FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
20.11.17, 19:21

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Menopelinne
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 112 Reply Print
Author Topic: Menopelinne  (Read 495525 times)
lento
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #420 on: 20.09.05, 20:16 »

Komia Sorsa Grin. Jokos on kortti lompakossa?
B777
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #421 on: 20.09.05, 20:18 »

Hyväkuntonen ikäsekseen, todella hyväkuntonen itse asiassa. Ainakin ulkoa Smiley
Otto Kilpirinne
Offline Offline

Posts: 1098
Date Registered: 02.03.02

WWW
Re: Menopelinne
« Reply #422 on: 21.09.05, 05:08 »

Hyväkuntonen ikäsekseen, todella hyväkuntonen itse asiassa. Ainakin ulkoa Smiley

Moni kakku päältä kaunis Wink

Mä vaan oon täsä.
Orm Uleksin
Offline Offline

Posts: 803
Date Registered: 25.11.03

Re: Menopelinne
« Reply #423 on: 21.09.05, 20:10 »

Moni kakku päältä kaunis Wink

Niinpä niin.."vanhaksi" autoksi todella hyvässä kunnossa, niin ulkoa kuin sisältäkin..Mutta ainahan se ikä näkyy. Korttia ei vielä ole, mutta pian sekin on.
« Last Edit: 22.09.05, 19:55 by Orm Uleksin »

FIN237 cleared direct to ORM, FL350
Teemu Hiltunen
Offline Offline

Posts: 213
Date Registered: 25.04.03

Re: Menopelinne
« Reply #424 on: 23.09.05, 13:56 »

Niinpä niin.."vanhaksi" autoksi todella hyvässä kunnossa, niin ulkoa kuin sisältäkin..Mutta ainahan se ikä näkyy. Korttia ei vielä ole, mutta pian sekin on.

Onko oikein 1.6 litrainen kaasarilla?  laugh
Antti Rimpisalo
Offline Offline

Posts: 1246
Date Registered: 08.07.01

Re: Menopelinne
« Reply #425 on: 27.09.05, 11:12 »

tällaisella tulee ajeltua
Oma on ja ite maksettu 525i
Tällähetkellä pajalla jossa vaihetaan uudet iskarit ja jouset (piti saaha vähän matalammaksi  Tongue )
[ attachment removed ]
« Last Edit: 28.09.05, 08:30 by Mikko Maliniemi »

Air Force Reserve
hhjul
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #426 on: 27.09.05, 18:57 »

Joo... tässä meitsin ajopeli, kaikkien takaveto-Volvojen "Ylipäällikkö" eli 960. Tämän haalasin itse Saksasta, ollut kahdella omistajalla ja taulussa vähän yli 200 tkm. Konehuoneessa möyryää 2922 cm3 bensa-kuutonen, joka vie ainaskin pätkäajossa soppaa ihan sairaasti...  Angry
Mutta kiva sillä muuten on ajella.  Grin

[ attachment removed ]
B777
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #427 on: 27.09.05, 20:04 »

Vaikka Volvoista en perusta, niin toi on paras koskaan tehty Volvo Cool Takaveto sen olla pitää, kaverin isällä oli tollanen pidennettynä + kaikilla "herkuilla" ja mukava se oli Smiley
lento
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #428 on: 28.09.05, 08:37 »

Vaikka Volvoista en perusta, niin toi on paras koskaan tehty Volvo Cool Takaveto sen olla pitää, kaverin isällä oli tollanen pidennettynä + kaikilla "herkuilla" ja mukava se oli Smiley
Volvo= valitamme ostosta lähetämme vara osia Grin. Ei se nyt noi ole, mutta kuitenkin.
foxracing
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #429 on: 28.09.05, 14:31 »

Mä  ajankin motocrossia (pyöränä ktm 125 sx 2003) Grin  JEZWzqwc
ADEs80s
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #430 on: 28.09.05, 16:46 »

Volvo= valitamme ostosta lähetämme vara osia Grin. Ei se nyt noi ole, mutta kuitenkin.
Ford=Fix Or Repair Daily  Wink Cheesy Grin

Ade
Sami Puro
Administrator
Offline Offline

Posts: 15342
Date Registered: 03.07.01

Re: Menopelinne
« Reply #431 on: 28.09.05, 17:21 »

Noni, tulihan se sieltä. 1.9 TDi siis.

