FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
12.12.17, 12:14

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Menopelinne
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 112 Reply Print
Author Topic: Menopelinne  (Read 497260 times)
Jouni Olavi Rautio
Offline Offline

Posts: 1152
Date Registered: 30.11.02

Re: Menopelinne
« Reply #340 on: 19.08.05, 18:41 »

Siksihän minä niitä Hankkijan lippiksiä aikaisemmin keväällä kyselinkin...  Grin

Onhan tuo jo kolmas Volvo kun aikaisemmin oli 440 ja V40.


Jos olisin ikävä ihminen, niin sanoisin että nyt sulla on ensimmäinen Volvo.  Cool
Martti Kujansuu
Offline Offline

Posts: 4880
Date Registered: 01.01.03

Re: Menopelinne
« Reply #341 on: 19.08.05, 22:34 »

Menopeleistä puheenollen, naapurin ajoneuvo näyttäisi olevan oudossa paikassa  Roll Eyes

[ attachment removed ]
andretti
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #342 on: 20.08.05, 13:08 »

Menopeleistä puheenollen, naapurin ajoneuvo näyttäisi olevan oudossa paikassa  Roll Eyes

[ attachment removed / expired ]


neiborillas alkoi kait renkaanvaihto, eikä tunkkia tuon vuosimallin ladoissa ollut olemassa - tai niitä ei ollut keksitty vielä.
motojuzzi
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #343 on: 20.08.05, 14:14 »

Bensan hinnat on kohonneet täällä lähes pilviin.

Hyvä niin, saavat jenkitkin vähän maksaa siitä, että aiheuttavat neljänneksen maailman kasvihuonepäästöistä.  Tongue
Jussi Rantala
Offline Offline

Posts: 4688
Date Registered: 04.07.01

Re: Menopelinne
« Reply #344 on: 20.08.05, 15:37 »

Hyvä niin, saavat jenkitkin vähän maksaa siitä, että aiheuttavat neljänneksen maailman kasvihuonepäästöistä.  Tongue

 Tongue Tongue Tongue

Here we go again... Ei nyt muuteta tätäkin threadia USA vastaan muu maailma väittelyksi.
 Undecided
motojuzzi
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #345 on: 20.08.05, 15:49 »

Tongue Tongue Tongue

Here we go again... Ei nyt muuteta tätäkin threadia USA vastaan muu maailma väittelyksi.
 Undecided

En ajatellut tuota mitenkään muuten USA vs. muu maailma tyyppiseksi, tuo jenkkien yksityisliikenne on vain yksi suurimpia yksittäisiä saastuttajia maailmassa. Eikä se liity mitenkään Bushiin tai Irakin sotaan..  Tongue Tongue

Yhtä lailla bensan korkea hinta Suomessa on hyvä asia, niin paljon kuin se myös minua potuttaa.
Tomi Rissanen
Offline Offline

Posts: 570
Date Registered: 07.08.05

Re: Menopelinne
« Reply #346 on: 28.08.05, 17:44 »

Pakkohan se on rohjeta laittaa kuva omastakin tänne, kun merkistäkin on jo keritty keskustella.

1.9 TDI DSG

[ attachment removed ]

tomppa

Hannu Tolonen
Offline Offline

Posts: 1724
Date Registered: 13.12.02

Re: Menopelinne
« Reply #347 on: 28.08.05, 18:31 »

Pakkohan se on rohjeta laittaa kuva omastakin tänne, kun merkistäkin on jo keritty keskustella.

1.9 TDI DSG
Varmaan aika kiva tuo DSG-loota vai?

Hannu

kiza
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #348 on: 28.08.05, 18:33 »

Varmaan aika kiva tuo DSG-loota vai?
DGS? Huh Huh En tiennytkään, että sen saa skodaan, luulin sen olevan volkswagenin yksinoikeus (vaikka sitä saa myös muihin merkkeihin)
Tomi Rissanen
Offline Offline

Posts: 570
Date Registered: 07.08.05

Re: Menopelinne
« Reply #349 on: 28.08.05, 18:38 »

Varmaan aika kiva tuo DSG-loota vai?

