FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
22.07.17, 10:51

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Menopelinne
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 102 103 [104] 105 106 ... 112 Reply Print
Author Topic: Menopelinne  (Read 480493 times)
Harri Lonnqvist
Offline Offline

Posts: 7387
Date Registered: 15.11.01

Re: Menopelinne
« Reply #2060 on: 21.06.13, 13:58 »

Juu 1991 GT Beretta. Ihan Metro-Auton maahantuoma. Kohtuuvähän ajettu, ja talvea ei ole montaa kertaa nähnyt, joten korikin on täysin ruostevapaa. Pienillä alustanmuutoksilla antaa amerikkalaiseksi varsin hyvän - sanoisinko eurooppalaistyylisen kyydin. Firebirdejä ja  Camaroja oli mullakin aikoinaan monia peräjälkeen, mutta sitten ihastuin tähän, juurikin sen takia, että nämä ovat käyneet jo suht nuoresta malli-iästään huolimatta ( tuotannossa 1987-1996 ) erittäin harvinaiseksi.



Tota oli muuten GTZ:tana,GTU oli vanhempaa mallia ja uusin(viimeisin Z26)

Hieno kori,jotkut sanoivat että liian maltillinen???Milläs padalla,2.8 vai 3.1 kutosella toi on kumminkin pakko olla?

Harri



[center]"It is important to understand that the sign of the early Finnish Air Force has nothing to do with the Nazi Germany.The blue swastika was the symbol of good fortune used by the Swedish Count Eric von Rosen!"[/cente
Sauli Vuori
Offline Offline

Posts: 906
Date Registered: 05.09.08

Re: Menopelinne
« Reply #2061 on: 22.06.13, 09:09 »

Tää on 3.1 V6 ja automaatti. Ennen kuin tuon ostin, yritin etsiä hyväkuntoista GTZ mallia, siinä olis ollut tehokkaampi Quad4 pata, mutta sellaista en parissa kuukaudessa löytänyt edes Ebaysta - saati Euroopasta. Vuonna 1990 tehtiin myös pieni määrä Indianapolis500 pacecar replikaa, mutta niistäkin suuri osa on jo hävinnyt.

Se täytyy sanoa, että tämä on yksi viattomimmista autoista joita meillä on ollut. Ennakkoluulot olivat kieltämättä vahvat, mutta tähän asti on selvitty ihan normaalilla huollolla  Smiley

- Meine Ehre heisst Treue -
Harri Lonnqvist
Offline Offline

Posts: 7387
Date Registered: 15.11.01

Re: Menopelinne
« Reply #2062 on: 22.06.13, 09:32 »

Se täytyy sanoa, että tämä on yksi viattomimmista autoista joita meillä on ollut. Ennakkoluulot olivat kieltämättä vahvat, mutta tähän asti on selvitty ihan normaalilla huollolla  Smiley

Jenkki on jees sanoin Parikka parhaina aikoina...kilahtaako kello?


Harri

P.S Eikös ne Indy Pacecar:it ollut avoja??



[center]"It is important to understand that the sign of the early Finnish Air Force has nothing to do with the Nazi Germany.The blue swastika was the symbol of good fortune used by the Swedish Count Eric von Rosen!"[/cente
Markus Hatakka
Offline Offline

Posts: 359
Date Registered: 19.02.07

Re: Menopelinne
« Reply #2063 on: 22.06.13, 10:08 »

Eikös ne Indy Pacecar:it ollut avoja??

Myyntimallit olivat umpikorilla: http://www.flickr.com/photos/autohistorian/4519263595/
Harri Lonnqvist
Offline Offline

Posts: 7387
Date Registered: 15.11.01

Re: Menopelinne
« Reply #2064 on: 22.06.13, 12:21 »




[center]"It is important to understand that the sign of the early Finnish Air Force has nothing to do with the Nazi Germany.The blue swastika was the symbol of good fortune used by the Swedish Count Eric von Rosen!"[/cente
Heikki Tyni
Offline Offline

Posts: 83
Date Registered: 17.03.12

Re: Menopelinne
« Reply #2065 on: 22.06.13, 12:35 »

Onko Baas oikeasti noin ruskea vai mikä on oikea väri?

