FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
23.10.17, 04:31

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Menopelinne
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 36 37 [38] 39 40 ... 112 Reply Print
Author Topic: Menopelinne  (Read 493456 times)
Henkka
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #740 on: 24.09.07, 22:25 »

Ten points Torstenille!  thmbup

Ajattelin jättää mittarikuvan aluksi viimeiseen vinkkiin, joka olisikin ollut jo helppo. Moni olisi varmasti jo tunnistanut takavalot helposti:
[ attachment removed ]


Itse menopeli vielä kokonaisuudessaan kännykkäräpsynä:
[ attachment removed ]
Suvi
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #741 on: 21.10.07, 12:54 »

Laatupeli tuo edellinen... Jos vaan pääsis jossain vaiheessa alla olevassa kuvassa näkyvän isommankin menopelin kyytiin. Toivossa on hyvä elää ja sillä välin kulkea silloin tällöin Skodalla.

[ attachment removed / expired ]

Suvi
Antton Rintala
Offline Offline

Posts: 2695
Date Registered: 14.12.05

Re: Menopelinne
« Reply #742 on: 23.10.07, 13:27 »

Tällä hetkellä VM. -86 Suzuki PV, talvella tulee ajeltua Lynxillä (VM. -95) ja ens kesänä tulee varmaankin pärrättyä Aprilia Futura piikillä

[ attachment removed / expired ]
Orvo Välilä
Offline Offline

Posts: 3779
Date Registered: 24.10.05

Re: Menopelinne
« Reply #743 on: 23.10.07, 14:19 »

Jos nyt sit kuitenkin laittais vaikka jo kertaalleen päätin että en....... Tongue


[ attachment removed / expired ]

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Arguing with a pilot is like wrestling with a pig in the mud. After a while you begin to think the pig likes it.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Juuso Leppä
Offline Offline

Posts: 652
Date Registered: 06.12.06

Re: Menopelinne
« Reply #744 on: 24.10.07, 20:40 »

Derbi Senda Sm X-race,tulee ajettuu tää kesä ja ens kesä.Sitten piikki... Cool
[ attachment removed / expired ]

Jukkis
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #745 on: 24.10.07, 21:28 »

Laatupeli tuo edellinen... Jos vaan pääsis jossain vaiheessa alla olevassa kuvassa näkyvän isommankin menopelin kyytiin. Toivossa on hyvä elää ja sillä välin kulkea silloin tällöin Skodalla.
Tjaa, katotaan 20 vuoden päästä sitä laatua.

t. Ascona -87 jo 11 vuotta.  Grin Grin Grin
Torsten Kihlman
Offline Offline

Posts: 1830
Date Registered: 25.04.05

Re: Menopelinne
« Reply #746 on: 25.10.07, 07:06 »

Tjaa, katotaan 20 vuoden päästä sitä laatua.


Mulla on kyllä sellainen tunne että skodat kestää...ovathan ne ulkokuoren alla Volkswagen golfffeja/poloja.

Enemmän minua pelottaa nämä kaikenmaailman KIA:t ja Hyndait..

My photos on Airliners.net
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Menopelinne
« Reply #747 on: 25.10.07, 07:11 »

Mulla on kyllä sellainen tunne että skodat kestää...ovathan ne ulkokuoren alla Volkswagen golfffeja/poloja.

No, kestää ja kestää. Pyhäsalmessa vartiointiliikkeellä on ollut lukuisia eri Skeidoja (Felicioita ja pari Octaviaa) ja jokaisen kohdalla on alkanut paikat natisemaan viimeistään vuoden sisään. Joka paikassa on välystä jne. No, onhan ne autot ajaneet pirusti kilometrejä per vuosi, mutta kuitenkin...

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
bemari
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #748 on: 25.10.07, 13:46 »

No, kestää ja kestää. Pyhäsalmessa vartiointiliikkeellä on ollut lukuisia eri Skeidoja (Felicioita ja pari Octaviaa) ja jokaisen kohdalla on alkanut paikat natisemaan viimeistään vuoden sisään. Joka paikassa on välystä jne. No, onhan ne autot ajaneet pirusti kilometrejä per vuosi, mutta kuitenkin...
Ja se ajo on varmasti sellaista kuin firmanautoilla yleensäkkin, eli revitellään minkä keriitään...

t. Ascona -87 jo 11 vuotta. Grin Grin Grin
thmbup Meilläkin oli -87 vuoden Ascona melkein kymmenen vuotta, ahkeraan sai hitsailla kynnyksiä ja sytyspuoli petti vähintään kerran kuukaudessa. Mutta oli siinä Autoa enemmän kuin Volvoissa, thmbup
Henkka
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #749 on: 25.10.07, 15:48 »

No, kestää ja kestää. Pyhäsalmessa vartiointiliikkeellä on ollut lukuisia eri Skeidoja (Felicioita ja pari Octaviaa) ja jokaisen kohdalla on alkanut paikat natisemaan viimeistään vuoden sisään. Joka paikassa on välystä jne. No, onhan ne autot ajaneet pirusti kilometrejä per vuosi, mutta kuitenkin...

