FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
26.05.17, 11:07

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Menopelinne
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 102 103 [104] 105 106 ... 113 Reply Print
Author Topic: Menopelinne  (Read 475024 times)
Tarmo Kallio
Offline Offline

Posts: 2087
Date Registered: 29.07.09

Re: Menopelinne
« Reply #2060 on: 15.06.13, 13:16 »

Mä kaaduin polkupyörällä maastossa 1996. Loukkasin olkapääni pahasti  ja olin sairaslomalla jotain 4 kuukautta.
Työnantajani kielsi sen jälkeen polkupyörien käytön . Moottoripyöriä ei kielletty  Grin
Tuomo Matilainen
Offline Offline

Posts: 316
Date Registered: 11.03.12

Re: Menopelinne
« Reply #2061 on: 15.06.13, 14:40 »

Mä kaaduin polkupyörällä maastossa 1996. Loukkasin olkapääni pahasti  ja olin sairaslomalla jotain 4 kuukautta.
Työnantajani kielsi sen jälkeen polkupyörien käytön . Moottoripyöriä ei kielletty  Grin
Entäs rata-autoilua? Riittääkkö työnantajalla valtuudet siihen että voi kieltää esim polkupyörät? Käsittääkseni ei, fiksummat voi korjata. Mielestäni jos sitä ei ole työsopimuksessa, niin työnantaja on aika heikoilla. Tosin työntekijäkin voi olla aika heikoilla, jos alkaa "kiukuttelemaan"... Suo siellä, vetelä täällä. Ja itse toimin työnantajana, joten ei ole työntekijän mielipiteitä, vaan lainopillista pohdintaa.

Työsopimuksessahan voidaan luetella lajit joita ei sallita. Mutta jälkikäteen niiden sinne lisääminen vaati käsittääkseni uuden allekirjoituksen, että hyväksyy uudet ehdot.
Arne Wallen
Offline Offline

Posts: 7635
Date Registered: 23.08.06

Re: Menopelinne
« Reply #2062 on: 15.06.13, 17:07 »

Mielestäsi hirvikolarikin on aina väärästä tilannenopeudesta johtuva siis?


Kyllä ja ei, jos ajelee maltillisesti ja miettii tuota hirvikolarin mahdollisuutta, varautuu siihen että metsästä hirvi saattaa loikata eteen, väittäisin että suuret mahdollisuudet välttää yhteen tai kahteentörmäys.
Jos ajelee kuten edellä sanoin ja tuo hirvenpeijakas loikkaakin alta reagointinopeuden eteesi, ikävä tapahtuma joka mahdollisesti olisi ollut vältettävissä tai sitten ei.Itselläni aikoinaan peura loikkasi suoraan auton kylkeen, peuralla oli väärä tilannenopeus.Ainahan voi saivarrella kaikenmaailmaan meteoriitti ynnä muilla jutuilla mutta aina joskus onnettomuus johtuu tilanteeseen sopimattoman nopeuden käytöstä, ei ehkä sinulla mutta vastapuolella.Emmehän ole yksin tuolla kylillä.Esimerkiksi peräänajo johtuu useimmiten takana tulleen väärästä tilannenopeudesta.On nuriinajoja ja kolareita joita ei edes mooses voisi välttää, väitän kuitenkin että jos olet jatkuvasti tilanteessa mukana selviät vähemmällä, ehdit jopa väistää toisen väärää tilannenopeutta.
Tämä siis teoriassa, olen itse kaatuillut monasti moottoripyörällä, jokainen aivan itse aiheutettu.

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Tuomo Matilainen
Offline Offline

Posts: 316
Date Registered: 11.03.12

Re: Menopelinne
« Reply #2063 on: 15.06.13, 20:41 »

Itse en ole kaatunut moottoripyörällä, vaikka useampi kesä on tullut ajeltua. Mopolla tosin joskus pienenä poikana...

