Menopelinne

<< < (369/449) > >>

teepee1972:
Mainettaan parempi:

Ford vitsi:

Ford ajeli tietä pitkin ja vastaan tuli aasi, katselivat siinä kotvan toisiaan kunnes aasi totesi: "mitä auto!" Ford katsoi yllättyneenä ja hetken päästä vastasi: "no mitä hevonen!" Molemmat nauroivat makeasti ja jatkoivat matkaansa...

Tämä on siis C-Max

nisse90:

Noista kulutuksista ja ajotietokoneista. Olen tässä nyt neljän viimeisen tankillisen aikana pistänyt ylös ajotietokoneen ilmoittaman keskikulutuksen ja laskenut itse todellisen. Ero on ollut 0,3l - 0,8l ajotietokoneen "eduksi". Eli siis että ajotietokone näyttää vähemmän, kuin mitä todellinen kulutus on. Ja tuo kaikkein suurin 0,8l ero tuli kaiken hyvän lisäksi vielä viimeviikkoisella Kuopio-Utti-Lappeenranta-Savonlinna-Kuopio roundtripillä. Ja pienin sellaisessa ajossa, missä oli matkaa ja kaupunkia suht tasaisesti sekaisin. Voisi sinällään kuvitella, että voisi olla toisinpäin. Anyway, isoja on heitot ja aika korkeintaan suuntaa-antavana voi pitää tuota ajotietsikan arpojaa...

Jkylän reissulla ajotietokone näytti kulutukseksi muistaakseni 5.8 tai 5.9litraa, eli jonkin verran heittoa on todellisessa kulutuksessa ja siinä mitä ajotietokone näyttää. Tässä nurkissa pyöriessä ei ole ikinä tullut laskettua todellisia kulutuksia, mutta sen voisi vaikka seuraavalla tankillisella tehdä ja katsoa paljon tulokset heittävät.

korp:
Kulutuksia laskiessa kannattaa ottaa huomioon se, että et saa tankattua tankkia kahdesti yhtä täyteen. Kahdessa autossa huomannut tuon ilmiön, joka riippunee auton asennosta tankkauksessa jne. Erot voivat olla useammankin litran luokkaa.

ilmailukärpänen:

Noista kulutuksista ja ajotietokoneista. Olen tässä nyt neljän viimeisen tankillisen aikana pistänyt ylös ajotietokoneen ilmoittaman keskikulutuksen ja laskenut itse todellisen. Ero on ollut 0,3l - 0,8l ajotietokoneen "eduksi". Eli siis että ajotietokone näyttää vähemmän, kuin mitä todellinen kulutus on. Ja tuo kaikkein suurin 0,8l ero tuli kaiken hyvän lisäksi vielä viimeviikkoisella Kuopio-Utti-Lappeenranta-Savonlinna-Kuopio roundtripillä. Ja pienin sellaisessa ajossa, missä oli matkaa ja kaupunkia suht tasaisesti sekaisin. Voisi sinällään kuvitella, että voisi olla toisinpäin. Anyway, isoja on heitot ja aika korkeintaan suuntaa-antavana voi pitää tuota ajotietsikan arpojaa...

Itse pidin toista vuotta kirjanpitoa kulutuksesta Tankkaus.com sivustolla ja omassa Octaviassa ei heitto tietisikan vs. todellinen välillä ollut yli 0,1l/100km. Useimmiten vielä pienempi. Joskus siis näinkin päin.
Tosin ainakin Ocussa pystyy tietiskan "heittoa" korjaamaan jos on tarvetta ja oikeat vempeleet siihen käsillä.

mmniemi:

Kulutuksia laskiessa kannattaa ottaa huomioon se, että et saa tankattua tankkia kahdesti yhtä täyteen. Kahdessa autossa huomannut tuon ilmiön, joka riippunee auton asennosta tankkauksessa jne. Erot voivat olla useammankin litran luokkaa.

No kyllä se tuo "useampi litra" on huuhaata. Siinä vaiheessa, kun löpö nousee syöttöaukon putkeen, ei auton asennolla ole paljon väliä. Täysi tankki on täysi tankki, vaikka mitenpäin sitä kiesiä pyörittelisi...

Navigation

Up one level

Next page

Previous page