FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
22.10.17, 04:35

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Menopelinne
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 112 Reply Print
Author Topic: Menopelinne  (Read 493384 times)
tilehto
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #360 on: 29.08.05, 20:38 »

uh ja ah, tuo Lada on jo kaikessa rumuutessaan kaunis - niin ja tietysti mukava, taloudellinen ja turvallinen ajettava - urheilullisuutta unohtamatta  Grin

paljos on mittarissa?

n. 94000 vm -89
Tomi Rissanen
Offline Offline

Posts: 570
Date Registered: 07.08.05

Re: Menopelinne
« Reply #361 on: 30.08.05, 18:10 »

kerropas Tomi vielä että tapahtuuko se vaihto vähän niin kuin formuloissa että kierrokset vain alenee eikä vedossa ole minkäänlaista katkoa vai miten?

Vaihtotapahtuman huomaamattomuus vähän vaihtelee. Yleensä vaihtoa ei huomaa kuin kierroslukumittarista ja näytöstä, mikä kertoo käytössä olevan vaihteen. On myös tilanteita, kun vaihto tuntuu selvemmin (esim. voimakkaat kiihdytykset).

Kerran olen pikaisesti kokeillut tuollaista DSG Golfia ja se mihin itse kiinnitin huomiota oli se, että vaihto tapahtui lähes saman tuntuisesti kuin manuaalilootalla... Eli selkeä tauko vaihteiden välillä. Tämä siis tikkuun koskematta, eikä mitenkään täydellä kaasulla. Ero perinteiseen automaattiin oli ihan selkeä (ja hämmentävä). Tai sitten olin muuten vain hämmennyksissäni vieraasta autosta.

Toki sitten kun vaihdettiin laatikko käyttämään sport-ohjelmaa ja kaasua (eli dieseliä) tarjoiltiin reilusti, niin meno muuttui.

MikkO
ehkä tuohonkin laatikkoon pitäisi ensin vaan tottua

Se miten vertaisin DSG:tä manuaaliaskiin, on nimenomaan luistamattomuus. Perinteinen momentinmuuntimella varustettu automaattilaatikko luistaa liikkellelähdöissä ja vaihdoissa jonkin verran, DSG ei käytännössä juuri lainkaan.
Sport-ohjelma on mielestäni ainakin dieselissä turha. Laatikko vaihtaa korkeammilla kierroksilla, eikä kytke 6. vaihdetta lainkaan (huippunopeus saavutetaan 5. vaihteella).
Ensi kokemus DSG:stä oli minulle juuri hämmentävä.

Makuasioitahan nämäkin osaksi ovat, mutta mielestäni dieselin vääntöön DSG sopii loistavasti. Laatikon ohjelma osaa myös hyödyntää väännön, eikä turhaan vaihda pienemmälle vaihteelle.

tomppa


Juha Hepokangas
Offline Offline

Posts: 2752
Date Registered: 04.07.01

WWW
Re: Menopelinne
« Reply #362 on: 30.08.05, 21:05 »

Perinteinen momentinmuuntimella varustettu automaattilaatikko luistaa liikkellelähdöissä ja vaihdoissa jonkin verran, DSG ei käytännössä juuri lainkaan.
Pieni oikaisu: automaattilaatikko ei luista, vaan juuri se momentinmuunnin eli turbiini. Mikäli laatikko luistaa, se on rikki tai pannat kuluneet tai öljyä jostain syystä liian vähän.

"There's a special place I'd like to fly
Right by the moon
In the velvet darkness of the sky"

"Why drive a car when you can pilot a Saab?"

Harri Lonnqvist
Offline Offline

Posts: 7387
Date Registered: 15.11.01

Re: Menopelinne
« Reply #363 on: 31.08.05, 06:06 »

Vaihtotapahtuman huomaamattomuus vähän vaihtelee. Yleensä vaihtoa ei huomaa kuin kierroslukumittarista ja näytöstä, mikä kertoo käytössä olevan vaihteen. On myös tilanteita, kun vaihto tuntuu selvemmin (esim. voimakkaat kiihdytykset).

Se miten vertaisin DSG:tä manuaaliaskiin, on nimenomaan luistamattomuus. Perinteinen momentinmuuntimella varustettu automaattilaatikko luistaa liikkellelähdöissä ja vaihdoissa jonkin verran, DSG ei käytännössä juuri lainkaan.
Sport-ohjelma on mielestäni ainakin dieselissä turha. Laatikko vaihtaa korkeammilla kierroksilla, eikä kytke 6. vaihdetta lainkaan (huippunopeus saavutetaan 5. vaihteella).
Ensi kokemus DSG:stä oli minulle juuri hämmentävä.

