FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
27.05.17, 13:44

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Menopelinne
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 113 Reply Print
Author Topic: Menopelinne  (Read 475115 times)
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Menopelinne
« Reply #440 on: 29.09.05, 06:19 »

Meikäläisen auto(1.9 diesel) tuntuu taas jäävän jalkoihin vähän väliä....vähän isompi ylämäki ja heti saa pykältää nelosta silmään kun ei jaksa mopo kulkea...

Ei niitä 90-luvun alkupuolen/puolenvälin TDI-koneita vielä voi oikein verratakkaan näihin nykyisiin. Olen itse ajanut pari kertaa 95-vuosimallin TDi Golfilla ja -96 TDi Passatilla, eikä kumpikaan ole lähelläkään sitä, mitä ne nykyiset VW:n TDi:t ovat. Ainakin ne tuntuu paljon paljon laiskemmilta kuin nämä nykyiset...

Jos joku auto on ollut moottorin puolesta nautinto ajaa, niin kyllä se Jukan V6 TDI Passatti tuolla Sveitsin moottoriteillä oli unelma ajaa...

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Jukka Siirilä
Offline Offline

Posts: 6015
Date Registered: 17.04.02

Re: Menopelinne
« Reply #441 on: 29.09.05, 06:57 »

Jos joku auto on ollut moottorin puolesta nautinto ajaa, niin kyllä se Jukan V6 TDI Passatti tuolla Sveitsin moottoriteillä oli unelma ajaa...

Liiankin unelma. Tuli sitten Sveitsiläinen ylinopeussakko   Cry Valtavat 52 km/h 50 alueella.  Tongue Sakkoa tuli 27 EUR

-JukSii-
Jari Mikkilä
Säätäjä
Offline Offline

Posts: 3169
Date Registered: 04.07.01

WWW
Re: Menopelinne
« Reply #442 on: 29.09.05, 07:34 »


Ainiin, se on tosiaan urbo tuo Samin Fiiatti.

On se vain kumma että pitää olla suoraruisku ja urbo että pästään nuihin yli 200 nyyttonen vääntöihin ja yli sadan hepan tehoihin diisseleissä. Sama kyllä koskee bensoja..

Nimimerkillä; yli 20 vuotias 2-litranen vapaastihengittävä kaasutinhimmeli ja 130 konia + 180Nm

- J

ps. Ja koneen perustekniikkahan täytti jo 50 vuotta. Ja muu ei ole muuttunut kuin moottorin koko on kasvanut...



In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
- Douglas Adams
Pekka Lehtinen
Offline Offline

Posts: 1657
Date Registered: 06.07.01

Re: Menopelinne
« Reply #443 on: 29.09.05, 07:56 »

Oma ensimmäinen diisselihenkilöautokokemus löytyy tuosta parin kuukauden takaa kun sain oman auton huollon ajaksi käyttöön Audi A3 2.0 TDI:n. Omassa autossa on Volkkarin bensa 1.8T ja sillä on tähän mennessä päässyt ihan riittävästi. Tuo TDI oli siihen verrattuna kuitenkin jotain ihan käsittämätöntä. Pieni auto ja vääntöä 320 NM. Auto liikkui kaupungissa kakkos ja kolmosvaihteilla ihan mahdottomasti ja meno oli todella vaivatonta. Erityisesti juuri tuollaiset kakkosella kiihdyttämiset kohtalaisen pienillä kierroksilla olivat ihan huippua. Smiley Oman auton 210 NM ei tuntunut tuon jälkeen yhtikäs miltään. Kyllä oma käsitys diisseliä kohtaan muuttui ihan kerrasta.
Jukka Siirilä
Offline Offline

Posts: 6015
Date Registered: 17.04.02

Re: Menopelinne
« Reply #444 on: 29.09.05, 08:22 »

M. Auto liikkui kaupungissa kakkos ja kolmosvaihteilla ihan mahdottomasti ja meno oli todella vaivatonta. Erityisesti juuri tuollaiset kakkosella kiihdyttämiset kohtalaisen pienillä kierroksilla olivat ihan huippua. Smiley Oman auton 210 NM ei tuntunut tuon jälkeen yhtikäs miltään. Kyllä oma käsitys diisseliä kohtaan muuttui ihan kerrasta.

No, mullaon 370NM @ 1500 rpm

-JukSii-
Henkka
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #445 on: 29.09.05, 09:02 »

No, mullaon 370NM @ 1500 rpm

Ei käi tässä aleta nyt kisaamaan kuitenkaan...
Jukka Siirilä
Offline Offline

Posts: 6015
Date Registered: 17.04.02

Re: Menopelinne
« Reply #446 on: 29.09.05, 09:17 »

Ei käi tässä aleta nyt kisaamaan kuitenkaan...

Ei ollut tarkoitus kisata, vaan yritin vain kertoa, että millä kierrosluvulla on paras vääntö.

