Mistä/Miten on hyvä aloittaa

(1/2) > >>

steamheads:
Eli ihan vaan jos löytyy vinkkejä vanhoilta sotaratsuilta, miten tämän FB:n kanssa kannattaa aloitella. Pelihän on aivan mahtavan tuntuinen ja sen kanssa tulee varmaan väännettyä silmät punaisena. En siis etsi mitään oikotietä hyväksi pilotiksi, mutta jos jotain vinkkejä on jollain antaa niin kiva olisi. Ei esimerkiksi oikeen menny jakeluun noi "korkeus yksi-viisi" kun Brewsterilla lensin! Aikas vaikeen tuntusta oli pysytellä luutnantin matkassa. Ja kun se putosi niin kotiinhan en tietysti enää löytänyt Ja saakohan tuota mittaristoa esim toiselle näytölle?

Finski:
Tule Petri meidän sessioihin mukaan, niin pääset kerralla treenaamaan "tuttujen" ihmisten kanssa. Mukavampaa se on kuin AI:n kanssa! Tällä foorumilla on varmasti niitä kavereita jotka on tullut mukaan vähän pää kumarassa, mutta nykyään pudottelevat kenet tahansa taivaalta.

Meillä on käytössä FB:n lisäksi Ace Expansion Pack + Pacific Fighter + täytyy nolona tunnustaa, etten tiedä mikä on uusin patch tällä hetkellä   Joku aktiivi voinee sen kertoa.

Kun koneen hallinnan opettelet ensin, niin ota minimapista kaikki ikonit (oma koneesi mukaanlukien) pois ja vaikka kiertelet ensin lähtökentän alueella ja yrität tunnistaa kartasta paikkoja. Tietysti kaikkein helpointa on jos tulostat kartat, niin ei tarvitse minimappia aukoa. Tällä tapaa pystyt vähän karsimaan sitä eksymisen mahdollisuutta jos johtajasta häviät. Tosi juttu on kyllä se, että aina sitä taistelun tiimellyksessä voi olla vähän pihalla, että missä mennään. Mutta kyllä se siitä!

Muille infoa ja pahoitteluja omalta puolelta siitä, etten ole ollut kovin aktiivinen viime aikoina. Syy on se, että tässä on muuttokuviot yms. vieneet vähän henkistä jaksamista paneutua mihinkään. Täältä tullaan vielä!

ckur:
Moi

Mitkäs osat sinulla on käytössä? Forgotten Battles (FP), Ace Expansion Pack (AEP) ja Pacific fighters (PF). Yleisin servereillä on käytössä peliyhdistelmä FB+AEP+PF ja siihen päivitys 3.04m. Tuon version+päivtyksen pitää olla sama kuin mitä servulla on käytössä. Muitakin (esim FB) varmasti löytyy Hyperlobbyn kautta, mutta vähemmässä määrin.

Ehkä kannattaa hieman ottaa tuntumaa lentämiseen ja ampumiseen off-linessa esim kampanjaa lentämällä tai sitten tekemällä yksinkertaisia harjoitustehtäviä. Ja sitten kun alkaa hiukan sujumaan niin suosittelen lämpimästi tuota verkossa lentämistä! Itse en ole enään juuri yksinpelejä lentänyt muuten kuin harjoitus tai testimielessä, muuten verkossa. Turpiinhan siellä tulee tämän tästä, mutta minulle on jo melkein puoli hupia siinä että pääsee porukan kanssa koheltamaan tuonne virtuaalitaivaalle ja löpisemään radioon (team speak).

Elikkäs tuo korkeus yksi viisi on vissiin korkeus 1500 metriä. Muistaakseni kaikki radiosta kuuluvat korkeudet ovat metreissä. Jos esim lentää jenkkikoneilla (esim Brewster) niin niissä on korkeus jaloissa, tuon taas näkee siitä tekstiruudusta jos sitä ei ole erikseen pistänyt pois päältä.

Kannattaa vähän kahlata noita vinkit ja viritykset, tärkeitä linkkejä viestejä läpi niin sieltä löytyy kanssa aika lailla tietoa ja tietysti vastaillaan ja opastetaan tarpeen mukaan.

Että sellasta, tiedä sitten oliko tuosta sepustuksesta mitään apua, mutta kuitenkin

t: CH

steamheads:
Jep mä vähän kattelinkin, kun mittari näytti ihan eri lukemaa
Mulla on vasta toi FB ja en pääse verkossa "vielä" lentämään muutenkaan, kun ei saa kotiin tuoda noita virityksiä(lue tiukka tyttöystävä) Mutta suunnitelmissa on hankkia kyllä yhteys "päämajaan" lähiaikoina, kun alkaa nyppiä toi tiedostojenkin kuskaaminen pelikoneelle kotoa
Siis mulla on peli/duunikone muualla.
Muutenkin oon ihan noviisi noissa verkkopelaamisjutuissa
Mutta nyt tuli kyllä taas sellainen fiilis, että palataan asiaan tuotapikaa. Kiitos tarjouksesta ja varmasti liityn joukkoonne asap.

motojuzzi:
Vielä sen verran lisään minäkin, että koiratappelussa on tärkeää tuntea niin oman kuin vihunkin koneen suorituskyky. Pelin cd:ltä löytyy pdf-filu, jossa kaikki koneet on esitelty vahvuuksineen ja heikkouksineen. Jos lähtee kaartamaan venäläistä ketterää konetta (esim. La5) vastaan kömpelöllä koneella, kuten Bf109, on todennäköisesti kusessa. Kaartotaistelun vaihtoehto, eli tulla korkealta ja kovaa, onkin pirun vaikea hallita hyvin. Brewster kaartaa hyvin ja on vakaa lentää, joten alkuun kannattaa pysytellä sen ohjaimissa. Sitten kun perus lentotaitoa karttuu, niin voi alkaa tutkiskelemaan uusia taktiikoita.

Sieltä samalta cd:ltä löytyy myös tavallisimpia ilmataisteluliikkeitä, joita kannattaa tutkiskella. Ampuminen on alkuun erittäin vaikeaa, ja tämän linkin läpikäyminen voipi olla hyväksi:

http://www.virtualpilots.fi/hist/WW2History-Ampumaopas.html

Ampumista kannattaa aluksi harjoitella loputtomat kudit päällä siten, että otat quick missionista itsesi lisäksi taivaalle yhden oman pommikoneen. Näin se ei ammu takaisin, ja lentää melko suoraan. Sitten vain erilaisista kulmista ja tilanteista ampumaan. Kannattaa myös ottaa aina jokainen harjoituskerta nauhalle (pause-valikosta start recording), jolloin voit jälkeenpäin katsoa vihukoneen kuvakulmasta mistä ammuit milloinkin ohi. (Kannattaa katsella nauhoitusta hidastettuna) Tämä on auttanut minua paljon.

Täältä meidän alueelta löytyy myös monta muuta hyödyllistä threadya noiden jo mainittujen lisäksi (esim. laippojen käytöstä taistelussa), joten kannattaa käydä läpi.

Navigation

Up one level

Next page