Makuasioitahan nämäkin osaksi ovat, mutta mielestäni dieselin vääntöön DSG sopii loistavasti. Laatikon ohjelma osaa myös hyödyntää väännön, eikä turhaan vaihda pienemmälle vaihteelle.

tomppa



Niin saahan niihin jenkkiautomaatteihin shiftkittejä sekä "stallspeed" turbiineja!Semmonen 3500rpm turbiini,street&strip shiftkit ja silloin kyllä luistaa muu kuin laatikko,suositeltava yhdistelmä esim. parkkihalleihin ja muihin ahtaisiin paikkoihin!!

Harri



[center]"It is important to understand that the sign of the early Finnish Air Force has nothing to do with the Nazi Germany.The blue swastika was the symbol of good fortune used by the Swedish Count Eric von Rosen!"[/cente
Tomi Rissanen
Offline Offline

Posts: 570
Date Registered: 07.08.05

Re: Menopelinne
« Reply #364 on: 31.08.05, 19:03 »

Pieni oikaisu: automaattilaatikko ei luista, vaan juuri se momentinmuunnin eli turbiini. Mikäli laatikko luistaa, se on rikki tai pannat kuluneet tai öljyä jostain syystä liian vähän.

Totta turiset. Ilmaisin asian väärin.

tomppa

Antti Salo
Offline Offline

Posts: 4398
Date Registered: 04.07.01

Re: Menopelinne
« Reply #365 on: 06.09.05, 18:17 »

Äsken vaihtui perheessä auto.

Wanha:
[ attachment removed ]

Uusi:
[ attachment removed ]

Rälee peli toi Peugeotti!

Mielipiteeni on saattanut muuttua, mutta ei se fakta, että olen oikeassa.
Sami Virkkula
Offline Offline

Posts: 13963
Date Registered: 19.04.04

Re: Menopelinne
« Reply #366 on: 06.09.05, 19:25 »



Rälee peli toi Peugeotti!

Muuten ihan kiva peli mutta pieni kuin sillipurkki, lastenvaunut täyttää koko peräkontin
« Last Edit: 06.09.05, 19:30 by Sami Virkkula »
Mika Raurala
Offline Offline

Posts: 606
Date Registered: 08.06.05

Re: Menopelinne
« Reply #367 on: 06.09.05, 19:48 »

Tällä liikutaan työn puolesta.. Smiley
[ attachment removed ]

ja tällä NAATITAAN..Yksin Cool
[ attachment removed ]

punane o paras  laugh
« Last Edit: 06.09.05, 19:50 by Mika Raurala »
Antti Salo
Offline Offline

Posts: 4398
Date Registered: 04.07.01

Re: Menopelinne
« Reply #368 on: 06.09.05, 19:48 »

Muuten ihan kiva peli mutta pieni kuin sillipurkki, lastenvaunut täyttää koko peräkontin
Sillipurkki? Shocked Toihan on tilava kuin mikä. Takakonttiin en ole vielä kokeillut lastata mitään suurempaa tavaraa, mutta pieni se ei todellakaan ole. Volvoa se on ainakin selvästi syvempi ja leveämpi, ja siellä mahtuu vaikka isompi mies helposti nukkumaan. (Pitääpä joskus kokeilla... Tongue)

Mielipiteeni on saattanut muuttua, mutta ei se fakta, että olen oikeassa.
Sami Virkkula
Offline Offline

Posts: 13963
Date Registered: 19.04.04

Re: Menopelinne
« Reply #369 on: 06.09.05, 21:49 »

Sillipurkki? Shocked Toihan on tilava kuin mikä. Takakonttiin en ole vielä kokeillut lastata mitään suurempaa tavaraa, mutta pieni se ei todellakaan ole. Volvoa se on ainakin selvästi syvempi ja leveämpi, ja siellä mahtuu vaikka isompi mies helposti nukkumaan. (Pitääpä joskus kokeilla... Tongue)

Et ole tainnut wagon tai SW 307:ssa istuskella? Kyllä minunkin VTS xsara tuntui tilavalta siihen asti kun piti alkaa lastenvaunuja peräkonttiin sovittamaan.  Wink
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Menopelinne
« Reply #370 on: 06.09.05, 22:22 »

Et ole tainnut wagon tai SW 307:ssa istuskella?

Joo, ei voi edes oikein vertailla tuommosen 307W/SW:n ja 407 farkun kontteja. Ja 307:n pitäisi muka olla pienempi auto Tongue

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Jari Mikkilä
Säätäjä
Offline Offline

Posts: 3169
Date Registered: 04.07.01

WWW
Re: Menopelinne
« Reply #371 on: 07.09.05, 05:36 »

Ihtellä on 307SW, työkaverilla 407SW. Ja olempa hämmästelly 407:n tiloja, negatiivisessa mielessä.