Ville

Tässä kuvassa toi väri näyttää aikalailla oikein.

Harri Lonnqvist
Offline Offline

Posts: 7387
Date Registered: 15.11.01

Re: Menopelinne
« Reply #2066 on: 22.06.13, 12:42 »

Tässä kuvassa toi väri näyttää aikalailla oikein.



Upea auto!Joskus kollina pääsin koittamaan 99 EMS:iä niillä "jalkapallo vanteilla"

http://www.saab99.org/brochures/1973ems/73ems-04.jpg

Harri
« Last Edit: 22.06.13, 12:46 by Harri Lonnqvist »



[center]"It is important to understand that the sign of the early Finnish Air Force has nothing to do with the Nazi Germany.The blue swastika was the symbol of good fortune used by the Swedish Count Eric von Rosen!"[/cente
Ville Kokkonen
Offline Offline

Posts: 1895
Date Registered: 15.02.06

Re: Menopelinne
« Reply #2067 on: 22.06.13, 13:16 »

Tässä kuvassa toi väri näyttää aikalailla oikein.
Messevä peli Cool meillä on myös 9-3 Saab, farkku tosin. Pyörit varmaan myös Saab clubin foorumilla?

Ville
Heikki Tyni
Offline Offline

Posts: 83
Date Registered: 17.03.12

Re: Menopelinne
« Reply #2068 on: 22.06.13, 13:56 »

Messevä peli Cool meillä on myös 9-3 Saab, farkku tosin. Pyörit varmaan myös Saab clubin foorumilla?

Ville

Kyllä mä sielläkin pyörin, en tosin mitenkään kovin aktiivinen sielläkää ole ;-)
Jussi Rantala
Offline Offline

Posts: 4687
Date Registered: 04.07.01

Re: Menopelinne
« Reply #2069 on: 22.06.13, 17:05 »

Tässä kuvassa toi väri näyttää aikalailla oikein.

Onko tuo väri "Parchment Silver Metallic"?
Sauli Vuori
Offline Offline

Posts: 906
Date Registered: 05.09.08

Re: Menopelinne
« Reply #2070 on: 22.06.13, 17:33 »


Convertibleja valmistettiin kolme kappaletta. Kaksi on jossain GM:n varastossa lukkojen takana, ja kolmas on Indy500 museossa.

- Meine Ehre heisst Treue -
Heikki Tyni
Offline Offline

Posts: 83
Date Registered: 17.03.12

Re: Menopelinne
« Reply #2071 on: 22.06.13, 18:07 »

Onko tuo väri "Parchment Silver Metallic"?

Kyllä huoltokirjassa niin lukee.
Topi Falkenberg
Offline Offline

Posts: 2668
Date Registered: 12.12.08

Re: Menopelinne
« Reply #2072 on: 22.06.13, 19:29 »

Tää on 3.1 V6 ja automaatti. Ennen kuin tuon ostin, yritin etsiä hyväkuntoista GTZ mallia, siinä olis ollut tehokkaampi Quad4 pata, mutta sellaista en parissa kuukaudessa löytänyt edes Ebaysta - saati Euroopasta. Vuonna 1990 tehtiin myös pieni määrä Indianapolis500 pacecar replikaa, mutta niistäkin suuri osa on jo hävinnyt.

Se täytyy sanoa, että tämä on yksi viattomimmista autoista joita meillä on ollut. Ennakkoluulot olivat kieltämättä vahvat, mutta tähän asti on selvitty ihan normaalilla huollolla  Smiley

Mä ajoin aikoinaan Corsikalla kesät talvet tuolla samalla tekniikalla. Viiden vuoden aikana piti vaihtaa ainoastaan yksi stefa öljyvuodon vuoksi ja tukkia sikafleksillä tulipellin saumasta kabiiniin tulvinut vesivuoto. Alkeellisen ABS-järjestelmän kasvattama jarrutusmatka kyllä yllätti joka talvi. +200 000 jälkeen halkesi ensin ilmastoinnin höyrystin ja heti perään lämmityslaitteen kenno. Ruostevika vaati hitsauksen molempien etuovien karmien etualanurkasta, helpoin ja omituisin paikka korjata ruostevika ikinä  laugh
Jussi Rantala
Offline Offline

Posts: 4687
Date Registered: 04.07.01

Re: Menopelinne
« Reply #2073 on: 22.06.13, 20:23 »

Kyllä huoltokirjassa niin lukee.