Pakko muuten sen verran sanoa että vaikka pikku "riskin" otin kun tuon diisselikoneen tuohon autoon otin (mulla tai kenelläkään lähitutulla ole ollut muuta kuin bensakoneita), niin hyvä valinta on ollut. Ei pelkästään noiden bensanhintojen takia, vaan on tuo ajomukavuus ihan toista luokkaa kuin samanlaisessa bensakoneessa. Vääntöä kuitenkin se 250 nm (vs. bensakone 130 nm), niin käytännön kiihtyvyys on aika toista kuin bensakoneella jota saa olla vaihtamassa pienemmälle ja huudattamassa >4000 rpm jos jotain liikkuvuutta haluaa..... Tuossa kun painaa vaan kaasua niin johan kulkee, ja kiihdytettäessä ei 2500 rpm ylemmäs tarvitse nostaa kierroksia niin kulutuskaan ei ole moksiskaan vaikka ajaa vähän rivakammin..  Smiley

Haittapuoli tuossa tietysti että melusta tyhjäkäynnillä kyllä moottorin tunnistaa. Taitaa muutenkin noi volkkarin diisselikoneet etenkin kylmänä olla vähän äänekkäitä. Talvi tietysti edessä vielä myös.


[ attachment removed ]


Manage your own airline: AirwaySim - the Airline Game
ADEs80s
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #432 on: 28.09.05, 17:41 »

Pakko muuten sen verran sanoa että vaikka pikku "riskin" otin kun tuon diisselikoneen tuohon autoon...
Haittapuoli tuossa tietysti että melusta tyhjäkäynnillä kyllä moottorin tunnistaa.
Taitaa muutenkin noi volkkarin diisselikoneet etenkin kylmänä olla vähän äänekkäitä. Talvi tietysti edessä vielä myös.
En tiedä, onko kehitys menny parempaan suuntaan, mutta tiedän 2 kpl volkkarin diesel-moottoreita, joista ei ole hyvää sanottavaa. Toinen -96 Passatin 1.9TDI 90hv versio, heti ekana talvena ahdin palasiksi. Takuuosia sitten odoteltiin kolmatta viikkoa. Ajeltiin liikkeen autoilla ja sekös oli viheliäistä. Millon piti viedä aina liikkeeseen se vaihtoauto näytille, kun oli potentiaalinen ostajaehdokas tullut asioille. Kolmannen kerran jälkeen sanottiin, että tämä homma loppuu. Emme ajele 40km sen takia, että saisitte sen juurikin mahdollisesti kaupaksi. Antoivat "uuden" koeajoauton lopuksi ajaksi (noin 2vko) ja me pidettiin huoli, että se sai sikaa  Wink Wink

Toinen vikatapaus koskee niin ikään -01 mallista TDI Golffia. Reilun vuoden kerkesivät sillä ajella ja eikös mitä, kansiremontti. Ei ollu viritelty eikä muutenkaan ollut kuin normaaliajossa. Kannessa lie ollut valuvika, aiheutti keittämisen haljetessaan. Osien odottelua parisen viikkoa.

Mutta.

Toivon, että nuo olisivat kummatkin olleet vain maanantain lapsia. Kyllä itsekin ajaisin mielummin 150hv diesel-moottorista autoa, kuin 250hv bensakoneellista.

Ade
helopilot1
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #433 on: 28.09.05, 18:15 »

Pakko muuten sen verran sanoa että vaikka pikku "riskin" otin kun tuon diisselikoneen tuohon autoon otin (mulla tai kenelläkään lähitutulla ole ollut muuta kuin bensakoneita), niin hyvä valinta on ollut.
Nii jotta on pelannu moitteetta, vai?? Kylmänä kovaääninen, lämpösenä maantiellä (ja muutenkin) ääni tasaantuu, ainaskin täällä. Wink Hienoja moottoreita.
avrorj85
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #434 on: 28.09.05, 18:28 »

Volkkarit ovat todella syvältä.....älkää hankkiko

T: Passat & Transporter
Juha Kalli
Absolutisti Sukelluskello
Moderator
Offline Offline

Posts: 3129
Date Registered: 05.07.01

Re: Menopelinne
« Reply #435 on: 28.09.05, 18:41 »