Vieläkö ne kuitenkin ajelee niillä? Kun samaa vikaa niissä oli pari kolme vuotta sitten, kun kerroit viimeksi tuosta. Tosin sen jälkeen ovat hommanneet vissiin Octaviaakin "vaivoikseen"?
No joo. Vartiointiliikkeiden ajo tuppaa vaan olemaan usein ns. pizzataxi/lähettiajoa tyyliltään, enkä usko että Skoda olisi siinä joukossa enään tänä päivänä kestämättömämpi kuin muut. Ainakaan nämä 2000-luvun tekeleet.
Tai sitten komponentit vaan huononee kun niiden nokalle laitetaan se räpylän kuva  Wink

Tuolla Ultimatevw:n puolella on jo eräänlainen legenda nimimerkiltään Teuvo Neuvoton, jolla on ollut joka skodassa vaan vikaa, vian päälle. Mutta aina se Teuvo vaihtaa taas samaan merkkiin Grin
Ultimate on sikäli harvinainen autoilun keskustelupalsta, että siellä ei vaan kehuta omia vaan on aika avointa keskustelua VAG-konsernin tuotteista. Ja siellä huomaa että niin ne viat vaivaa volkkariakin yhtä lailla kuin skodillakkia.

Mulla on sen verran onnekas tilanne että on  "mies sisällä" maahantuojalla teknisellä puolella. Ja sitä kautta on päässyt näkemään ja kokemaan Skodaa monine variaatioineen. Uudempaa ja vanhempaa ja en olisi itse Toyotaa Skodaan vaihtanut, jos merkki tänä päivänä ei pärjäisi sisarustensa kaltaisesti konsernin vika- ja laatutilastoissa. Ja jos ei niin saapahan sitten varaosia vähän halvemmalla  Tongue

Mut nyt se nähdään seuraavina vuosina ihan omakohtaisesti. Toyota ei ainakaan mulla ollut se ns. viaton laatutuote mistä merkin kohdalla usein toitotetaan.



« Last Edit: 25.10.07, 16:41 by Henri Laitinen »
Suvi
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #750 on: 25.10.07, 16:16 »

Nyt on ihan pakko jo kehua perheemme Skodaa.

Aiemmin olin tiukasti sitä mieltä, ettei meidän perheeseen kyseistä merkkiä tule! No, sellainen on nyt kuitenkin pihassa seissyt jo 2,5 vuotta ja täytyy sanoa, että olemme todella tyytyväisiä ostokseemme (sehän on jopa ihan ok näköinen oikeassa valossa).
Okei, sillä ajaa suurimman osan ajasta mieheni, joten päivittäisessä ajossa ilmaantuvista kolinoista ja räminöistä en niinkään tiedä. Kuitenkin erittäin mukava ja hyvin kulkeva auto matka-ajossa ja sitä on ihan kiva pyöritellä myös pienemmissä nurkissa. Yksilömme on toiminut lähes moitteettomasti, eikä siinä ole ollut isoja vikoja, enemmän vikaa on löytynyt käyttämästämme huoltopaikasta...

Myönnettäköön, että ihan perusmalli ei varmasti saisi tällaista arvostelua, mutta...Skoda on palvellut tähän asti niin hyvin, että kun olemme uutta autoa miehelleni taas katselemassa jonkin ajan kuluttua, ei Skoda (ja tarkennettuna siis Octavia) ole todellakaan poissa laskuista.