Ja miun Fiude on tilavampi kuin tuo 407 vaikka kyseessä pitäs olla 307:a pienempi auto kun on 8 vuotta sitä vanhempi (autojen koot muka kasvaa vuosien saatossa, jopa kokoluokkien sisällä). Toisaalta, ei moni muukaan pääse farkku-Tempran tavaratilojen tasolle.

Kyllä tuo 407 On iso auto. Siis ulkoa, mutta ei sisältä. Se on hiukan kuin suurin osa tämänpäivän kinnereistä. Kokoa on vaikka kuinka, mutta se hukataan muotoiluun tai jonnekkin muualle ja varsinkin tavaratilat.

Ja lisätään. Lastenvaunuista puheenollen. Fiudeen menee tollasen hyvin vähän kasaan menevät Emaljungan vaunut nakkaamalla. Menis vaikka toiset rinnalle. 307:n samoten, tosin siinä jo joutuu aavistuksen änkeämään. 407:n en edes yrittäs. Se tavaratilahan on golfbägille tehty. Vertauksena, Saab 95 Wagon, menee yhdet vaunut purkamatta ja tuurilla mukaan saattas mahtua sixpack. Volvojenkaan tavaratilat ei kyllä saa minulta kovin kummosta arvosanaa. 5- vois olla passeli. Toisaalta Ford Mondeo ja varsinki C5 ovat kohtuullisia tavaratilojen suhteen. Toisaalta molemmat isohkoja autoja suunnilleen samankokoisilla tavaratiloilla kuin fiude.

- J
« Last Edit: 07.09.05, 05:41 by Jari Mikkilä »



In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
- Douglas Adams
Marko Kinnunen
Offline Offline

Posts: 254
Date Registered: 25.11.02

Re: Menopelinne
« Reply #372 on: 07.09.05, 06:20 »



Vuosimalli, mallimerkintä, mitä outoa autossa on?
mitch83
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #373 on: 07.09.05, 06:48 »


mitä outoa autossa on?

Puskurit ei näytä ollenkaan omilta Huh
Olli Vainio
Offline Offline

Posts: 7347
Date Registered: 05.07.01

Re: Menopelinne
« Reply #374 on: 07.09.05, 06:48 »

jonnekkin muualle
ns. crumple zonet kasvaa kanssa kyllä kokoajan...se sun fiudes kyllä varmaan vetää tavaraa mutta sitten kun käy niin kusisesti että kolaroi niin taitaa pösössä olla paremmat oltavat...

EDIT: http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=3&id2=189

"Aviation in itself is not inherently dangerous. But to an even greater degree than the sea, it is terribly unforgiving of any carelessness, incapacity, neglect or ignorance."
Marko Kinnunen
Offline Offline

Posts: 254
Date Registered: 25.11.02

Re: Menopelinne
« Reply #375 on: 07.09.05, 06:50 »

Puskurit ei näytä ollenkaan omilta Huh

Jep, MB 124:sta puskurit. Edellinen omistaja oli halunnut "tuunata"
Jari Mikkilä
Säätäjä
Offline Offline

Posts: 3169
Date Registered: 04.07.01

WWW
Re: Menopelinne
« Reply #376 on: 07.09.05, 07:45 »

ns. crumple zonet kasvaa kanssa kyllä kokoajan...se sun fiudes kyllä varmaan vetää tavaraa mutta sitten kun käy niin kusisesti että kolaroi niin taitaa pösössä olla paremmat oltavat...

Ihan varmasti on. Onhan mallisarjoilla nyt sentään ikäeroakin se 10 vuotta. Toisaalta kun vilkasee uuden Stilon tavaratilaa niin ei se paljoaa häpeä Tempran tiloille...

- J



In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
- Douglas Adams
Sami Virkkula
Offline Offline

Posts: 13963
Date Registered: 19.04.04

Re: Menopelinne
« Reply #377 on: 07.09.05, 09:23 »

Ihtellä on 307SW, työkaverilla 407SW. Ja olempa hämmästelly 407:n tiloja, negatiivisessa mielessä.


Oletko käynyt katsomassa uutta 307SW:tä? Kovasti mainostavat vielä isommaksi. No enköhän minä tuolla "vanhalla" 307SW:llä vielä pärjää vuoden jos toisenkin.
Jari Mikkilä
Säätäjä
Offline Offline

Posts: 3169
Date Registered: 04.07.01

WWW
Re: Menopelinne
« Reply #378 on: 07.09.05, 09:29 »


Juu, niinhän nuo mainostaa. En tiedä sitte mitä muuttivat siinä. Pitäs kiusallaan kävästä vilkasemassa.
Tosin, wanhalla pitäs ajella vielä parisen vuotta ennenkuin miettii uutta kopperoa tilalle.

- J



In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
- Douglas Adams
Henkka
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #379 on: 07.09.05, 12:19 »

Ei tuon 307:n koko kasvanut faceliftissä, kuin mainoslauseissa...
Pages: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 112 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1