menopelinne  (Read 475046 times)
tjh80
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #1800 on: 20.04.12, 08:01 »

Mazdan 6:sta...

Puhutaanko näistä surullisen kuuluisista ruostesuojaamattomista, itsekkin tuollaista kattelin ennen Passatia, mutta karu totuus oli syy jättäytyä.
Jukka Siirilä

Date Registered: 17.04.02

« Reply #1801 on: 20.04.12, 09:03 »

Pidetään mielessä Grin Kiisselillä ja Bensalla on nykyisin se tekniikka ero, että diiselissä jotenkuten kuulee käynti äänen, toisin taas on Bensakoneellisessa.
Pitää liikennevaloissa ihan kurkkia että palaako sielä esim punainen akun kuva, kun on sen verran hiljainen tuo oma passatti.

Eipä toi diisselipassattikaan sen enempää ääntä pidä kuin bensaversiokaan. Melkein luokittelisin bensaversion äänekkäämmäksi.
Ehkä riippuu myös moottorityypistä?

-JukSii-
tjh80
Former member
« Reply #1802 on: 20.04.12, 09:06 »

Eipä toi diisselipassattikaan sen enempää ääntä pidä kuin bensaversiokaan. Melkein luokittelisin bensaversion äänekkäämmäksi.
Ehkä riippuu myös moottorityypistä?
Käväsin tuossa viime kuussa koe-ajamassa 3C koppasen Diesel passatin, kyllä siitä vielä ääntä kuuli. Käytetty auto tosin oli kyseessä, mutta jos ikähaarukkaa vertaa niin kyllä se oma 3B passatti paljon hiljaisempi oli.
Jukka Siirilä

Date Registered: 17.04.02

« Reply #1803 on: 20.04.12, 09:09 »

Käväsin tuossa viime kuussa koe-ajamassa 3C koppasen Diesel passatin, kyllä siitä vielä ääntä kuuli. Käytetty auto tosin oli kyseessä, mutta jos ikähaarukkaa vertaa niin kyllä se oma 3B passatti paljon hiljaisempi oli.

Mulla on 3BG ja diesel-moottorin ääntä ei oikeastaan kuule sisälle.

-JukSii-
tjh80
Former member
« Reply #1804 on: 20.04.12, 09:14 »

Liekö näissä vanhemmissa koreissa sitten vaan toteutus sen verran järkevämpää. 3C:hän on aika radikaali muutos korissa.
3BG on vaan facelifti 3B:stä, suurempia muutoksia näissä ei ole kuitenkaan. Suurin osa osista käy yhteen.
Marko Ryynänen

Date Registered: 05.10.04

« Reply #1805 on: 20.04.12, 09:15 »

Täällä taasen 3BG 2.0 bensa ja eipä tuokaan häiritsevän äänekäs ole ja en ole kertaakaan elänyt epätietoisuudessa onko moottori käynnissä vai ei   Wink

-make-
Mikko Pietarinen

Date Registered: 04.05.09

« Reply #1806 on: 20.04.12, 11:09 »

Bimmerissä on premiumia ainoastaan omistajan lompakko...

Onko paljonkin kokemusta?

Jos puhutaan uusista autoista, niin tällä hetkellä samaan sisustan laatuun pystyy mielestäni oikeastaan vain Mercedes (vaikka designista en niin tykkääkään), Audi on hyvin lähellä, mutta tuntuu, että "jotain puuttuu" (sisusta näyttää kyllä ihan tyylikkäältä) siitä viimeisestä silauksesta. Myös Porschen Panamera voidaan laskea laatutuntumassa aivan samaan kastiin, jopa joissakin yksityiskohdissa noiden yläpuolelle. Citikoissa on viihdyttävää se hiljaisuus ja pehmyys. Kaiman mielipiteistä paistaa kyllä aika vahvasti läpi vain omat fiksaatiot eikä todellinen kokemus tai oman käden tieto.. Toisaalta tuolla iällä hyvin ymmärrettävää Smiley
Mikko Suomela