Suvi
Jukkis
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #751 on: 25.10.07, 20:10 »

thmbup Meilläkin oli -87 vuoden Ascona melkein kymmenen vuotta, ahkeraan sai hitsailla kynnyksiä ja sytyspuoli petti vähintään kerran kuukaudessa. Mutta oli siinä Autoa enemmän kuin Volvoissa, thmbup
Huono tuuri sytytyksen suhteen. Mulla pahimmat sytytysongelmat korjaantuivat aikanaan moottorin ja rungon välisen maajohdon uusimisella, loputkin puolan johdon vaihdolla. Kynnyksiäkään ei ole tarvinnut kuin kerran laitattaa, kun vaihdatin ne kerralla kokonaan. Mutta ikä alkaa kuluttamaan: Kuskin penkin fyllinä olevat viljankorret (tms.) alkaa pilkottamaan puhkikuluneen kankaan läpi. Autolla tuskin enää on rahallista arvoa juurikaan yli 200€:n, mutta tuo tunnearvo ja moitteeton tekniikka ovat vaatineet pitämään tämän pelin. (Viime katsastuksessa takajarrujen ero hämmästyttävät 0%, ei menny jakeluun edes minulle miten voi olla mahdollista).

On minulla tuoreempikin auto pihassa, mutta ei tätä tekniikan ihmettä mikään tuoreempi peli voita. Melkein kaikki pahimmatkin viat kun Asconasta lähtee 13- ja 10- millin kiintoavaimen, CRC:n, ristipääruuvarin ja auttavan sorminäppäryyyden avulla. Tielle ei käytännössä miltei mitenkään voi jäädä, jos vain sattuu oleen kyydissä työkalupakki. Ellei sitten ole unohtanut tankata. Leimaa on puolisen vuotta jäljellä ja kai se on pakko taas ensi keväänä kokeilla onneaan, ei näin hyvää ja halvalla ylläpidettävää autoa enää koskaan aleta valmistamaan.


... Ja sitä kautta on päässyt näkemään ja kokemaan Skodaa monine variaatioineen. Uudempaa ja vanhempaa ja en olisi itse Toyotaa Skodaan vaihtanut, jos merkki tänä päivänä ei pärjäisi sisarustensa kaltaisesti konsernin vika- ja laatutilastoissa. Ja jos ei niin saapahan sitten varaosia vähän halvemmalla  Tongue

Minäkin kävin koeajamassa viime talvena Skoda Felician aikeena pistää Ascona kiertoon. Skoda jäi pienen kieputtelun jälkeen autoliikkeeseen, sen verran huonompi oli ajaa kuin 13 vuotta vanhempi saksalainen.
« Last Edit: 25.10.07, 20:22 by Jukka Kohtala »
Henkka
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #752 on: 26.10.07, 09:51 »

Minäkin kävin koeajamassa viime talvena Skoda Felician aikeena pistää Ascona kiertoon. Skoda jäi pienen kieputtelun jälkeen autoliikkeeseen, sen verran huonompi oli ajaa kuin 13 vuotta vanhempi saksalainen.

Feliciasta mulla on enään hatarat mielikuvat, sillä se oli 90-luvun puolenvälin malleja. En kyllä ihmettele ajokokemuksia, sillä olihan se vielä pitkälti Favoritin johdannainen, vaikkakin VW:n mukaantulo alkoi jo näkyä. En nyt itsekkään ihan tuon aikaisiin kokemuksiin valintaani pohjannut  Smiley

Jukkis
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #753 on: 27.10.07, 18:01 »

En kyllä ihmettele ajokokemuksia, sillä olihan se vielä pitkälti Favoritin johdannainen, vaikkakin VW:n mukaantulo alkoi jo näkyä. n nyt itsekkään ihan tuon aikaisiin kokemuksiin valintaani pohjannut  Smiley

Eniten ajamisessa kai häiritsi se ratin bussimainen asento ja että autosta loppui virrat kesken koeajon, mutta pahimpana ongelmana oli jo 80km/h vauhdissa konehuoneesta kuuluva kova ulina, jota säikähdin sen verran, etten uskaltanut vaihtaa. Rungoltaan olisi ollut kyllä ihan kelpo peli ja ruosteeton yksilö, viimeisintä 2000 vuosimallia. Olen toisaalta vissiin automyyjien painajainen: Asiakas joka ajaa 15000 tai alle vuodessa ja haluaa luonnollisesti mahdollisimman halvan hopan vanhenemaan tuonne parkkikselle. Data kun kulkee sujuvasti linjoja pitkin niin miksi matkustella.

Täytyy kyllä tunnustaa, että tuo Astrakin on mielestäni huonompi ajettava kuin vanha Ascona. Tiedä häntä mistä johtuu, vaikka on kaiken maailman hilavitkutinta. Kai sitä vaan tykkää yksinkertaisista peleistä Wink.