Hirvikolareiden vetäminen tähän on hullua, samoin kuin meteoriitit. Kun ajaa mahdollisimman kovaa niin aika osumalle on lyhyempi ja todennäköisyys osumaan pienempi. Riskianalyysiä.
Jos sitten osuu, niin saattaa sattua pahemmin, varsinkin kaksipyöräisellä liikkuessa  Undecided
Sauli Vuori
Offline Offline

Posts: 906
Date Registered: 05.09.08

Re: Menopelinne
« Reply #2064 on: 16.06.13, 20:37 »


[ attachment removed / expired ]

Tämmösellä ajellaan kesäisin kentälle ja takaisin. Tänä vuonna ei ole samanlaista vielä tullut vastaan - eli vähiin on käyneet  Roll Eyes

- Meine Ehre heisst Treue -
Orm Uleksin
Offline Offline

Posts: 803
Date Registered: 25.11.03

Re: Menopelinne
« Reply #2065 on: 17.06.13, 06:37 »

Chrysleri vaihtunut Saabiin.

[ attachment removed / expired ]


Ormi

FIN237 cleared direct to ORM, FL350
Ville Kokkonen
Offline Offline

Posts: 1895
Date Registered: 15.02.06

Re: Menopelinne
« Reply #2066 on: 17.06.13, 08:10 »

Chrysleri vaihtunut Saabiin.

Ormi
Oikean merkkinen auto thmbup

Ville
Heikki Tyni
Offline Offline

Posts: 83
Date Registered: 17.03.12

Re: Menopelinne
« Reply #2067 on: 17.06.13, 20:53 »

Täälläkin ajetaan SAAB:illa :-)

Mikko Tuomi
Offline Offline

Posts: 2974
Date Registered: 06.01.06

Re: Menopelinne
« Reply #2068 on: 17.06.13, 20:57 »

Hieno saapas, mutta oisko nyt kuvankäsittely mennyt "pikkaisen" yli? Smiley
Heikki Tyni
Offline Offline

Posts: 83
Date Registered: 17.03.12

Re: Menopelinne
« Reply #2069 on: 17.06.13, 21:59 »

Hieno saapas, mutta oisko nyt kuvankäsittely mennyt "pikkaisen" yli? Smiley



HDR: alla on kiva leikkiä :-)
Ville Kokkonen
Offline Offline

Posts: 1895
Date Registered: 15.02.06

Re: Menopelinne
« Reply #2070 on: 21.06.13, 04:58 »


HDR: alla on kiva leikkiä :-)
Onko Baas oikeasti noin ruskea vai mikä on oikea väri?

Ville
Jari Vanhatupa
Offline Offline

Posts: 3652
Date Registered: 27.03.08

Re: Menopelinne
« Reply #2071 on: 21.06.13, 06:19 »


Tämmösellä ajellaan kesäisin kentälle ja takaisin. Tänä vuonna ei ole samanlaista vielä tullut vastaan - eli vähiin on käyneet  Roll Eyes


Minkä merkkinen auto tuo on,  joku amerikkalainen? Hyvän näköinen sivulinja Smiley

Orvo Välilä
Offline Offline

Posts: 3779
Date Registered: 24.10.05

Re: Menopelinne
« Reply #2072 on: 21.06.13, 11:15 »

Minkä merkkinen auto tuo on,  joku amerikkalainen? Hyvän näköinen sivulinja Smiley

Eiköpä tuo liene Chevy Beretta, Corsican kaksiovinen sisarmalli muistaakseni

Cheers!

Orvo



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Arguing with a pilot is like wrestling with a pig in the mud. After a while you begin to think the pig likes it.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sauli Vuori
Offline Offline

Posts: 906
Date Registered: 05.09.08

Re: Menopelinne
« Reply #2073 on: 21.06.13, 12:06 »

Juu 1991 GT Beretta. Ihan Metro-Auton maahantuoma. Kohtuuvähän ajettu, ja talvea ei ole montaa kertaa nähnyt, joten korikin on täysin ruostevapaa. Pienillä alustanmuutoksilla antaa amerikkalaiseksi varsin hyvän - sanoisinko eurooppalaistyylisen kyydin. Firebirdejä ja  Camaroja oli mullakin aikoinaan monia peräjälkeen, mutta sitten ihastuin tähän, juurikin sen takia, että nämä ovat käyneet jo suht nuoresta malli-iästään huolimatta ( tuotannossa 1987-1996 ) erittäin harvinaiseksi.