Date Registered: 21.04.06

« Reply #1807 on: 20.04.12, 11:28 »

Porscheissa ei ole tullut koskaan istuttua, tekisi kyllä mieli, ehkä joskus. Mitä nyt olen kuunnellut kuinka paljon tollasen jatkeen huoltaminen maksaa jne niin ei kyllä ihan köhä ole. Kuitenkin kun samaa laatua saa huomattavasti halvemmalla. Ja esim. nyt kannattaa muistaa että kun Lexus tuli aikoinaan Ämörican markkinoille kyseinen merkki rankattiin Mersua paremmaksi Wink

Killerhangar
Mikko Tuomi

Date Registered: 06.01.06

« Reply #1808 on: 20.04.12, 11:31 »

Tän foorumin parasta antia on kyllä kun Suomela kertoo automerkkien laatueroista vankalta kokemuspohjalta!  thmbup
Mikko Pietarinen

« Reply #1809 on: 20.04.12, 11:34 »

Kuitenkin kun samaa laatua saa huomattavasti halvemmalla.

Kerro nyt ihmeessä? Mikä merkki tarjoaa saman laadun kun vaikka BMW tai Mersu huomattavasti halvemmalla? Mulla on viikonloppuna F30 335iA koeajossa, voin tuoda näytille, jos haluat tutustua uusiin bemareihin. Samalla voin vaikka tuoda näytille F10 550iA M-sportin niin voit siihenkin tutustua ja kertoa laatuvaikutelmistasi. Mä ymmärrän hyvin, kun väitellään esim jonkun mersun tai bemarin "paremmuudesta", että siihen ei tule koskaan lopputulosta, koska lopulta kyse on hyvin paljon vain mieltymyksestä, että mikä miellyttää omaa silmää ja tyyliä eniten, absoluuttisia eroja kun nykyään ei paljoa näillä kärkimerkeillä tunnu olevan. Mutta jos joku tulee ihan pokerinaamalla väittämään, että vaikka Skoda ja Mersu on laadultaan täysin samaa, niin salli mun nauraa. Sen sijaan siitä voin olla hyvinkin samaa mieltä, että skodassa hinta- laatusuhde voi hyvinkin olla paljon parempi Wink
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #1810 on: 20.04.12, 11:44 »

Mulla on viikonloppuna F30 335iA koeajossa, voin tuoda näytille, jos haluat tutustua uusiin bemareihin. Samalla voin vaikka tuoda näytille F10 550iA M-sportin niin voit siihenkin tutustua
Mä voin kyllä tulla tutustumaan, kun ei ole ikinä bemaria tullut ajettua Grin On pitänyt kyllä käydä siellä koeajolla, muttei ole taaskaan saanut aikaiseksi laugh
Mikko Pietarinen

« Reply #1811 on: 20.04.12, 11:45 »

Mä voin kyllä tulla tutustumaan, kun ei ole ikinä bemaria tullut ajettua Grin On pitänyt kyllä käydä siellä koeajolla, muttei ole taaskaan saanut aikaiseksi laugh

Kyllä mä voin sut rattiin istuttaa, että säkin pääset ajamaan ajajan autoja joskus Wink Ei vaan, heitä vaikka privaan messagea..
Mikko Suomela

« Reply #1812 on: 20.04.12, 12:00 »

Sen sijaan siitä voin olla hyvinkin samaa mieltä, että skodassa hinta- laatusuhde voi hyvinkin olla paljon parempi Wink
Mutta se kenellä on varaa ajella päälle 50k vuodessa Bimmerillä niin ei kyllä ihan turhan köyhä jätkä ole. Tuota olen tässä kyllä ajanut takaa, kyllä se Superbbi aika luksukselta tuntuu saman ikäseen kuurullaan verrattuna...

Killerhangar
Mikko Pietarinen

« Reply #1813 on: 20.04.12, 12:04 »

Mutta se kenellä on varaa ajella päälle 50k vuodessa Bimmerillä niin ei kyllä ihan turhan köyhä jätkä ole. Tuota olen tässä kyllä ajanut takaa, kyllä se Superbbi aika luksukselta tuntuu saman ikäseen kuurullaan verrattuna...