P.S. Paras ajettavani oli edelleen se vm. -82 Escort joskus 80-luvun lopulla. Se oli juuttuvakurkkuisen kaasarin vaihdon jälkeen oikea tosi auto.  Sen jälkeen oli ennen Asconaa vielä sellainen läpimätä Civic, jossa oli tosin aivan hillittömän tykki moottori, mutta pellit kuin paperia.
« Last Edit: 27.10.07, 21:13 by Jukka Kohtala »
Kari Virtanen
Jari Pozz
Offline Offline

Posts: 4701
Date Registered: 05.07.01

Re: Menopelinne
« Reply #754 on: 28.10.07, 03:48 »

P.S. Paras ajettavani oli edelleen se vm. -82 Escort joskus 80-luvun lopulla.

-84 saanut kortin, ja kaikenlaisia ruttanoita tullut ajeltua, myös noita Escortteja ja Asconaakin, viritettyjä ja vakioita...jos tienpäälle ajoon lähtiessä sais valita tuollaisen tai nykyisen pasuunan välillä niin... Grin Eihän noita 80-luvun tekeleitä edes voi verrata ajo-ominaisuuksiltaan tai mukavuudeltaan nykypäivän autoihin Tongue
bemari
Former member
Re: Menopelinne
« Reply #755 on: 28.10.07, 07:34 »

Eihän noita 80-luvun tekeleitä edes voi verrata ajo-ominaisuuksiltaan tai mukavuudeltaan nykypäivän autoihin Tongue
Tämäkin on tietysti mielipide asia... Roll Eyes
Olli Vainio
Offline Offline

Posts: 7347
Date Registered: 05.07.01

Re: Menopelinne
« Reply #756 on: 28.10.07, 08:29 »

Tämäkin on tietysti mielipide asia... Roll Eyes
Jos tykkää meluisista autoista joiden ajo-ominaisuudet on vähintäänkin arveluttavia ja kolarissa tykkää saada ohjaustangon rintakehän läpi niin mikäs siinä.

Itse en pelkästään turvallisuusnäkökohdista ajatellen tykkää ideasta käyttää vanhaa autoa. Ja ennenkuin alkaa selitykset kestävistä vanhoista volvoista ja ties mistä niin kattokaapa tämä: http://www.youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I

"Aviation in itself is not inherently dangerous. But to an even greater degree than the sea, it is terribly unforgiving of any carelessness, incapacity, neglect or ignorance."
Torsten Kihlman
Offline Offline

Posts: 1830
Date Registered: 25.04.05

Re: Menopelinne
« Reply #757 on: 28.10.07, 09:01 »

Tuli noita katsellessa muuten vastaan Kiinalaisen Landwindin ja Brilliance BS6 törmäystestin...aikamoista...

http://www.youtube.com/watch?v=f7Ts94rjr4M&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=F06LjugtIUo

My photos on Airliners.net
Jari Mikkilä
Säätäjä
Offline Offline

Posts: 3169
Date Registered: 04.07.01

WWW
Re: Menopelinne
« Reply #758 on: 28.10.07, 09:04 »

Eihän noita 80-luvun tekeleitä edes voi verrata ajo-ominaisuuksiltaan tai mukavuudeltaan nykypäivän autoihin Tongue

Tämäkin vähäsen riippuu autosta. Toki, varusteissa ja mukavuudessa harva 20-30 vuotias koppero pärjää tämän päivän kinnereille. Joku 80-lukulainen Rolls Royce sen vertailun voi voittaa, mutta muuten tekee tiukkaa...

Mutta kylläpä joissain 80-lukulaisissa on sen verta hyviä ajo-omituisuuksia että osa tämän päivän uusista kinnereistä on helisemässä. Toki tämän päivän standardivolvo aspeineen ja hipseineen hakkaa takuulla 95% vuoden 80 kulkineista kaikissa osa-alueissa. Paitsi ehkä hinnassa...

Mutta tänäpänä uuden auton hankkimisen perusteena allekirjoittanut ei näe oikeastaan kuin kolariturvallisuuden ja matkustusmukavuuden.

- J



In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
- Douglas Adams
Ilkka Mäkelä
Offline Offline

Posts: 18864
Date Registered: 02.04.04

Re: Menopelinne
« Reply #759 on: 28.10.07, 12:59 »

57000 puntaa auton rekisteritunnuksesta...

http://uk.reuters.com/article/newsOne/idUKL2625942120071026

57000 £ = 81000 €...

Pages: 1 ... 36 37 [38] 39 40 ... 112 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1