Meikäläisen 9-3 Convertible on samalla värillä.


[ attachment removed / expired ]
« Last Edit: 22.06.13, 20:37 by Jussi Rantala »
Heikki Tyni
Offline Offline

Posts: 83
Date Registered: 17.03.12

Re: Menopelinne
« Reply #2074 on: 22.06.13, 20:47 »

Hieno on Jussin SAABi, ei voi muuta sanoa Smiley
Harri Lonnqvist
Offline Offline

Posts: 7387
Date Registered: 15.11.01

Re: Menopelinne
« Reply #2075 on: 23.06.13, 08:40 »

Convertibleja valmistettiin kolme kappaletta. Kaksi on jossain GM:n varastossa lukkojen takana, ja kolmas on Indy500 museossa.

Joo eipä noita kuviakaan googlettamalla juuri,löydy!Sama keltainen auto useimmissa kuvissa.

Harri



[center]"It is important to understand that the sign of the early Finnish Air Force has nothing to do with the Nazi Germany.The blue swastika was the symbol of good fortune used by the Swedish Count Eric von Rosen!"[/cente
O-P Pietila
Offline Offline

Posts: 2462
Date Registered: 26.09.02

Re: Menopelinne
« Reply #2076 on: 27.06.13, 11:10 »

E92, 325Ci Coupé tuli taloon:
[ attachment removed / expired ]

Ens kuussa vielä pientä tuunausta, eli kromiset ikkunalistat ja hopeinen 'grilli' nokalta pois ja mustaa tilalle.
Lopputulos näyttänee enemmän tältä:
[ attachment removed / expired ]

Vanteet napataan myös nykyisestä sedanista:
http://www.turnermotorsport.com/image/wheels/wheels_320si_Motorsport_wheel_car1_lg.jpg

Teemu Hallamaa
Etninen hiihtäjä
Offline Offline

Posts: 289
Date Registered: 22.05.09

WWW
Re: Menopelinne
« Reply #2077 on: 27.06.13, 11:54 »

Ens kuussa vielä pientä tuunausta, eli kromiset ikkunalistat ja hopeinen 'grilli' nokalta pois ja mustaa tilalle.
Lopputulos näyttänee enemmän tältä:

Mä vetäisin omat munuaiset tällaisella plastidipillä:
http://www.plastdip.fi/product/plasti-dip-spray-400ml/

Saa raapittua pois, jos rupee kyrpimään. Kesto on ollut erinomainen suoraan ohenteella putsatun kromin päällä ainakin tämän puolen vuoden ajan.

Näkymän muunteli: Teemu Hallamaa
Petokalan solunäyte on yleensä haista kaavittu.
Luultavasti ensimmäisen sukellusveneen kehittäjät onnistuivat parhaiten.
Entinen raitis, nykyisin hiihtäjä.
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Menopelinne
« Reply #2078 on: 27.06.13, 12:07 »

Toi bemarin perä näyttää kyllä aika hmmh, epämiellyttävältä. Renkaat liikaa kaarien sisällä :/ Ei siinä ettei omakin volvo näyttäis em syyn takia typerältä, mutta joo. Cheesy

Killerhangar
O-P Pietila
Offline Offline

Posts: 2462
Date Registered: 26.09.02

Re: Menopelinne
« Reply #2079 on: 27.06.13, 20:02 »

Jep, leveämpää nakkia ja vannetta alle.  Smiley
Pages: 1 ... 102 103 [104] 105 106 ... 112 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1