FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
23.11.17, 02:07

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Menopelinne
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 95 96 [97] 98 99 ... 112 Reply Print
Author Topic: Menopelinne  (Read 495678 times)
Tuomo Matilainen
Offline Offline

Posts: 316
Date Registered: 11.03.12

Re: Menopelinne
« Reply #1920 on: 29.10.12, 15:04 »

Kortti ollu kesästä asti mutta on siinä jo ties mitä kampetta tullu kokeiltua, mopoautoista sen verran että kerran olen ollu kyydissä eikä siitäkää mitään tullut...
Jaa no sitten perun aiempia puheitani. Onhan sinulla roimasti kokemusta autoilusta Wink

Hallin pihassa kuulemma tänään uusi mersu, kaverit kävi hakemassa. Osarilla tosin ostettu...
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Menopelinne
« Reply #1921 on: 29.10.12, 16:41 »

Vaan eipä saa tuollakaan ajaa pyörätiellä.
Linkkisi kulkuneuvo  ei ole mopo vaan se luokitellaan ajoneuvolaissa  kevyeksi kolmipyöräksi. Tällaisella ajoneuvolla ei saa ajaa pyörätiellä.

Mopo on kaksipyöräinen moottorikäyttöinen ajoneuvo, jonka suurin rakenteellinen nopeus on enintään 45 kilometriä tunnissa.
 
No pistä kaverille sitten valitusta, näin hän minulle kertoi, eikä tuntunut kauhean uskomattomalta... Ja kaikki murot ovat kulhossa ainakin lääkäreiden mukaan, mulla voi olla vahvat mielipiteet, but i don´t give a s**t... Ja mitä autoiluun tulee, enemmän kilsoja takana kuin monella kaverilla...

E: Siis niin paljon ettei jaksa edes laskea. Viimeisen 1.5 viikon sisään en ihmettelisi jos 1000km ois menny lävitte, ja siellä ne viikottaiset ajomäärät pyöriikin, pauttirallaa 750 kilsaa, pikasesti laskettuna...

Killerhangar
Tarmo Lindroos
Offline Offline

Posts: 2505
Date Registered: 17.11.06

Re: Menopelinne
« Reply #1922 on: 29.10.12, 17:08 »

No pistä kaverille sitten valitusta, näin hän minulle kertoi, eikä tuntunut kauhean uskomattomalta... Ja kaikki murot ovat kulhossa ainakin lääkäreiden mukaan, mulla voi olla vahvat mielipiteet, but i don´t give a s**t... Ja mitä autoiluun tulee, enemmän kilsoja takana kuin monella kaverilla...

E: Siis niin paljon ettei jaksa edes laskea. Viimeisen 1.5 viikon sisään en ihmettelisi jos 1000km ois menny lävitte, ja siellä ne viikottaiset ajomäärät pyöriikin, pauttirallaa 750 kilsaa, pikasesti laskettuna...

Kaveri voi kysyä poliisilta jos haluaa, mutta saman vastauksen saa siitä millä saa ajaa pyörätiellä ja millä ei.
« Last Edit: 29.10.12, 17:18 by Tarmo Lindroos »

MIK - Malmi, Lennuklubi, DC-3 Yhdistys, Pelastamalmi.org,
Matias Hurtta
Offline Offline

Posts: 1133
Date Registered: 10.01.07

Re: Menopelinne
« Reply #1923 on: 29.10.12, 17:39 »

Toisekseen ajetut ajokilometrit ei ole minkäänlainen kisa (tai no ehkä sun ikäisten joukossa).

Eikä kaikkien kohdalla välttämättä mikään takaus ajotaidoistakaan. Ajokokemusta ei voi millään korvata, mutta asenteestakin on paljon kiinni. Asenne ratkaisee miten sen ajokokemuksen tuomat opit tulee hyötykäyttöön.
Tuomo Matilainen
Offline Offline

Posts: 316
Date Registered: 11.03.12

Re: Menopelinne
« Reply #1924 on: 29.10.12, 17:50 »

No pistä kaverille sitten valitusta, näin hän minulle kertoi, eikä tuntunut kauhean uskomattomalta... Ja kaikki murot ovat kulhossa ainakin lääkäreiden mukaan, mulla voi olla vahvat mielipiteet, but i don´t give a s**t... Ja mitä autoiluun tulee, enemmän kilsoja takana kuin monella kaverilla...

E: Siis niin paljon ettei jaksa edes laskea. Viimeisen 1.5 viikon sisään en ihmettelisi jos 1000km ois menny lävitte, ja siellä ne viikottaiset ajomäärät pyöriikin, pauttirallaa 750 kilsaa, pikasesti laskettuna...
Murojen kulhossa oloa on siis tutkittu? Wink Kaikiltahan tuota ei kliinisesti tutkita.

