Menopelinne

<< < (413/450) > >>

tare:
Mä kaaduin polkupyörällä maastossa 1996. Loukkasin olkapääni pahasti  ja olin sairaslomalla jotain 4 kuukautta.
Työnantajani kielsi sen jälkeen polkupyörien käytön . Moottoripyöriä ei kielletty 

tuma:

Mä kaaduin polkupyörällä maastossa 1996. Loukkasin olkapääni pahasti  ja olin sairaslomalla jotain 4 kuukautta.
Työnantajani kielsi sen jälkeen polkupyörien käytön . Moottoripyöriä ei kielletty 

Entäs rata-autoilua? Riittääkkö työnantajalla valtuudet siihen että voi kieltää esim polkupyörät? Käsittääkseni ei, fiksummat voi korjata. Mielestäni jos sitä ei ole työsopimuksessa, niin työnantaja on aika heikoilla. Tosin työntekijäkin voi olla aika heikoilla, jos alkaa "kiukuttelemaan"... Suo siellä, vetelä täällä. Ja itse toimin työnantajana, joten ei ole työntekijän mielipiteitä, vaan lainopillista pohdintaa.

Työsopimuksessahan voidaan luetella lajit joita ei sallita. Mutta jälkikäteen niiden sinne lisääminen vaati käsittääkseni uuden allekirjoituksen, että hyväksyy uudet ehdot.

susiluoto:

Mielestäsi hirvikolarikin on aina väärästä tilannenopeudesta johtuva siis?

Kyllä ja ei, jos ajelee maltillisesti ja miettii tuota hirvikolarin mahdollisuutta, varautuu siihen että metsästä hirvi saattaa loikata eteen, väittäisin että suuret mahdollisuudet välttää yhteen tai kahteentörmäys.
Jos ajelee kuten edellä sanoin ja tuo hirvenpeijakas loikkaakin alta reagointinopeuden eteesi, ikävä tapahtuma joka mahdollisesti olisi ollut vältettävissä tai sitten ei.Itselläni aikoinaan peura loikkasi suoraan auton kylkeen, peuralla oli väärä tilannenopeus.Ainahan voi saivarrella kaikenmaailmaan meteoriitti ynnä muilla jutuilla mutta aina joskus onnettomuus johtuu tilanteeseen sopimattoman nopeuden käytöstä, ei ehkä sinulla mutta vastapuolella.Emmehän ole yksin tuolla kylillä.Esimerkiksi peräänajo johtuu useimmiten takana tulleen väärästä tilannenopeudesta.On nuriinajoja ja kolareita joita ei edes mooses voisi välttää, väitän kuitenkin että jos olet jatkuvasti tilanteessa mukana selviät vähemmällä, ehdit jopa väistää toisen väärää tilannenopeutta.
Tämä siis teoriassa, olen itse kaatuillut monasti moottoripyörällä, jokainen aivan itse aiheutettu.

tuma:
Itse en ole kaatunut moottoripyörällä, vaikka useampi kesä on tullut ajeltua. Mopolla tosin joskus pienenä poikana...

Hirvikolareiden vetäminen tähän on hullua, samoin kuin meteoriitit. Kun ajaa mahdollisimman kovaa niin aika osumalle on lyhyempi ja todennäköisyys osumaan pienempi. Riskianalyysiä.
Jos sitten osuu, niin saattaa sattua pahemmin, varsinkin kaksipyöräisellä liikkuessa 

sauli76:

Tämmösellä ajellaan kesäisin kentälle ja takaisin. Tänä vuonna ei ole samanlaista vielä tullut vastaan - eli vähiin on käyneet 

Navigation

Up one level

Next page

Previous page