Ja sitä paitsi mun faijalla on isompi kun sun faijalla...  Grin

-JukSii-
Jan Fredriksson
Offline Offline

Posts: 1100
Date Registered: 15.07.01

Re: Menopelinne
« Reply #447 on: 29.09.05, 09:57 »

Terve

Duunissa ollu 3 Passattia putkeen ja kaikki tietysti turbodiiseleitä- kertaakaan ei ole ollu mitään ongelmia moottoreiden osalta. Kaikilla tullu aika tarkelleen mittariin n. 200tkm ennen vaihtoa. Talvella kovilla pakkasilla (-25C) toi ei diiselimäisesti tyhjäkäynnillä oikein jaksa pitää matkustamon lämpöjä ylhäällä, mutta sekään ei ole normaalissa käytössä ongelma. Lähtee mun mielestä ihan tarpeeks ja ei sillä jalkoihin jää.

Muita vikoja onki sitte ollu, vaikka pitää kyllä sanoa, että on noi viat vähenty paljon siitä ekasta Passatista. Esim. VW:n 4 portainen automaattilaatikko oli aivan susi, mutta tää 5 portainen on jo ihan toimiva. Vilkun viiksi on menny rikki kaikista kolmesta (kuka sano, että taksit ei käytä vilkkua  Wink ). Nyt tää tän hetkinen kuluttaa ihmeen paljon takajarrupaloja jne. Mutta ihan kivoja autoja noi VW:t mun mielestä on eikä ole harmittanu yhtään kun v.2000 vaihdettiin C220:stä Passattiin. Toi C220 vasta sukkapeli olikin- mukava ajaa, mutta paljon siitä hyötyä kun koko ajan korjaamolla; millon puhallin, pyyhinsulan moottori, ABS:t, laturi, vaihteisto.....

Tällästä tällä kertaa

T: Jani

When once you have tasted flying,  you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and you will always yearn to return- Leonardo da Vinci
Pekka Lehtinen
Offline Offline

Posts: 1657
Date Registered: 06.07.01

Re: Menopelinne
« Reply #448 on: 29.09.05, 10:16 »

No, mullaon 370NM @ 1500 rpm

No juu ne on nuo luksusautot sitten erikseen. Smiley Toki tuossa kannattaa huomioida myös se, että Passattihan on myös jo kohtalaisen iso auto eli siinä on sitä liikutettavaakin enemmän. Mutta se on kyllä varmaa, että tuolla jo ehtii.
Juha Kalli
Absolutisti Sukelluskello
Moderator
Offline Offline

Posts: 3129
Date Registered: 05.07.01

Re: Menopelinne
« Reply #449 on: 29.09.05, 11:07 »

Sitten siinä on jotain pahasti vialla Tongue...
Johtunee siitä että turboa ei ole ja dieseli on ns. vanhaa mallia...kuitenkin melkein 10 vuotta wanha auto. Tongue

Joonas Häkkinen
Offline Offline

Posts: 3138
Date Registered: 16.09.02

WWW
Re: Menopelinne
« Reply #450 on: 30.09.05, 11:55 »

v.2000 vaihdettiin C220:stä Passattiin.

Missä välissä sulla se foortti oli?

//b

There is no such thing as taking too many photos; you can always strip the spare ones, but you can never journey back in time to take the ones you missed.
Juha-Matti Korvanen
Offline Offline

Posts: 1923
Date Registered: 03.11.01

Re: Menopelinne
« Reply #451 on: 30.09.05, 12:00 »

Missä välissä sulla se foortti oli?

Eikös se ole Janin oma auto. Sehän puhui noiden olevan työautoja. Wink
Joonas Häkkinen
Offline Offline

Posts: 3138
Date Registered: 16.09.02

WWW
Re: Menopelinne
« Reply #452 on: 30.09.05, 23:41 »

Eikös se ole Janin oma auto. Sehän puhui noiden olevan työautoja. Wink

Jeesjees, mä kun aattelin että se ois silläkin painanu duunissa.

//basse

There is no such thing as taking too many photos; you can always strip the spare ones, but you can never journey back in time to take the ones you missed.
Pauli Hankonen
Offline Offline

Posts: 1499
Date Registered: 12.01.05

Re: Menopelinne
« Reply #453 on: 01.10.05, 15:44 »

Vaihdoin autoni viime viikonloppuna, nyt ajelen 200 eur hintaisella vm. 86 Corollalla. Kilometrejä tällä pelillä on takana 390 000 ja tehoa oli uutena hurjat 61 hp. Edellinen autoni oli 250 eur hintainen VW Polo vm. 89 jonka ostin kun sitä edellinen lahjaksi saamani Mazda323 vm. 86 varastettiin ja hajoitettiin Lintulahden parkkipaikalle Sörkkaan.. Volkkari ei mennyt leimasta enää läpi tänä syksynä ja möin vikalistan viidellä kympillä antaen kaupan päälle Volkkarin ja ostin tilalle tuon ensin mainitun Toyotan. (Olenko autojen loppukäyttäjä?..) Lentoyhtiömaailmassa olisin varmaan joku Etelä-amerikkalainen tai Afrikkalainen pulju  Roll Eyes

Työmatkaa mulla on 6 km ja palvelut vieressä, en tarvitse ihmeempää pirssiä. Jos asuisin Nurmijärvellä, työt Helsingissä ja takapenkillä olisi lapsia, tilanne olisi tietysti täysin toinen.