Itse kun ajokortin joskus aikanaan sain, niin tuli pyyhkäistyä neljään päivään huoltsikoiden väliä 1800km. Iskän autolla. Kilometrien kokonaismäärää ei enää jaksa laskea, on sen verran tullut veivattua.

Ja kuten Ville toteaa ei ajomäärällä ole mitään tekemistä ajotaidon kanssa.
Mikael Tynkkynen
Offline Offline

Posts: 1927
Date Registered: 30.07.06

Re: Menopelinne
« Reply #1925 on: 29.10.12, 18:37 »

Hihhih. Minäpä en ole autolla hirveästi viimeaikoina ajellut. Tällä menopelillä saa ajaa myös pyörätiellä.

[ attachment removed / expired ]

Isin ostama, tottakai!

Ambitious, but rubbish.
Ilari R Lehtinen
Offline Offline

Posts: 991
Date Registered: 25.02.09

WWW
Re: Menopelinne
« Reply #1926 on: 29.10.12, 18:40 »

Minä myös ajelen vain fillarilla. Isin ostamalla. Tänä vuonna ajettu noin 2 500km.

Joonas Mustonen
Offline Offline

Posts: 2185
Date Registered: 31.07.09

Re: Menopelinne
« Reply #1927 on: 29.10.12, 18:41 »

Minullakin vaihtui pyörään tänään tuo liikkumismuoto, sekin on isin ostama. Varmasti Mikon itse ostettu pyörä on parempi Smiley

Matti Averio
WALL-E
Offline Offline

Posts: 1744
Date Registered: 05.10.06

Re: Menopelinne
« Reply #1928 on: 29.10.12, 18:51 »

Jatketaan aiheen aihepiirillä. Toinen on isin ostama, vähäisen käytön takia peritty menopeli.

[ attachment removed / expired ]

Tomi Rissanen
Offline Offline

Posts: 570
Date Registered: 07.08.05

Re: Menopelinne
« Reply #1929 on: 29.10.12, 18:54 »

Oho, täällähän on ollut kommentointia, kiitos vaan kaikille.
Tuota tuota, en tiedä pitäisikö tätä edes kirjoittaa Grin, mutta antaa nyt mennä, kun asiavirheen tuossa huomasin.
Mikko kommentoi aiemmin Superbin ja A6 pohjalevyistä seuraavasti:
... taitavat jakaa saman pohjalevyn ...
Nykyinen Superb on tehty pohjalevylle, joka on muokkaus esim. nykyisen Octavian käytössä olevasta levystä. VAG-konserni tuntee version nimellä PQ46. A6 taasen on tehty pohjalevylle, joka on VAG-nimeltään MLB. Oleellista tässä on se, että Superb, niin kuin valtaosa muistakin VAG-konsernin tuotteista on poikittaismoottorinen. MLB-levylle tehdyt autot ovat pitkittäismoottorisia.
Minusta on hienoa, kun Mikko on niin innoissaan isinsä autoista, muistuu oma lapsuus mieleen. Eiköhän se maailma jossain vaiheessa lähde avartumaan.

tomppa

Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6112
Date Registered: 27.10.01

Re: Menopelinne
« Reply #1930 on: 29.10.12, 19:12 »

Itse kun ajokortin joskus aikanaan sain, niin tuli pyyhkäistyä neljään päivään huoltsikoiden väliä 1800km. Iskän autolla. Kilometrien kokonaismäärää ei enää jaksa laskea, on sen verran tullut veivattua.

Ensimmäisten 2kk aikana 11 000km mm huoltsikoiden väliä ja muuta turhaa Grin

Kilometrejä en jaksa enää itsekään laskea. Lopetin kun pääsin johonkin puolen miljoonan hujakoille jokunen vuosi sitten. Kortti ollut 10v 6kk.

Ajotaidosta en sitten ole koskaan kehdannut edes mainita Embarrassed


PS. Niin ja kilometrejä on paljon enemmän kuin kavereilla yhteensä Grin
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Menopelinne
« Reply #1931 on: 29.10.12, 19:42 »

