Menopelinne

<< < (73/450) > >>

tilehto:

uh ja ah, tuo Lada on jo kaikessa rumuutessaan kaunis - niin ja tietysti mukava, taloudellinen ja turvallinen ajettava - urheilullisuutta unohtamatta 

paljos on mittarissa?

n. 94000 vm -89

tomppa:

kerropas Tomi vielä että tapahtuuko se vaihto vähän niin kuin formuloissa että kierrokset vain alenee eikä vedossa ole minkäänlaista katkoa vai miten?

Vaihtotapahtuman huomaamattomuus vähän vaihtelee. Yleensä vaihtoa ei huomaa kuin kierroslukumittarista ja näytöstä, mikä kertoo käytössä olevan vaihteen. On myös tilanteita, kun vaihto tuntuu selvemmin (esim. voimakkaat kiihdytykset).

Kerran olen pikaisesti kokeillut tuollaista DSG Golfia ja se mihin itse kiinnitin huomiota oli se, että vaihto tapahtui lähes saman tuntuisesti kuin manuaalilootalla... Eli selkeä tauko vaihteiden välillä. Tämä siis tikkuun koskematta, eikä mitenkään täydellä kaasulla. Ero perinteiseen automaattiin oli ihan selkeä (ja hämmentävä). Tai sitten olin muuten vain hämmennyksissäni vieraasta autosta.

Toki sitten kun vaihdettiin laatikko käyttämään sport-ohjelmaa ja kaasua (eli dieseliä) tarjoiltiin reilusti, niin meno muuttui.

MikkO
ehkä tuohonkin laatikkoon pitäisi ensin vaan tottua

Se miten vertaisin DSG:tä manuaaliaskiin, on nimenomaan luistamattomuus. Perinteinen momentinmuuntimella varustettu automaattilaatikko luistaa liikkellelähdöissä ja vaihdoissa jonkin verran, DSG ei käytännössä juuri lainkaan.
Sport-ohjelma on mielestäni ainakin dieselissä turha. Laatikko vaihtaa korkeammilla kierroksilla, eikä kytke 6. vaihdetta lainkaan (huippunopeus saavutetaan 5. vaihteella).
Ensi kokemus DSG:stä oli minulle juuri hämmentävä.

Makuasioitahan nämäkin osaksi ovat, mutta mielestäni dieselin vääntöön DSG sopii loistavasti. Laatikon ohjelma osaa myös hyödyntää väännön, eikä turhaan vaihda pienemmälle vaihteelle.

tomppa

hepis:

Perinteinen momentinmuuntimella varustettu automaattilaatikko luistaa liikkellelähdöissä ja vaihdoissa jonkin verran, DSG ei käytännössä juuri lainkaan.
Pieni oikaisu: automaattilaatikko ei luista, vaan juuri se momentinmuunnin eli turbiini. Mikäli laatikko luistaa, se on rikki tai pannat kuluneet tai öljyä jostain syystä liian vähän.

Lonkka:

Vaihtotapahtuman huomaamattomuus vähän vaihtelee. Yleensä vaihtoa ei huomaa kuin kierroslukumittarista ja näytöstä, mikä kertoo käytössä olevan vaihteen. On myös tilanteita, kun vaihto tuntuu selvemmin (esim. voimakkaat kiihdytykset).

Se miten vertaisin DSG:tä manuaaliaskiin, on nimenomaan luistamattomuus. Perinteinen momentinmuuntimella varustettu automaattilaatikko luistaa liikkellelähdöissä ja vaihdoissa jonkin verran, DSG ei käytännössä juuri lainkaan.
Sport-ohjelma on mielestäni ainakin dieselissä turha. Laatikko vaihtaa korkeammilla kierroksilla, eikä kytke 6. vaihdetta lainkaan (huippunopeus saavutetaan 5. vaihteella).
Ensi kokemus DSG:stä oli minulle juuri hämmentävä.

Makuasioitahan nämäkin osaksi ovat, mutta mielestäni dieselin vääntöön DSG sopii loistavasti. Laatikon ohjelma osaa myös hyödyntää väännön, eikä turhaan vaihda pienemmälle vaihteelle.

tomppa

Niin saahan niihin jenkkiautomaatteihin shiftkittejä sekä "stallspeed" turbiineja!Semmonen 3500rpm turbiini,street&strip shiftkit ja silloin kyllä luistaa muu kuin laatikko,suositeltava yhdistelmä esim. parkkihalleihin ja muihin ahtaisiin paikkoihin!!

Harri

tomppa:

Pieni oikaisu: automaattilaatikko ei luista, vaan juuri se momentinmuunnin eli turbiini. Mikäli laatikko luistaa, se on rikki tai pannat kuluneet tai öljyä jostain syystä liian vähän.

Totta turiset. Ilmaisin asian väärin.

tomppa

Navigation

Up one level

Next page

Previous page