FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
23.08.17, 15:30

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Menopelinne
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 34 35 [36] 37 38 ... 112 Reply Print
Author Topic: Menopelinne  (Read 487311 times)
Finski
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #700 on: 15.05.07, 18:16 »

Tässä kun on sitten uusia ehdokkaita katsellut ja kokeillut niin tuntuu jotenkin oudolta ajaa vapareita. Kyllä se niin vaan on, että ahdin määrää tahdin. Jopa isommilla koneilla varustetut autot (esim Mondeo ST220 ja BMW525) tuntuvat ihan sukilta. Vääntö on voimaa, joten onko diesel sitten uusi suunta?

Noita kumpaistakin "sukkaa" uutena ajaneena sanoisin, että aika voimakas väite. Tuntuvat aika hyvin pyyhkivän pöytää useammalla diiselilläkin.
Teemu Eerola
Offline Offline

Posts: 467
Date Registered: 10.02.07

Re: Menopelinne
« Reply #701 on: 15.05.07, 18:24 »

Tällainen Volvo meillä Vuodesta 2005:

[ attachment removed / expired ]

//P.L




Hyvä että täällä on ehkis minun lisäksi vähän muutakin volvo kansaa! thmbup


[ attachment removed ]
(ei ole oma)


Teemu

:: Intel Core 2 Quad 6600 @3,0GHz :: MSI GeForce nx8800GT 512mb GDDR3 :: Asus Maximus II Formula :: 4gt DDR2 800MHz :: Corsair VX550W :: Creative  SupremeFX X-Fi :: Apevia X-Telstar Jr. G Type Case-Black  ::
FSX Deluxe
Dankke
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #702 on: 15.05.07, 18:30 »

Kaverin Pyhimys Tongue

[ attachment removed ]


[ attachment removed ]



[ attachment removed ]
« Last Edit: 15.05.07, 18:45 by Dani Branthin »
Jari Karppinen
Offline Offline

Posts: 87
Date Registered: 04.10.05

Re: Menopelinne
« Reply #703 on: 15.05.07, 18:31 »

Kappas. Viistokeula Vectra  Wink

Sehän se valitettavasti vain on, onneksi toi tekniikka kuitenkin on hieman eri kun perus-vectroissa. Wink

Se on komia tuo sinun! thmbup


Kiitos kiitos.
Masa
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #704 on: 15.05.07, 18:36 »


Tässä kun on sitten uusia ehdokkaita katsellut ja kokeillut niin tuntuu jotenkin oudolta ajaa vapareita. Kyllä se niin vaan on, että ahdin määrää tahdin. Jopa isommilla koneilla varustetut autot (esim Mondeo ST220 ja BMW525) tuntuvat ihan sukilta. Vääntö on voimaa, joten onko diesel sitten uusi suunta?

Joo, samanlaisia kokemuksia täällä. Vapaastihengittävä V6 siedettävällä hinnalla ei enää bensaturboon tottumisen jälkeen herätä sellaisia tunteita, että viitsisi ostaa.
Bemarin 3-litrainen suora kuutonen on toki hieno kone, mutta sen kohdalla hinta nousee jo turhan korkealle tällaiselle palkallaan elävälle lainanlyhentäjälle.
Onneksi jo 40 kiloeurolla saa ihan kivoja bensaturboja.

Dieselit ovat olleet "se suunta" jo jonkun aikaa, mutta siinäkin törmätään niihin makuasioihin. Olen koeajellut mersun 3+ litraisen turbodieselin ja vuokra-autoina joutunut ajamaan pienempiä vastaavia. Vaikka kuinka on vääntöä, niin ei se diesel pysty samaan kuin bensakone; kone ei vain kierrä ja se nautittavan ajamisen alue loppuu siellä yläpäässä aivan liian aikaisin. Toki joku isompi turbodiesel hyvin viritetyllä automaattilaatikolla saattaisi olla ihan OK, mutta kun se hinta pomppaa sitten jo niin ylös, että bensapuolella alkaa olla vaikka mitä tarjolla samaan hintaan.

Nämä ovat näitä makuasioita, joten tämän palstan tuntien (koskee toki vain pientä osaa kirjoittajista) sanoisin, että ei ehkä maksa vaivaa alkaa inttää  Undecided
Jukka Siirilä
Offline Offline

Posts: 6017
Date Registered: 17.04.02

Re: Menopelinne
« Reply #705 on: 15.05.07, 18:45 »

Noita kumpaistakin "sukkaa" uutena ajaneena sanoisin, että aika voimakas väite. Tuntuvat aika hyvin pyyhkivän pöytää useammalla diiselilläkin.

