Ljudet ändras

(1/2) > >>

Svanholm:
Hej.
Jag har ett väldigt jobbigt problem med mitt FS. Så fort jag tex, tra fram kartan, ändrar view eller nått sånt liknande så händer det att ljudet i FS ändras. Det blir antingen turbo-smurf ljud eller som det blir allt för ofta slow motion. Det låter jättesegt. Som man spelar ett band för sakta.
Det absolut dummaste är att det påverkar allt annat även TS.
Första gången fick jag panik då tornet började ge mig viktig information och jag inte hörde ett jota.

nån som har nån idee på hur jag kan fixa det hela?

Flygkapten:
Det problemet har jag ibland, men som tur är väldigt sällan. För mig räcker det då med att bara starta om datorn.  

soderfjarden:
Quote from: Mattias Svanholm on 20.05.05, 15:05

Så fort jag tex, tra fram kartan, ändrar view eller nått sånt liknande så händer det att ljudet i FS ändras. Det blir antingen turbo-smurf ljud eller som det blir allt för ofta slow motion.

nån som har nån idee på hur jag kan fixa det hela?

Hej

Jag har haft liknande problem med att ljudet ändras lite när man byter view och ibland så "förvrängs" det lite.
Antagligen kan det ha att göra med att någon ljud-fil i FS "buggar" sig lite.

Som Fredrik sa, kan du prova med att starta om datorn eller starta om FS.

Svanholm:
Ja, men det är ju lite jobbigt att starta om datorn när man ligger på approachen på en stor flygplats.

brukar iofs att funka med att bara starta om TS då får man tillbaka det ljudet. eller hålla på och mixtra med olika views i FS, då kan man få tillbaka det.
men ändå jobbigt.

Svanholm:
Vet att jag dragit upp problemet tidigare.
Och jag får ingen lösning på det. Är väääääldigt sur och bitter på det hela.

Som sagt i FS när jag byter fönster så ändras ljudet ibland, även när jag tar fram IVAPen. Antingen blir det slowmotion eller smurffart. det smittar även av sig på TS. Så ibland kan jag höra controllers som om dom var rejält bakfulla.

Detta är väldigt jobbigt.

Är det nån som kan hjälpa mig med detta problem?

Navigation

Up one level

Next page