Jos jostain löytäis wanhan kunnon pikku-, iso-, tai DX-Corollan ois sellainen loistopeli! Harmi vaan kun maksavat nykyisin niin älyttömästi, ei irtoa enää "teinicorolla" 250 euron budjetilla..


"Tärkeintä on lähteminen" - Arvottomat, Mika Kaurismäki, Suomi 1982
Kuisma Lappalainen
Offline Offline

Posts: 393
Date Registered: 13.04.04

Re: Menopelinne
« Reply #454 on: 01.10.05, 16:56 »

Minulla on vuosimallin 1996 punainen Ford Fiesta. Se on ollut minulla yhdeksän vuotta ja varmaan tulee olemaan minulla vielä edelleenkin pitkään. Ihan hyvä auto on ollut, ja matkamittari on jo pyörähtänyt toiselle kierrokselleen.

Endeavor Airlines - virtual airline charter company
Kuisma Lappalainen
master pilot
Mikk0
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #455 on: 01.10.05, 21:16 »

Minulla on menopelinä, nytten pyörä kun olen vielä nuori niin Nakamura mutta isona pitäisi kunnostaa pelto autoni ja seuraavaksi 3 kuvaa:
Eli siis "autoni" on Fiat 128 , antakaa tulla vain kommenteja ja pyydän antmaan kehitys ideoitakin  Smiley .


Minusta aivan hieno kuvio nytten kun se oli kastunut niin se näyttäisi siltä että siinä on hieno väritys, talon maalilla vedetty tohon  Grin. "Starkista saa mitä ikinä teet"   laugh .
[ attachment removed ]

Ja sivulta päin  Tongue .
[ attachment removed ]

Jotkut voi ottaa tän tosissaa (volvo miehet) , mutta minä otan tämän hauskalta ajatukselta  laugh . Anteeksi volvo miehet  yrittäkää kestää tai no älkää ottako vakavasti tätä  Wink .
[ attachment removed ]

Siinä komeilee 1100 kuutioinen pytty . varokaa american raudat täältä tullaan  Shocked .
[ attachment removed ]

Peräpää pitää näyttää hyvältä  Wink .
[ attachment removed ]


En mä tiedä oikein mitä niitten suunittelijoiden päässä on liikkunut meinaa siihen aikaa ei turboa ollukkaan   Tongue . Kaikki tiedätte turbon äänen mutta vaparissa (vapaasti henggittävä) on sitä jotakin  Cool .
[ attachment removed ]

Ja lopuksi itse malli ja merkki  Cool .
[ attachment removed ]

Toivottavasti tykkäsitte kehitys ideoita otan vastaa (kunnostusta varten värit ja sen kuvionti on samat  Tongue )
B777
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #456 on: 01.10.05, 22:22 »

Tulee olemaan kyllä helvetillinen duuni, että saat katsastuksesta läpi Smiley Mutta eihän se mitään, kun taitaa harrastus noi autot olla Smiley Mutta rahaa tohon saa kyllä uppoomaan jos katsastuksesta haluat läpi päästä, kannattais ostaa suoraan uus auto, pääsis halvemmalla ja lopputulos on varmaan parempi. Jos tosiaan tota peltoautona on käytetty niin tiedät varmasti mitä kaikkea sillä on tehty jne niin Wink
Mikk0
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #457 on: 02.10.05, 07:32 »

Niin tuli tässä mietittyä samaa (en meinaa mikään autojen aktiivinen harrastaja kylläkään ole) , voisihan sitä ostaa käytetyn auton prkl!  Grin .
harril2
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #458 on: 02.10.05, 07:51 »

Ei niitä 90-luvun alkupuolen/puolenvälin TDI-koneita vielä voi oikein verratakkaan näihin nykyisiin.

Juu ei niitä voi verrata kun niissä on käytännössä 80-luvun tekniikka. Esim 95 golffin ja 85 golffin kammio dsl moottori on melkein samanlainen turboa lukuunottamatta.  Se hyvä puoli tuossa vanhanmallisessa dieselissä on, että sähköllä toimivaa siinä ei ole kuin startti, hehkut ja polttoaineen syötön katkaiseva venttiili. Polttoaineen ruiskutuksen säädötkin tehdään kätevästi mekaanisesti ruuveja kääntelemällä. Todella luotettavia ovat nuo vanhemmat dieselit kun turhia sähkövikoja ei tarvii pelätä. Vaikkakin sitte laiskoja...
Tomi Uutela
Offline Offline

Posts: 502
Date Registered: 15.03.03

Re: Menopelinne
« Reply #459 on: 02.10.05, 08:12 »

Tämmönen tuli pihaan jonkun aikaa sitten... Ei tietenkään oma ole, mutta vanhempien auto.  Smiley Sillä nyt on tullut liikuttua mitä on tarvinnut.

MB E320 CDI Avantgarde W211.

[ attachment removed ]

Ihan mukava vehje se on ajella...
« Last Edit: 02.10.05, 08:14 by Tomi Uutela »
Pages: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 113 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1