FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
26.05.17, 11:09

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Menopelinne
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 33 34 [35] 36 37 ... 113 Reply Print
Author Topic: Menopelinne  (Read 475031 times)
mhx
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #680 on: 14.05.07, 14:34 »

Tämmöttee tänään. Puoli vuotta huristeltu - nähtäväksi jää tuleeko tällä(kään) vuotta täyteen. Smiley

[ attachment removed ]
Virta
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #681 on: 14.05.07, 19:02 »

Puoli vuotta huristeltu - nähtäväksi jää tuleeko tällä(kään) vuotta täyteen. Smiley


Vähän samaa vikaa Vatasella täällä. Viimeiset kolme autoa on mennyt vaihtoon noin puolen vuoden välein.
mhx
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #682 on: 15.05.07, 06:47 »

Vähän samaa vikaa Vatasella täällä. Viimeiset kolme autoa on mennyt vaihtoon noin puolen vuoden välein.

HUH!!  Roll Eyes En olekaan siis yksin tämän "ongelman" kanssa. Jos vielä sattuisi lykästämään tuon perheenlisäyksen kanssa niin saisi oivan (teko)syyn hankkia isompaa autoa. Grin
Virta
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #683 on: 15.05.07, 09:28 »

Kyllähän noita vaihtelis tosiaan, mutta nyt täytynee pitää pieni tauko. Alkaa nimittäin emännällä palamaan hermo meikäläisen autojobbailuun... Hyvän näköinen Golf, muuten!
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Menopelinne
« Reply #684 on: 15.05.07, 09:40 »

Hyvän näköinen Golf, muuten!

On kyllä ihan nätti. Olen tässä itse miettinyt, että jahka tuo vanha rousku menee joskus vaihtoon, tuollainen neloskoppanen GTi tai 5-koppanen TDi voisi hyvinkin olla seuraava pirssi...

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Virta
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #685 on: 15.05.07, 10:19 »

Tuota nelos-Golfia alkaa saamaan jo ihan kohtuu hintaan. Tosin autoissa alkaa myös olemaan kilometrejä takana aika paljon ja noiden GTI-versioden ostossa kannattaa olla tarkkana, jollei sitten halua nimenomaan jollakin teinillä kengittävänä ollutta yksilöä.
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Menopelinne
« Reply #686 on: 15.05.07, 10:28 »

Tuota nelos-Golfia alkaa saamaan jo ihan kohtuu hintaan.

Siksipä just. 5-koppaset GTi:t (ja GT myös) ovat käytettyinäkin vielä niin törkeissä hinnoissa, että ei puhettakaan, että edes miettisin. Ja tosiaan 5-koppasen TDi:n jos löytää sopivan vähän ajettuna (alta 150k), niin se olisi mulle varsin varteenotettava vaihtoehto myös.

Quote
Tosin autoissa alkaa myös olemaan kilometrejä takana aika paljon ja noiden GTI-versioden ostossa kannattaa olla tarkkana, jollei sitten halua nimenomaan jollakin teinillä kengittävänä ollutta yksilöä.

On niitä vähänkin ajettuja saatavilla. Joku vuosituhannen vaihteen tältä puolen oleva, reipas 100k ajettu yksilö riittäisi mulle aivan mainiosti. Ja se hyvä puoli tuossa on, että noita vielä tosiaan löytyy muiltakin, kuin teineiltä. Noita on yllättävästi markkinoilla esim. sellaisina, että ovat olleen jonkun vähän varakkaamman perheen kakkosautoina/kauppakasseina jne...

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Virta
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #687 on: 15.05.07, 11:01 »

On niitä vähänkin ajettuja saatavilla. Joku vuosituhannen vaihteen tältä puolen oleva, reipas 100k ajettu yksilö riittäisi mulle aivan mainiosti. Ja se hyvä puoli tuossa on, että noita vielä tosiaan löytyy muiltakin, kuin teineiltä. Noita on yllättävästi markkinoilla esim. sellaisina, että ovat olleen jonkun vähän varakkaamman perheen kakkosautoina/kauppakasseina jne...

Totta. Kunhan vaan varmistuu ostotilanteessa auton historiasta niin hyvin menee. Esim rekisteröintitodistuksesta näkee heti monesko tuloste on kyseessä ja siitä voi ainakin päätellä mahdollisten aikaisempien omistajien määrän (myyjäpuoli kun ei aina muista mainita ihan oikeaa lukua). Tuskin nimittäin 2000-luvun autossa on vielä niin montaa leimaa, että lappu olisi tullut täyteen ja siksi pitänyt vaihtaa, eli lähinnä kai uusi tuloste otetaan omistajan vaihtuessa. On nimittäin tullut vastaan jopa autoliikkeitä, jotka myyvät autoa "suoraan ensimmäiseltä omistajalta", vaikka todellisuudessa auto on ollut useammassa taloudessa ja omistajia / haltijoita löytyy viisikin kappaletta...