- Meine Ehre heisst Treue -
Harri Lonnqvist
Offline Offline

Posts: 7387
Date Registered: 15.11.01

Re: Menopelinne
« Reply #2074 on: 21.06.13, 13:58 »

Juu 1991 GT Beretta. Ihan Metro-Auton maahantuoma. Kohtuuvähän ajettu, ja talvea ei ole montaa kertaa nähnyt, joten korikin on täysin ruostevapaa. Pienillä alustanmuutoksilla antaa amerikkalaiseksi varsin hyvän - sanoisinko eurooppalaistyylisen kyydin. Firebirdejä ja  Camaroja oli mullakin aikoinaan monia peräjälkeen, mutta sitten ihastuin tähän, juurikin sen takia, että nämä ovat käyneet jo suht nuoresta malli-iästään huolimatta ( tuotannossa 1987-1996 ) erittäin harvinaiseksi.



Tota oli muuten GTZ:tana,GTU oli vanhempaa mallia ja uusin(viimeisin Z26)

Hieno kori,jotkut sanoivat että liian maltillinen???Milläs padalla,2.8 vai 3.1 kutosella toi on kumminkin pakko olla?

Harri



[center]"It is important to understand that the sign of the early Finnish Air Force has nothing to do with the Nazi Germany.The blue swastika was the symbol of good fortune used by the Swedish Count Eric von Rosen!"[/cente
Sauli Vuori
Offline Offline

Posts: 906
Date Registered: 05.09.08

Re: Menopelinne
« Reply #2075 on: 22.06.13, 09:09 »

Tää on 3.1 V6 ja automaatti. Ennen kuin tuon ostin, yritin etsiä hyväkuntoista GTZ mallia, siinä olis ollut tehokkaampi Quad4 pata, mutta sellaista en parissa kuukaudessa löytänyt edes Ebaysta - saati Euroopasta. Vuonna 1990 tehtiin myös pieni määrä Indianapolis500 pacecar replikaa, mutta niistäkin suuri osa on jo hävinnyt.

Se täytyy sanoa, että tämä on yksi viattomimmista autoista joita meillä on ollut. Ennakkoluulot olivat kieltämättä vahvat, mutta tähän asti on selvitty ihan normaalilla huollolla  Smiley

- Meine Ehre heisst Treue -
Harri Lonnqvist
Offline Offline

Posts: 7387
Date Registered: 15.11.01

Re: Menopelinne
« Reply #2076 on: 22.06.13, 09:32 »

Se täytyy sanoa, että tämä on yksi viattomimmista autoista joita meillä on ollut. Ennakkoluulot olivat kieltämättä vahvat, mutta tähän asti on selvitty ihan normaalilla huollolla  Smiley

Jenkki on jees sanoin Parikka parhaina aikoina...kilahtaako kello?


Harri

P.S Eikös ne Indy Pacecar:it ollut avoja??



[center]"It is important to understand that the sign of the early Finnish Air Force has nothing to do with the Nazi Germany.The blue swastika was the symbol of good fortune used by the Swedish Count Eric von Rosen!"[/cente
Markus Hatakka
Offline Offline

Posts: 359
Date Registered: 19.02.07

Re: Menopelinne
« Reply #2077 on: 22.06.13, 10:08 »

Eikös ne Indy Pacecar:it ollut avoja??

Myyntimallit olivat umpikorilla: http://www.flickr.com/photos/autohistorian/4519263595/
Harri Lonnqvist
Offline Offline

Posts: 7387
Date Registered: 15.11.01

Re: Menopelinne
« Reply #2078 on: 22.06.13, 12:21 »




[center]"It is important to understand that the sign of the early Finnish Air Force has nothing to do with the Nazi Germany.The blue swastika was the symbol of good fortune used by the Swedish Count Eric von Rosen!"[/cente
Heikki Tyni
Offline Offline

Posts: 83
Date Registered: 17.03.12

Re: Menopelinne
« Reply #2079 on: 22.06.13, 12:35 »

Onko Baas oikeasti noin ruskea vai mikä on oikea väri?

Ville

Tässä kuvassa toi väri näyttää aikalailla oikein.

Pages: 1 ... 102 103 [104] 105 106 ... 113 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1