Eipä tuon bemarin tai mondeon vääntö ainakaan tahdo pärjätä dieseleille. Sitä tuossa aikaisemmin kai tarkoitettiin. Jos haluaa tehoa pitää huudattaa. Dieselistä löytyy se teho hiukan järkevämmillä kierroksilla.

Sitten on taas ihan eri asia mistä tykkää.

-JukSii-
Finski
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #706 on: 15.05.07, 19:52 »

Eipä tuon bemarin tai mondeon vääntö ainakaan tahdo pärjätä dieseleille. Sitä tuossa aikaisemmin kai tarkoitettiin. Jos haluaa tehoa pitää huudattaa. Dieselistä löytyy se teho hiukan järkevämmillä kierroksilla.

Sitten on taas ihan eri asia mistä tykkää.

Juu, oikeassa olet väännön, sekä makuasioidenkin suhteen.

Ehkä tartuin tälläisena huudatusmielisenä henkilönä vähän liian hanakasti asiaan Smiley

EDIT: Nuo Bemarin uudet (isotkin) bensakoneet alkaa olla kulutuksessa jo melko lähellä diiseleitä ja tehoakin on saatu lisättyä. Vääntöä sitten taas ei tietystikkään löydy saman verran, kuin diiselistä.
Jari Mikkilä
Säätäjä
Offline Offline

Posts: 3169
Date Registered: 04.07.01

WWW
Re: Menopelinne
« Reply #707 on: 15.05.07, 19:58 »

Kuinkas noita torinolaisyhtiön tuotteita on yhdelle pihalle siunaantunut noin monta?

Tuo Alfa on legendaarinen muotoilultaan!  thmbup Ei ruma uusi Fiatkaan...

No, näitä nyt on sattunut tuohon ilmaantumaan. Ei sitä tollo luonnolleen mitään mahda. Yhtenä syynä fiksu hinta ja kestävyydessäkään ei ole valittamista.

Alfa on tuollanen kantti kertaa kantti. Mutta päätön perheauto, joksi se kait joskus on suunniteltu. Siis päätön kun kahtoo pellin alle + miten tekniikka on toteutettu. Kumpa vielä joku kesä sen saisi samaan kuntoon kuin tuo kuvankaunis Pyhimys. Tai saisi edes kiireiltään ajokuntoon. Uudistetut tukivarret odottaneet asennusta pian vuoden...

Tempra on rahalliselta arvoltaan pian nolla, mutta käyttöarvoltaan loistava. Turha alkaa uudempiin vaihtamaan vielää puoleenkymmeneen vuoteen. Tai niin kauaa kuin vain pysyy kunnossa. Ja sehän on enemmänkin allekirjoittaneen laiskuudesta kiinni.

Croma on ihan kiva näkönen ja tiloiltaan asiallinen. Tuohan ei ole kuin parin viikon ikäinen ja tyytyväisiä valintaan tässä on oltu. Ei nyt mikään hirmu raketti mutta ei jalkoihin jää. Ja sopii paremmin ihtelle kuin vastaavilla varusteilla oleva lähes tuplahintainen baijerinmopo tai muu vastine.

- J

ps. Alfa on ihan aito Milanolainen. Alfa meni fiiulle vasta -86 ja miun yksilö ompi -82 (mallisarja esitelty -77).



In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
- Douglas Adams
Jussi Rantala
Offline Offline

Posts: 4688
Date Registered: 04.07.01

Re: Menopelinne
« Reply #708 on: 16.05.07, 00:41 »

Siksipä just. 5-koppaset GTi:t (ja GT myös) ovat käytettyinäkin vielä niin törkeissä hinnoissa, että ei puhettakaan, että edes miettisin.

Rapakon tällä puolella näyttäisi 5-koppainen GTI olevan aika suosittu, sen verran paljon niitä näkee pyörimässä. Eikä mikään ihme, hinnat alkaen 22 kUSD. Kone on ilmeisesti sama kuin Euroversiossa, 2.0T ja 6-lovisella askilla.
Vertailun vuoksi Rabbitin (Golf:n nimi muuttui 5-version myötä) hinnat alkaen (2.5L 5 spd manual) malli on 15 kUSD.
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Menopelinne
« Reply #709 on: 16.05.07, 04:36 »

Rapakon tällä puolella näyttäisi 5-koppainen GTI olevan aika suosittu, sen verran paljon niitä näkee pyörimässä. Eikä mikään ihme, hinnat alkaen 22 kUSD. Kone on ilmeisesti sama kuin Euroversiossa, 2.0T ja 6-lovisella askilla.
Vertailun vuoksi Rabbitin (Golf:n nimi muuttui 5-version myötä) hinnat alkaen (2.5L 5 spd manual) malli on 15 kUSD.