Oho, täällähän on ollut kommentointia, kiitos vaan kaikille.
Tuota tuota, en tiedä pitäisikö tätä edes kirjoittaa Grin, mutta antaa nyt mennä, kun asiavirheen tuossa huomasin.
Mikko kommentoi aiemmin Superbin ja A6 pohjalevyistä seuraavasti:Nykyinen Superb on tehty pohjalevylle, joka on muokkaus esim. nykyisen Octavian käytössä olevasta levystä. VAG-konserni tuntee version nimellä PQ46. A6 taasen on tehty pohjalevylle, joka on VAG-nimeltään MLB. Oleellista tässä on se, että Superb, niin kuin valtaosa muistakin VAG-konsernin tuotteista on poikittaismoottorinen. MLB-levylle tehdyt autot ovat pitkittäismoottorisia.
Minusta on hienoa, kun Mikko on niin innoissaan isinsä autoista, muistuu oma lapsuus mieleen. Eiköhän se maailma jossain vaiheessa lähde avartumaan.

tomppa
Sori, ollu vaan aina siinä mielikuvassa että oisivat samalla pohjalla. No tulipa tämä asiavirhe korjattua, ihme ettei kukaan tätä aijemmin huomannu?  thmbup

E: Mun pyöräily-ura loppu 14 veenä... Mitä sitä polkea kun moottorillaki pääsee?  Tongue

Killerhangar
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Menopelinne
« Reply #1932 on: 29.10.12, 20:46 »

Minusta on hienoa, kun Mikko on niin innoissaan isinsä autoista, muistuu oma lapsuus mieleen. Eiköhän se maailma jossain vaiheessa lähde avartumaan.

Sitä odotellesssa =)

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Mikko Pietarinen
Offline Offline

Posts: 693
Date Registered: 04.05.09

Re: Menopelinne
« Reply #1933 on: 29.10.12, 21:08 »

Ja tarkoitin juurikin sillä että se on OMA että eipä omistajana lue mikään rahoitusyhtiö tms.  thmbup Toisin kuin osalla armoitetuilla pappa betalareilla kun isinkin "oma" auto on Nordean tms nimissä. Smiley

Niinhän sitä helposti luulisi. Jos vähänkään rahan päälle ymmärtäisit, että vaikkapa uutena ostettu Ferrari on Nordean nimissä voi hyvinkin olla vain hyvää omaisuudenhoitoa. Tunnetusti varakkaat ihmiset eivät ole tyhmiä ja pitävät mielellään omaisuudestaan huolta, ei se varallisuus ole alkujaankaan tyhjästä ilmestynyt. Voin lyhyesti havainnollistaa, mitä tarkoitan Smiley

Oletetaan, että haluat ostaa uuden Ferrari F458 Italian, á 400 000eur. Vaihtoehtoja on useita, mutta otetaan nyt kaksi vaihtoehdoksi

a) Maksat auton kerralla käteisellä, 400 000eur ja vastineeksi saat Ferrarin talliisi, tililläsi on 400 000eur vähemmän rahaa.

b) Otat Ferrariin rahoituksen 10% käsirahalla, maksat autoliikkeelle 40 000eur, loput vaikkapa rahoittaa Nordea x määräajalla ja x korkoprosentilla. Tällä hetkellä raha on halpaa (korot alhaalla) joten korot on kohtuulliset, heitetään nyt hatusta vaikka, että lainarahan reaalikustannukset on 5%. Nyt sinulla on siis tallissa Ferrari ja pankkitilillä vielä 360 000eur. Pörssiyhtiöiden tuotto on keskimäärin 15% vuodessa, osakeyhtiöihin sijoitetulle omalle pääomalle voit olettaa vaikkapa 25-35% tuottoa jne. Tuota 360ke summaa sijoittamalla näinä epävarmoinakin aikoina kattaa aika heittämällä rahoituksesta aiheutuvat kustannukset ja tuotoilla vieläpä maksaa niitä osamaksueriä pienimmiksi, eikä sinun tarvitse missään vaiheessa sitoa noin suurta summaa kerralla autoon, jota varsinkin suomessa on vaikea likvidisoida nopeasti. Se, että kallis auto ei ole OMA ei välttämättä ole merkki mistään "köyhyydestä" vaan ihan järkevästä taloudenhoidosta.

Toisaalta nyt kun miettii, kenelle tätä kirjoitan niin taitaa mennä taas toisesta sisään ja toisesta ulos...
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14289
Date Registered: 21.07.04

Re: Menopelinne
« Reply #1934 on: 29.10.12, 21:16 »

Toisaalta nyt kun miettii, kenelle tätä kirjoitan niin taitaa mennä taas toisesta sisään ja toisesta ulos...
Onneksi täällä on kuitenkin muitakin lukijoita... thmbup
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Menopelinne
« Reply #1935 on: 29.10.12, 21:21 »

Tuota 360ke summaa sijoittamalla näinä epävarmoinakin aikoina kattaa aika heittämällä rahoituksesta aiheutuvat kustannukset ja tuotoilla vieläpä maksaa niitä osamaksueriä pienimmiksi, eikä sinun tarvitse missään vaiheessa sitoa noin suurta summaa kerralla autoon, jota varsinkin suomessa on vaikea likvidisoida nopeasti. Se, että kallis auto ei ole OMA ei välttämättä ole merkki mistään "köyhyydestä" vaan ihan järkevästä taloudenhoidosta.