Vääntöä kuitenkin se 250 nm (vs. bensakone 130 nm), niin käytännön kiihtyvyys on aika toista kuin bensakoneella jota saa olla vaihtamassa pienemmälle ja huudattamassa >4000 rpm jos jotain liikkuvuutta haluaa..... Tuossa kun painaa vaan kaasua niin johan kulkee, ja kiihdytettäessä ei 2500 rpm ylemmäs tarvitse nostaa kierroksia niin kulutuskaan ei ole moksiskaan vaikka ajaa vähän rivakammin..  Smiley

Meikäläisen auto(1.9 diesel) tuntuu taas jäävän jalkoihin vähän väliä....vähän isompi ylämäki ja heti saa pykältää nelosta silmään kun ei jaksa mopo kulkea...

helopilot1
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #436 on: 28.09.05, 18:44 »

Volkkarit ovat todella syvältä.....älkää hankkiko
Höpöhöpö, parhaita ainakin tiisseleissä Smiley
Jukka Siirilä
Offline Offline

Posts: 6019
Date Registered: 17.04.02

Re: Menopelinne
« Reply #437 on: 28.09.05, 19:01 »

Höpöhöpö, parhaita ainakin tiisseleissä Smiley

Itse ainakin olen ollut tyytyväinen. Tosin olen omistanut kyseisen kulkineen vasta 2 kuukautta, mutta 4000 km jo ajettu. Ilman ongelmia.

-JukSii-
Kari Virtanen
Jari Pozz
Offline Offline

Posts: 4701
Date Registered: 05.07.01

Re: Menopelinne
« Reply #438 on: 29.09.05, 02:57 »

Meikäläisen auto(1.9 diesel) tuntuu taas jäävän jalkoihin vähän väliä....vähän isompi ylämäki ja heti saa pykältää nelosta silmään kun ei jaksa mopo kulkea...

Sitten siinä on jotain pahasti vialla Tongue...

Quote
Vääntöä kuitenkin se 250 nm (vs. bensakone 130 nm), niin käytännön kiihtyvyys on aika toista kuin bensakoneella jota saa olla vaihtamassa pienemmälle ja huudattamassa >4000 rpm jos jotain liikkuvuutta haluaa..... Tuossa kun painaa vaan kaasua niin johan kulkee, ja kiihdytettäessä ei 2500 rpm ylemmäs tarvitse nostaa kierroksia niin kulutuskaan ei ole moksiskaan vaikka ajaa vähän rivakammin

Jeps, tähän minäkin "rakastuin", entisenä vannoutuneena bensakuskina. Moottorin metelistä, ota seuraavaksi autoksi isompi, niissä on äänieristykset kunnossa, moottorin äänekkyys häiritsee vain naapuria Grin

Henkka
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #439 on: 29.09.05, 04:09 »

Noista VW -konsernin diisseleistä on itselläni vain positiivisiä kokemuksia henkilöautojen kanssa. VW:n ja Skodan nokalta.
Ehkä hauskin yhdistelmä on ollut RS Fabia ja 1.9 PD. Väkisinkin veti naaman hymyyn ja oli hauskempi ajaa kuin RS Occu 1.8 litran bensaturbolla, vaikka alussa epäilytti.

Aikoinaan ajelin työkseni ja meillä oli parissa autossa (Transporter ja LT) noita 2.5 litraisia ja niiden kanssa oli kyllä ongelmia. Paukkuivat meillä ja naapurifirmoissakin vastaavissa peleissa. Yksi jopa huollon jälkeisenä aaumuna. En muista enään tarkkaan, mutta liittyi jotenkin jakohihnan kiristysrullaan, jotka tuppasivat pettämään. Ainakin silloisella HPY:llä (Elisa) oli samaa tautia havaittavissa.
Brasseissa tehty LT oli susi muutenkin. Liekö uuden mallin esisarjan laadun puutetta vai mitä?

Nämä olivat siis 90-lupun aikana. Varmasti on asiat nyt kunnossa, muutenhan noista olisi isompi haloo noussut.

Kun aikanaan autoa vaihdetaan, niin kyllä nakukoneet ovat silloin vahvoilla. Jos lompakko sallii. On ne vaan nykyaikana niin vaivattomia ja hauskoja ajaa. Ja meidän perheen kilsoilla alkaa olla tietysti kannattavaakin.


Pages: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 112 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1