Volkkareissa on muuten 90 000 km kohdalla iso huolto, joka on kohtuu kallis jakopään uusimisineen, joten voi olla kannattavampaakin ostaa yksilö, jolla on ajettu ainakin sen verran että tuo huolto on tehty.
Tomi Rissanen
Offline Offline

Posts: 570
Date Registered: 07.08.05

Re: Menopelinne
« Reply #688 on: 15.05.07, 11:32 »

Siksipä just. 5-koppaset GTi:t (ja GT myös) ovat käytettyinäkin vielä niin törkeissä hinnoissa, että ei puhettakaan, että edes miettisin. Ja tosiaan 5-koppasen TDi:n jos löytää sopivan vähän ajettuna (alta 150k), niin se olisi mulle varsin varteenotettava vaihtoehto myös.

On niitä vähänkin ajettuja saatavilla. Joku vuosituhannen vaihteen tältä puolen oleva, reipas 100k ajettu yksilö riittäisi mulle aivan mainiosti. Ja se hyvä puoli tuossa on, että noita vielä tosiaan löytyy muiltakin, kuin teineiltä. Noita on yllättävästi markkinoilla esim. sellaisina, että ovat olleen jonkun vähän varakkaamman perheen kakkosautoina/kauppakasseina jne...

Jos on mahdollisuus valita, niin suosittelen ehdottomasti vitoskoppaista. Vaimolla on nyt vuoden ollut vitoskoppainen (1.6 FSI), auto on erittäin miellyttävä kokonaisuus. Ajo-ominaisuudet ovat paljon paremmat, kuin neloskopassa. Suvi ajeli kuutisen vuotta neloskoppaisella (1.6 74KW).
Toki nelosen GTI:ssä on miellyttävämpi alusta kuin perusmallissa, mutta silti rohkenisin väittää, että vitonen on miellyttävämpi. Tosin tuossa meidän vempeleessä on sporttialusta, joten vakioalustallisesta ei ole kokemusta.

Laitetaan nyt kuvatkin niistä
[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

tomppa

mhx
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #689 on: 15.05.07, 13:35 »

Juu-u! Uusi auto on aina uusi auto. Sen huomaa myös verrattaessa Golf IV ja Golf V keskenään.

Omalla kohdalla kävi tuuri. Kun Golffi löytyi viime kesänä niin sillä oli ajettu vain noin 47tkm - se ei kolmeen vuoteen tee paljon ja sillä on säästänyt monta kolinaa ja räminää.

Tässä kun on sitten uusia ehdokkaita katsellut ja kokeillut niin tuntuu jotenkin oudolta ajaa vapareita. Kyllä se niin vaan on, että ahdin määrää tahdin. Jopa isommilla koneilla varustetut autot (esim Mondeo ST220 ja BMW525) tuntuvat ihan sukilta. Vääntö on voimaa, joten onko diesel sitten uusi suunta?
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Menopelinne
« Reply #690 on: 15.05.07, 13:49 »

Vääntö on voimaa, joten onko diesel sitten uusi suunta?

Sunnuntaina kävin pikaisesti koeajamassa kaverin muijan juuri ostaman TDi Beetlen, joka on lastutettu 120 heppaiseksi. Kyllähän se kivasti vääntää ja oli oikein mukava kurvailla, vaikka nyt ei vielä mikään älytön raketti olekkaan (tosin hakkaa toki oman bensa-Golfin mennentullen, ylläri ylläri Grin)...

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Jari Karppinen
Offline Offline

Posts: 87
Date Registered: 04.10.05

Re: Menopelinne
« Reply #691 on: 15.05.07, 14:25 »

Kyllä se niin vaan on, että ahdin määrää tahdin.

Siinähän se totuus tuli.  thmbup



[ attachment removed ]
Virta
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #692 on: 15.05.07, 14:38 »

HUAH!!! Angry Mieli tekisi luetella kaikki tunnetut ärräpäät, ja lisäksi pari tuntematonta! Auton pakoputkesta on alkanut kuulumaan outoa resonointia ja ongelma on nyt kohdentumassa katalysaattoriin. Laakkosen asentaja kopisteli sitä ja on ilmeisesti saanut joskus osuman, minkä seurauksena sisällä olevat kennot ovat ainakin osittain irronneet. Ja Laakkosen hinta pelkälle osalle on 660 euroa! thmbdn No, onneksi naapuri korjaamo lupasi laittaa tarvikekatin kiinni, ja vaihtaa lisäksi eteen jarrupalat ja levyt yhteishintaan 500 euroa. Arvatkaas kumman valitsen...
Jukka Siirilä
Offline Offline

Posts: 6015
Date Registered: 17.04.02

Re: Menopelinne
« Reply #693 on: 15.05.07, 16:11 »

[ attachment removed / expired ]

Kappas. Viistokeula Vectra  Wink

-JukSii-
Joonas Häkkinen
Offline Offline

Posts: 3138
Date Registered: 16.09.02

WWW
Re: Menopelinne
« Reply #694 on: 15.05.07, 16:21 »

Kyllä se niin vaan on, että ahdin määrää tahdin

...ja tehokas vapari on taidetta.