Juuri näin. Tämä on muuten ymmärretty myös aika monessa yrityksessä, joilla tuotantovälineet on leasingkalustoa (olivat ne sitten vaikka autoja, elektroniikkaa tai tehdasautomaatiota... niin, tai foorumin henkeen sopien, lentokoneita). Ehkä se kaimasi päässäkin menee vielä joku päivä jakeluun Smiley

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Jouka Ahponen
Offline Offline

Posts: 914
Date Registered: 03.07.09

Re: Menopelinne
« Reply #1936 on: 29.10.12, 22:05 »

Minusta on hienoa, kun Mikko on niin innoissaan isinsä autoista, muistuu oma lapsuus mieleen. Eiköhän se maailma jossain vaiheessa lähde avartumaan.

Äitinsä.  Grin

Niijoo ja Mikko, Sulle se pyöräily saattais tehä ihan hyvääki  thmbup


UPL
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Menopelinne
« Reply #1937 on: 29.10.12, 23:06 »

Focus ja jakke on äidin ja isällä skouda jota Jouka ei ole edes nähnyt. Ja tänään kävin pyöräilemässä, tosi kuntopyörällä mutta silti. Mutta jos se nyt jotain kismittää että saan ajaa porukoiden autolla niin antaa olla. jos auton varsinainen kuski ei pysty autolla ajamaan väliaikaisesti niin mielummin sillä joku muu sitten ajaa kuin että seisoisi pihalla pari kuukautta tyhjänpanttina, häh?  Roll Eyes Etenkin kun tuo auto sattuu elämää täällä helpottamaan...

Ja taas E: Mikko, mitä sillä Ferrarilla sitten Suomessa tekee on toinen juttu.  Grin Ja kyllähän tuo on tuttua hommaa, ei siinä. Mutta koska korot nousee ja tuo taas ei kovin kannattavaa ole, on eriasia...

Killerhangar
Tuomo Matilainen
Offline Offline

Posts: 316
Date Registered: 11.03.12

Re: Menopelinne
« Reply #1938 on: 29.10.12, 23:35 »

b) Otat Ferrariin rahoituksen 10% käsirahalla, maksat autoliikkeelle 40 000eur, loput vaikkapa rahoittaa Nordea x määräajalla ja x korkoprosentilla. Tällä hetkellä raha on halpaa (korot alhaalla) joten korot on kohtuulliset, heitetään nyt hatusta vaikka, että lainarahan reaalikustannukset on 5%. Nyt sinulla on siis tallissa Ferrari ja pankkitilillä vielä 360 000eur. Pörssiyhtiöiden tuotto on keskimäärin 15% vuodessa, osakeyhtiöihin sijoitetulle omalle pääomalle voit olettaa vaikkapa 25-35% tuottoa jne.
Hoplaa! Mistä tuon 35% tuoton saa takuuvarmasti monta vuotta peräkkäin tai edes 15%? Rahastot taitaa tuottaa jotain 10% paikkeilla. Autolainankin jostain melko edullisesti neuvotellut, jos tuolla 5% reaalikustannuksella saat. Mutta se on totta että viisaasti sijoittamalla ja lainaamalla tekee rahaa verrattuna siihen että sijoittaa rahat autoon (paitsi viisaasti sijoittamalla, mutta vielä ei tiedä mikä autoista on tuleva klassikko).

Mutta asiaan... Mikon iskän nimi siis lukee volkkarin rekisteriotteessa, siitä ei ole ollut vielä puhetta että minkäkokoisen lainan otti pankista vai ottiko vain lompakon takataskusta.  Wink

Kyllä Focus kestää seisomistakin, omakin seisonut pari kuukautta. Avoautoa on ulkoilutettu muutaman kerran tänä vuonna. Ne ketkä ostaa Ferrareita ei mieti mihin sitä tarvitsee... Tietävät että se on kivaa!
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Menopelinne
« Reply #1939 on: 30.10.12, 05:56 »

No se, mutta autot tykkää että niillä ajetaan ja miksi en autoa käyttäisi jos sellainen lojuu käyttämättömänä pihassa? Tongue Ja Ferrareista, mielummin ostaisin asunnon Saksasta autotallilla ja ostaisin Ferrarin sinne.  Grin

Killerhangar
Pages: 1 ... 95 96 [97] 98 99 ... 112 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1