Mieti, on se niin väärin! Täällä ei saa käytettyä GTi:tä alle 30 kiloeuron  Cry

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
mhx
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #710 on: 16.05.07, 05:26 »

Noita kumpaistakin "sukkaa" uutena ajaneena sanoisin, että aika voimakas väite. Tuntuvat aika hyvin pyyhkivän pöytää useammalla diiselilläkin.
Smiley
Pitänee muotoilla asia paremmin. Toki niistä tehoja löytyy, mutta ei tosiaan siihen 2000-2500rpm pintaan, johon on nyt tottunut. Lauantaina kävin ajamassa -02 ST220:stä ja olihan se hieno auto punasine Recaroineen, mutta odotin silti kuutoskoneelta enemmän. Ellen kauheasti valehtele niin taisi 3500-4000 kierroksen nurkilla murinaa tapahtumaan.

[uudelleenmuotoilu]Tehottomat matalammilla kierroksilla[/uudelleenmuotoilu]  Cool

Eipä tuon bemarin tai mondeon vääntö ainakaan tahdo pärjätä dieseleille. Sitä tuossa aikaisemmin kai tarkoitettiin. Jos haluaa tehoa pitää huudattaa. Dieselistä löytyy se teho hiukan järkevämmillä kierroksilla.
Juurikin näin! Eikä huudattamisessa mitään vikaa ole - siihen pitää vain tottua. Hondan TypeRää pitää vetää 5500 kierroksen tuntumilla ennen kuin veetec rupee kiljumaan. Mikäs siinä sitten - ajaa vaan pienemmällä vaihteella niin pysytään tehoalueella - esim kehäteillä kolmosvaihteella. Grin


Huudattaa vs Vääntää. Molempi parempi omasta mielestä. Joku vapari on todennäkösesti kiikarissa kuitenkin, joten pitää vaan tottua ahtimen puutteeseen.
Täytyypä pölyn laskeuduttua tehdä äänestys: Vääntö vastaan Raaka Voima(tm) Smiley tai sitten ei.

Joko täällä on Suositelkaa mulle autoa -threadi?  Tongue

edit:
Mieti, on se niin väärin! Täällä ei saa käytettyä GTi:tä alle 30 kiloeuron  Cry
Se on petosta se! Undecided
Jari Kähkönen
Sminki-pinki Chris Waddle
Offline Offline

Posts: 2228
Date Registered: 10.12.02

WWW
Re: Menopelinne
« Reply #711 on: 19.05.07, 09:52 »

Itse hommasin elämäni ensimmäisen diisselin pari kk:ta sitten (perheautoksi) ja veikkaampa ettei perhekuljettimessa enään löydy bensakonetta tämän jälkeen. Auto on siis BMW 530daT 193hp/410nm (muistaakseni). Automaattilaatikon kanssa tuo auto on kyllä nautinto ajaa, ei mieti yhtään kun antaa kaasua, voimaa ja vääntöä löytyy joka alueelta, siitä pitää toi steppiaski huolen. Vetelin tuossa pääsiäisen tienoolla peräkärryä Oulusta Pudasjärvelle, kärryssä keittiökalusteet ja painoa aika he-le-ve-tis-ti, perhe mukana ja laskettelukamat sun muut kyydissä 4pv:n lomaa varten. Parikin bussia tuli ohitettua, kun ajoivat jostain syystä hitaammin ja kyllä toi yhdistelmä liikahti aina niin, että tuli melkein tippa vanhan silmäkulmaan  thmbup

Ahdin määrää tahdin ja ilo alkaa kilosta. Ei sille mitään voi. Itsellä on nyt kaksi ahdettua I6:sta, tosin toisella ilo alkaa alle kilosta, koska ahdot on rajoitettu .9:ään. Pistetään nyt siitä toisesta sitten yksi kuva. Autotallissa ja käsivaralla, mutta kai tosta nyt jotain näkee. Takimmainen on kaverin 530da individual M-sportti.