Riippuu aika paljon bemarista, millä ajelet. Bemarilla on moottoriteknologian ja voimansiirron osalta tällä hetkellä markkinoiden parhaimmistoa tarjottavana, joten taloudellisuus on kyllä hyvin kurissa - varsinkin kun vertaa suorituskykyyn. Esim uusi 320dA Efficient Dynamics  kulutus 4.1l/100km ja mikäli ajaa 50tkm vuodessa, siitä on suuri osa matka-ajoa joten enpä mä tuota kovin janoisaksi sanoisi.
Jere Rantala

Date Registered: 27.03.07

« Reply #1814 on: 20.04.12, 12:29 »

En ole mielestäni mikään rikas, mutta mun mielestä se kustannuksiltaan on aika sama ajanko Bemarilla, mikä kuluttaa sen vajaan 7l/100km vai Pirkka-Volkkarilla, mikä kuluttaa saman. Eikä se huoltojenkaan hinta nyt niin järkyttävä ole.

Jari Ahonen

Date Registered: 14.09.10

« Reply #1815 on: 20.04.12, 13:40 »

kyllä se Superbbi aika luksukselta tuntuu saman ikäseen kuurullaan verrattuna...

Tuttu automyyjä jutteli tuossa joku aika sitten, että nykyisin uskaltaa jo myydä Volkkariakin kun siinä on niin paljon Skodan osia...  Smiley 

Työautoni on Transit, mutta muuten olen suht terve...
tjh80
Former member
« Reply #1816 on: 20.04.12, 13:49 »

Tuttu automyyjä jutteli tuossa joku aika sitten, että nykyisin uskaltaa jo myydä Volkkariakin kun siinä on niin paljon Skodan osia...  Smiley 
Eikös se päinvastoin ole. Esim Skoda hyödyntää aika paljon pohja/kori ratkaisuissa VW entisiä.
Esim B5 korin SuperB on muunneltu malli Passat 3BG korista. Esim tuunaamalla saat BG passattiin survastua SuperB maskin, ja sedan bg pasuunaan menee SuperB takavalot suoraan.
http://www.superb-combi.de/front/009.jpg
Jari Ahonen

Date Registered: 14.09.10

« Reply #1817 on: 20.04.12, 14:59 »

Eikös se päinvastoin ole.

Eiköhän se automyyjä ihan huulena heittänyt...  Wink

Työautoni on Transit, mutta muuten olen suht terve...
tjh80
Former member
« Reply #1818 on: 20.04.12, 15:03 »

Eiköhän se automyyjä ihan huulena heittänyt...  Wink
Jep, tajusin tuon vähän myöhempään. Kuten yleensä thmbup
Mikko Suomela

« Reply #1819 on: 20.04.12, 16:55 »

Riippuu aika paljon bemarista, millä ajelet. Bemarilla on moottoriteknologian ja voimansiirron osalta tällä hetkellä markkinoiden parhaimmistoa tarjottavana, joten taloudellisuus on kyllä hyvin kurissa - varsinkin kun vertaa suorituskykyyn. Esim uusi 320dA Efficient Dynamics  kulutus 4.1l/100km ja mikäli ajaa 50tkm vuodessa, siitä on suuri osa matka-ajoa joten enpä mä tuota kovin janoisaksi sanoisi.

Tunkaseppa 3-sarjalaiseen kyytiin 2x 195cm jäpikkää ja pari vähän pienempää ja viikon laskettelukamat, voi tulla ahdasta. Tongue Superbin keskikulutus viimisen 5k jäljiltä 5.9L/100km johon mahtuuu sitten ihan kivasti sekalaista ajoa. Kulutus noussu kesärajoitusten tulon jälkeen max. 0.3L/100km..

Killerhangar
Pages: 1 ... 89 90 [91] 92 93 ... 113 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1