There is no such thing as taking too many photos; you can always strip the spare ones, but you can never journey back in time to take the ones you missed.
Jari Mikkilä
Säätäjä
Offline Offline

Posts: 3169
Date Registered: 04.07.01

WWW
Re: Menopelinne
« Reply #695 on: 15.05.07, 16:22 »

Viimeinkin kaikenmaailman tielle jättävien saappaiden ja myrkynvihreiden ranskanpatonkien jälkeen on syrjähypyt tehty ja päästy takaisin juurille.

Enää ei ole kuin epämääräsiä italiaanoja pihalla. Ja näkee kuinka muotoilu muuttuu vuosien varrella. Tässä  kun on kulkinetta jo kolmelta vuosikymmenelta (82, 96 ja 07). Niin kulkinetta, yleisen asenteen mukaanhan autoja nämä eivät kuulemma ole...

- J

ps. ja juu, nämä ovat kutakuinkin suoraan kamerasta ja keskeltä lähiötä. Ei jaksa kesken illanistumisen lähteä jonnekkin korpeen ottelemaan kuvia...  Ehkä joskus.

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]



In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
- Douglas Adams
Mikko Sokero
Offline Offline

Posts: 2335
Date Registered: 07.12.04

Re: Menopelinne
« Reply #696 on: 15.05.07, 16:26 »

Viimeinkin kaikenmaailman tielle jättävien saappaiden ja myrkynvihreiden ranskanpatonkien jälkeen on syrjähypyt tehty ja päästy takaisin juurille.

Enää ei ole kuin epämääräsiä italiaanoja pihalla. Ja näkee kuinka muotoilu muuttuu vuosien varrella. Tässä  kun on kulkinetta jo kolmelta vuosikymmenelta (82, 96 ja 07). Niin kulkinetta, yleisen asenteen mukaanhan autoja nämä eivät kuulemma ole...

- J

ps. ja juu, nämä ovat kutakuinkin suoraan kamerasta ja keskeltä lähiötä. Ei jaksa kesken illanistumisen lähteä jonnekkin korpeen ottelemaan kuvia...  Ehkä joskus.
Kuinkas noita torinolaisyhtiön tuotteita on yhdelle pihalle siunaantunut noin monta?

Tuo Alfa on legendaarinen muotoilultaan!  thmbup Ei ruma uusi Fiatkaan...
Virta
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #697 on: 15.05.07, 16:33 »

Hieno auto tuo Giulietta, ei voi oikein sanoa että kaunis, mutta hieno!
mhx
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #698 on: 15.05.07, 17:10 »

Siinähän se totuus tuli.  thmbup
Se on komia tuo sinun! thmbup

...ja tehokas vapari on taidetta.
Tuokin on totta, mutta ensin pitäisi vaan löytää se vapari joka (tavoiteltavissa olevassa hintaluokassa) tuntuisi jossain. Smiley

Hyvän näköinen Golf, muuten!
Tuohon vielä palatakseni, että kiitokset! Vaikkakin alkujaan oli tosiaan tarkoitus hieman laittaa tuota. Oli tummennusta, vannetta ja levikettä, settiä, sarjaa, nettiä, wappia, poppia jnejne. Loppujen lopuksi listalta poimittiin vain nuo vanteet ja uusi mankka. Muut saa jäädä, kun jo uusi on mielessä. Grin

Nimim quote-hirviö
Olli Vainio
Offline Offline

Posts: 7347
Date Registered: 05.07.01

Re: Menopelinne
« Reply #699 on: 15.05.07, 17:13 »

Tuokin on totta, mutta ensin pitäisi vaan löytää se vapari joka (tavoiteltavissa olevassa hintaluokassa) tuntuisi jossain. Smiley
E46 M3:t ei enää mahdottomia maksa ja niissä on suhteellisen tiukka vapari. Taitaa edelleenkin olla 2. tai 3. suurimmat litratehot sarjatuotannossa olevista vapareista... http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M54#S54B32

Eikä se auto muutenkaan erikoisen huono ole Wink

"Aviation in itself is not inherently dangerous. But to an even greater degree than the sea, it is terribly unforgiving of any carelessness, incapacity, neglect or ignorance."
Pages: 1 ... 33 34 [35] 36 37 ... 113 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1