Hannu

Loistava Smiley

DGS? Huh Huh En tiennytkään, että sen saa skodaan, luulin sen olevan volkswagenin yksinoikeus (vaikka sitä saa myös muihin merkkeihin)

Jep, DSG:n saa VW:n lisäksi Audiin, Seatiin ja Skodaan (ja Bugattiin, mutta se on eri loota).

tomppa

laurindo
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #350 on: 28.08.05, 19:43 »

Mikähän tuo DSG mahtaa olla?
Hannu Tolonen
Offline Offline

Posts: 1724
Date Registered: 13.12.02

Re: Menopelinne
« Reply #351 on: 28.08.05, 20:16 »

Mikähän tuo DSG mahtaa olla?
Vaihdelaatikko jossa vaihtaminen tapahtuu automaattisesti lähes ilman taukoa kaksoiskytkimen avulla, eli seuraava vaihde on valmiiksi esivalittuna toisen kytkimen takana ja kun ensimmäinen kytkin irrottaa niin samanaikaisesti toinen jo ottaa kiinni ja näin vaihtaminen tapahtuu lähes ilman taukoa vedossa. Näin olen asian ymmärtänyt, kerropas Tomi vielä että tapahtuuko se vaihto vähän niin kuin formuloissa että kierrokset vain alenee eikä vedossa ole minkäänlaista katkoa vai miten?

Edit: Täältä löytyy juttua tuosta DSG:stä http://www.iltasanomat.fi/autot/koeajot.asp?id=939742

Hannu
« Last Edit: 28.08.05, 20:20 by Hannu Tolonen »

tilehto
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #352 on: 28.08.05, 20:34 »

Tongue Tongue Tongue

Here we go again... Ei nyt muuteta tätäkin threadia USA vastaan muu maailma väittelyksi.
 :-

Itä-länsi-tasapainon säilyttämiseksi laitan oheen kuvan harrasteautostamme. Saattaa bongata satunnaisesti myös Rahtitieltä.



[ attachment removed ]
andretti
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #353 on: 28.08.05, 21:57 »

uh ja ah, tuo Lada on jo kaikessa rumuutessaan kaunis - niin ja tietysti mukava, taloudellinen ja turvallinen ajettava - urheilullisuutta unohtamatta  Grin

paljos on mittarissa?
Janne Andersson
Offline Offline

Posts: 2166
Date Registered: 16.10.03

Re: Menopelinne
« Reply #354 on: 28.08.05, 23:50 »

Eurooppalaiset ne vaan joutuu keksimään tollaisia kaksoiskytkintietokonehässäköitä, jotta saavat automaattivaihteiston toimimaan jouhevasti.   Tongue

Olli Vainio
Offline Offline

Posts: 7347
Date Registered: 05.07.01

Re: Menopelinne
« Reply #355 on: 29.08.05, 04:32 »

Eurooppalaiset ne vaan joutuu keksimään tollaisia kaksoiskytkintietokonehässäköitä, jotta saavat automaattivaihteiston toimimaan jouhevasti.   Tongue
Niin, tai Eurooppalaiset ehkä haluaa ettei kuluta löpöä tuplat manuaalilootaan verrattuna... Tongue

btw. DSGllä varustettu auto kuluttaa vähemmän ja kiihtyy nopeammin kuin vastaava manuaalilootalla oleva. Ainaki teoriassa.

"Aviation in itself is not inherently dangerous. But to an even greater degree than the sea, it is terribly unforgiving of any carelessness, incapacity, neglect or ignorance."
Pekka Lehtinen
Offline Offline

Posts: 1657
Date Registered: 06.07.01

Re: Menopelinne
« Reply #356 on: 29.08.05, 10:16 »

Vaihdelaatikko jossa vaihtaminen tapahtuu automaattisesti lähes ilman taukoa kaksoiskytkimen avulla, eli seuraava vaihde on valmiiksi esivalittuna toisen kytkimen takana ja kun ensimmäinen kytkin irrottaa niin samanaikaisesti toinen jo ottaa kiinni ja näin vaihtaminen tapahtuu lähes ilman taukoa vedossa. Näin olen asian ymmärtänyt, kerropas Tomi vielä että tapahtuuko se vaihto vähän niin kuin formuloissa että kierrokset vain alenee eikä vedossa ole minkäänlaista katkoa vai miten?

