Passiivisemmat pilotit, huhuu...!

(1/4) > >>

motojuzzi:
Ihan vain itsekseni olen pohtinut, kuinka moni tuolla pilot-listassa olevista kavereista ajattelee lähiaikoina lennellä.

Ensinnäkin on pari kaveria, jotka olen nähnyt ilmassa tasan kerran, Reisi ja HiAce (jolla oli muistaakseni koneongelmia?). Mites teillä tilanne?

Sitten olis pitkäaikaisempaa pilottia, Uggia ei ole näkynyt, ja PsykoOpsin kanssa en ole koskaan ollut samaan aikaan ilmassa. Blueskin on kadonnut jonnekin teille tietymättömille. Vulcan ja ApoN kovasti puhuvat tekevänsä comebackkiä, mikä on oikeen hyvä asia.

Entäs Hyde?

Ja tarkoitus ei todellakaan ole pakottaa ketään lentämään tai pyyhkimään nimeään listasta (eipä meikäläisellä olisi mitään oikeutta semmosta edes vaatia), minä olen vain utelias.  

/Käry(ttäjä)

uggi:
Mulla on lähinnä ajankäyttöongelmia. Viikolla on iltaisin sivuduunia ja viikonloput taas tulee vietettyä ihan muissa maisemissa. Tuossa eräs viikonloppu kun oli vapaata niin kävin lyhyesti yhdessä sessiossa ja sitten itsekseni Virtualpilotsilla.

Alkaa olla myös vaikeusasteruuvi noissa sessioissa turhan isolla mun makuuni. Ilman ikoneita on vaikeuksia erottaa koneita monitorin pinnalla olevista pölyhiukkasista, saatika sitten tunnistaa että minkä liittouman kone on kyseessä. Siitä tulee turhautumia ja se taas johtaa siihen ettei ole enää kivaa ja touhu menee väkisin vääntämiseksi, ja sitten loppuu loppukin kiinnostus. Siihen on kyllä vähän auttanut jaboiluun keskittyminen, silloin tietää ainakin että pommittaa vihollisen kohteita kun tulee flakkia silmille

iwn:
On aika vaikea saada kymmentä ihmistä kasaan yhdellä kellonlyömällä ja fsns:kin tuppaa usein lentämään perheen laatuajalla ennen hämärää, joten turha kai se on huhuilla.

Kyllä laivueeseen hakeminen ja liittyminen on jo osoitus poliittisesta tahdosta. FSNS ei ole kovin kireä säännöiltään ja toivottavasti ei sellaiseksi tulekaan - sitä varten ovat nuo LeLv:t. Jokainen lentää minkä ehtii, tahtoa kaikilla varmasti on tai jos paljon lentävillä on siihen tarvetta niin perustakaa oma suljettu seura missä vaikka kuukausittaisen lentotuntitavoitteen täyttymättä jääminen pudottaa pois.

Lisäksi on tuo serverikysymys. Itsellä osumistarkkuus on edelleen melko huono joten menen usein mielelläni jollekin vähemmän realistiselle servulle (versus esim. VP1) jossa pitää pahimmassa tapauksessa lennellä puoli tuntia ennen viholliskosketusta jos sittenkään. Monella muulla servulla koiratappeluun pääsee tuosta vain ja siinä se ilmataistelukokemus karttuu nopeammin kuin isolla kartalla vihollista etsiskellessä. Lentäminen ei virtuaalisesti ole niin kivaa kuin oikeasti joten kökkömaiseman päällä suoraan lennettäessä iskee äkkiä tylsyys.

Yhteiset tehtävät ovat tietty sitä parasta antia, mutta niille pääsy edellyttää hyvää ennakointia - tuo viestin kulkeminen sessioista ei ole aivan itsestään selvää. Viime aikoina olen joutunut avaamaan teamspeakin ja tarkistamaan sieltä onko laivuetovereita ilmassa ja kysymään missä mennään.

Mukana on niin eri vaiheissa eteneviä, että kaikki finesset eivät ole vielä avautuneet allekirjoittaneellekaan; viimeksi ilmassaa esim. aloin oivaltaa että myös Illu on aika pitkälle viety simulointi kun jätkät puhuivat laihentamisesta korkealla - olin luullut sitä automaattiseksi mutta ei...

PC:llä vietän paljon aikaa ns. hupailumielessä, mutta Illun lisäksi paljon muuta (F1, rallit, FPS-shooterit, strategia) joten oppimiskäyrä on väkisin pitkänlainen.

P.S. Mitä Hydeen tulee niin se on mun kaveri ja ilmataistelukoulutuksessa parasta aikaa (pudotti minut jo pari kertaa että eiköhän sekin kohtapuolin ilmesty laivueen kunniaa puolustamaan).

motojuzzi:
Ismo tuntui nyt ottavan vähän itseensä tuon mun viestini. Tarkoitus ei edelleenkään ole huhuilla ketään väkisin ilmaan, muita harrastuksia on ja on syytäkin olla kaikilla. Kunhan vain mielenkiinnosta kyselen.

Ja laivueen toiminta on selvästi muuttunut nykyisin. Ennen koko homma oli omassa sessiossa lentämistä, nykyisin käy useimmiten niin, että porukka kerääntyy tuonne TS-kanavalle, jossa sitten höpistään ja päätetään, minne mennään. Ja usein mennään VP:lle (jossa muuten on vielä ikonit käytössä).

Tuohon lentotuntitavoitejuttuun, tuommosta ei varmasti ikinä tule tälle laivueelle, enkä todellakaan ole sellaista haluamassa. Tuntuu siltä, että halusit vähän väkisinkin ymmärtää tuon viestini väärin.   Radiossa ollaan monesti puhuttu, kuinka tämä laivue on huippu siksi, että kenellekään ei aseteta mitään vaatimuksia, ei lentoajan eikä saavutusten osalta. Edelleenkin minun puolestani tuolla listalla saa olla vaikka 1000 kaveria, mutta minua kiinnostaa tietää, kuinka monen kanssa pääsee lentämään.

Ymmärrän tuon serveriasian hyvin, VP:llä saa lentää monasti kauan rauhassa, eilen kierrettiin 8000 metrissä puoli karttaa ennen ensimmäistäkään kontaktia. Mutta sekin on hyvässä seurassa ihan mukavaa.  

Ja joka päivä/ilta joku meistä on lentämässä, ja TS:n kautta senkin näkee. Yhteisiä keikkoja tehdään kanssa aina kun porukkaa on.

iwn:
Hyökkäys on paras puolustus.

Ei juu, se porukassa lentäminen on jo sinänsä makeeta vaikkei viholiskontaktia tulisikaan.

Navigation

Up one level

Next page