[ attachment removed ]

 -Kähmy

Maan massa kallistuu kohti pimeää tyhjää, maan valot häviävät
-Kauko Röyhkä, Sukellan Taivaalle
Click here for my pics
http://www.simradar.com - A Flight Simulator Community
Henkka
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #712 on: 19.05.07, 20:03 »

On tuo "vanhakoppainen" viitosfarkku vaan nätti. Ja tuolla koneella ja lootalla...
Kun sais tuon farkkurollan siihen vaihdettua. No, ehkä sitten kun se on tosi vanhakoppainen  Grin
Kalle Heinonen
Offline Offline

Posts: 1426
Date Registered: 04.09.05

WWW
Re: Menopelinne
« Reply #713 on: 19.05.07, 21:18 »

Vai että menopeli Grin

Kai tämäkin sellainen on, vaikkei tieliikenteessä voikkaan käyttää. Roll Eyes

Moottorina 125cc Rotax (eli sama valmistaja joka tekee motteja mm. ultriin), 28 heppaa ja huiput 110km/h Tattarisuon radalla ja kovempaakin varmaan menis, mutta suora loppuu vähän kesken... Tongue
[ attachment removed ]

Sitten baanalle. Smiley
[ attachment removed ]

EDIT: vielä tällänen Cool
[ attachment removed ]

Kädet täynnä töitä Cheesy
[ attachment removed ]

Kuvat by Matti Averio
« Last Edit: 19.05.07, 21:36 by Kalle Heinonen »

Joonas Häkkinen
Offline Offline

Posts: 3138
Date Registered: 16.09.02

WWW
Re: Menopelinne
« Reply #714 on: 19.05.07, 21:29 »

Kappas keppanaa, siinähän on samat verran tehoja ja huiputkin samaa luokkaa kuin rättärissä! Smiley Tosin rättärien litratehot ei pääse aivan samalle tasolle, kun on melkein viis kertaa isompi kone.

There is no such thing as taking too many photos; you can always strip the spare ones, but you can never journey back in time to take the ones you missed.
Joni Hares
Offline Offline

Posts: 615
Date Registered: 25.10.02

Re: Menopelinne
« Reply #715 on: 26.05.07, 12:20 »


Tämmösellä sitä tulee nyt kuljettua ainakin jonkin aikaa.
[ attachment removed / expired ]
Jani Nissi
Offline Offline

Posts: 2590
Date Registered: 07.03.05

Re: Menopelinne
« Reply #716 on: 26.05.07, 12:25 »

Tattarisuon radalla ja kovempaakin varmaan menis, mutta suora loppuu vähän kesken... Tongue
Välitykset kohdilleen. thmbup

Mihis aikaan kello pysähtyy Tattiksella? Reilusti alle minuuttiin luulis Rotaxilla pääsevän, kun meikäläisen kuluneella Raketillakin pääsee. Grin

Juuso Leppä
Offline Offline

Posts: 652
Date Registered: 06.12.06

Re: Menopelinne
« Reply #717 on: 26.05.07, 12:39 »

Mun menopeli vaiheessa. Grin

Vanha kunnon Suzuki Pv:

[ attachment removed / expired ]

Aaltonen
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #718 on: 27.05.07, 18:18 »

Tuli tossa autoa vaihdettua, jotkut varmaan tänään huomasivatkin, että Aiko on vaihtunut punaiseen Yarikseen. Tälläsellä nyt sitten tulee ajeltuapi. Ei ole ihan uusi, 10 000km ajettu 2006 vuosimallia, jos joku miettii onko uusi vai ei.
Niin joo ja jos joku moottoria miettii, niin 1,3 litranen nelipyttynen kannu löytyy pellin alta.

[ attachment removed ]
niko korpela
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #719 on: 27.05.07, 18:20 »

Tuli tossa autoa vaihdettua, jotkut varmaan tänään huomasivatkin, että Aiko on vaihtunut punaiseen Yarikseen. Tälläsellä nyt sitten tulee ajeltuapi. Ei ole ihan uusi, 10 000km ajettu 2006 vuosimallia, jos joku miettii onko uusi vai ei.
Niin joo ja jos joku moottoria miettii, niin 1,3 litranen nelipyttynen kannu löytyy pellin alta.


Niinhän tuo tuli huomattua tänään  Wink, vaihdoit sitten "Mopoauton" isompaan  thmbup
Pages: 1 ... 34 35 [36] 37 38 ... 112 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1