Itse kävin koeajamassa DSG:llä varustettua uutta Golf GTI:tä tuossa keväällä. Kyllä se DSG ainakin siihen autoon sopi... Smiley Vaihtaminen tapahtui ainakin siinä niin sulavasti, että en muista mitään merkittäviä katkoja. Kaasun kun junttasi pohjaan niin sitten mentiin. Ja tosiaan tuossa GTI:ssähän ilmoitettu 0-100 kiihtyvyys on DSG:llä jonkin verran pienempi kuin manuaalilla. (olisiko DSG:llä 6,9 ja manuaalilla 7,1)

Mikko Kallas
Offline Offline

Posts: 1918
Date Registered: 28.06.02

Re: Menopelinne
« Reply #357 on: 29.08.05, 10:34 »

Vaihdelaatikko jossa vaihtaminen tapahtuu automaattisesti lähes ilman taukoa kaksoiskytkimen avulla, eli seuraava vaihde on valmiiksi esivalittuna toisen kytkimen takana ja kun ensimmäinen kytkin irrottaa niin samanaikaisesti toinen jo ottaa kiinni ja näin vaihtaminen tapahtuu lähes ilman taukoa vedossa.

Kerran olen pikaisesti kokeillut tuollaista DSG Golfia ja se mihin itse kiinnitin huomiota oli se, että vaihto tapahtui lähes saman tuntuisesti kuin manuaalilootalla... Eli selkeä tauko vaihteiden välillä. Tämä siis tikkuun koskematta, eikä mitenkään täydellä kaasulla. Ero perinteiseen automaattiin oli ihan selkeä (ja hämmentävä).  Tai sitten olin muuten vain hämmennyksissäni vieraasta autosta.

Toki sitten kun vaihdettiin laatikko käyttämään sport-ohjelmaa ja kaasua (eli dieseliä) tarjoiltiin reilusti, niin meno muuttui.

MikkO
ehkä tuohonkin laatikkoon pitäisi ensin vaan tottua
motojuzzi
Former member
Golfin kanssa ongelmia
« Reply #358 on: 29.08.05, 15:19 »

Tuo vanha Golfin rötjäke on alkanut kettuilemaan nyt kun olen intin takia voinut ajaa sillä vain viikonloppuisin. Se ei meinaa käynnistyä, ja kun käynnistyy, niin käy todella raskaasti hakaten (koko auto heiluu) ja kaasua tarvii painaa aika lailla. Sitten n. 5-15 minuutin päästä käynti tasoittuu ihan yhtäkkiä. Välillä käynti saattaa olla tasaista suurella kaasulla mutta hakkaavaa pienellä. Viimein kun pääsee liikkeelle, niin nopea kaasutus saa hetken aikaan tuon hakkaamisen, rauhallinen kaasun lisäys toimii normaalisti.

Olisiko tämmöiseen mitään vinkkejä? Onko tuo vain vanhan kaasutinauton normiv**tuilua vai onko jotain pielessä/likaisena?

edit: Mahdolliset vastaukset pääsenkin lukemaan varmaan vasta vähintään kahden viikon päästä..  Tongue
« Last Edit: 29.08.05, 16:08 by Jussi Nieminen »
andretti
Former member
Re: Golfin kanssa ongelmia
« Reply #359 on: 29.08.05, 19:56 »

Tuo vanha Golfin rötjäke on alkanut kettuilemaan nyt kun olen intin takia voinut ajaa sillä vain viikonloppuisin. Se ei meinaa käynnistyä, ja kun käynnistyy, niin käy todella raskaasti hakaten (koko auto heiluu) ja kaasua tarvii painaa aika lailla. Sitten n. 5-15 minuutin päästä käynti tasoittuu ihan yhtäkkiä. Välillä käynti saattaa olla tasaista suurella kaasulla mutta hakkaavaa pienellä. Viimein kun pääsee liikkeelle, niin nopea kaasutus saa hetken aikaan tuon hakkaamisen, rauhallinen kaasun lisäys toimii normaalisti.

Olisiko tämmöiseen mitään vinkkejä? Onko tuo vain vanhan kaasutinauton normiv**tuilua vai onko jotain pielessä/likaisena?

edit: Mahdolliset vastaukset pääsenkin lukemaan varmaan vasta vähintään kahden viikon päästä..  Tongue

pienellä autotietämyksellä, mutta itse asian kokeneena laittaisin pienen summan sille että yksi pytty on pimeä ja tulee mukaan vasta koneen jo lämmettyä tai sitten kovilla kierroksilla käyttämällä. itselläni oli joskus talviautona wanha civic ja oireet juuri tuollaisia. syitä esim. heikko/olematon kipinä. tsekkaa tulppien kunto ja siinähän näkyy samalla jos arvaukseni osuu oikeaan, eli jos joku tulpista on radikaalisti likaisempi, tervassa tai muutenvain erilainen kuin muut on ongelman aiheuttaja siinä. bensaahan tuo saa, joten sähköpuolta siitä sitten ihmettelemään...
Pages: 1 ... 16 17 [18] 19 20 ... 112 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1