FAQ: IOCards-threadi

<< < (2/2)

Transisto:
Yleisesti korttien kytkennästä, eli kertokaapa kuinka pitkän johdon voi näihin kortteihin kytkeä niin, että vielä toimivat oikein. Ilmeisesti ainakin tuo usb-johto saa olla pidempikin. Entä onko kokemuksia FSBUS:n johtojen pituuksista. Mietin mahdollisuutta sijoittaa kaikki kortit räkkikaappiin pilotin taakse, mutta mitenkähän on, tuleeko johtojen pituudesta ongelma. Kuinka pitkälle esim. potentiometrin-johdot voi vetää ilman häiriötä.

Juhak:
Quote from: O-P Pietila on 25.09.06, 06:01

Yleisesti korttien kytkennästä, eli kertokaapa kuinka pitkän johdon voi näihin kortteihin kytkeä niin, että vielä toimivat oikein. Ilmeisesti ainakin tuo usb-johto saa olla pidempikin. Entä onko kokemuksia FSBUS:n johtojen pituuksista. Mietin mahdollisuutta sijoittaa kaikki kortit räkkikaappiin pilotin taakse, mutta mitenkähän on, tuleeko johtojen pituudesta ongelma. Kuinka pitkälle esim. potentiometrin-johdot voi vetää ilman häiriötä.

Tämä kiinnostaa minuakin. Omassa projektissa pisimmät kaapelit tulevat olemaan luokkaa 2 metriä. Pitäiskö pitkissä vedoissa käyttää häiriösuojattua kaapelia (jonka metrihintaa en uskalla edes arvailla)? Kaapeleiden niputtamista saattaisi tietysti helpottaa jos käyttäisi moninapaista kaapelia, ei tarvitsisi niputella miljoonaa yksittäistä kaapelia. Mutta varmaan joka tapauksessa riippumatta kaapeleiden pituudesta kannataa ne merkitä hyvin esim. johdinnumeroilla. Jos jotain joutuu korjaamaan löytyy oikea kaapelinpää helposti.
Juha.

Poro:
Terve, mulla tulee tällaisia erroreita,ne tulevat heti kun käynnistettäessä FS 2004:n logon päälle . Kun vastan ei tulee seuraava jne . Itse FS toimii ok ?  Eli todennäköisesti olen kopioinut kyseiset tiedostot väärään paikkaan. Nyt ne on Zipattu sinne modulit kansioon.

Osaiskos joku kertoa missä ne pitäisi olla.

[ Attachment not found - or removed ]

terv Risto

,

tigert:
IOCards ja SIOC pitää asentaa ihan omaan hakemistoonsa (molemmat samaan toimii ihan OK) - EI sinne simun sisään.

Riittää että fsuipc on paikallaan ja asennettuna, ja mahdollisesti iocpserver jos sitä käytät, mut se on fsuipc:lle vaihtoehtoinen mokkula.

//T

Navigation

Up one level

Previous page