För mycket Ram?

(1/2) > >>

Flygtekniker:
Har hört att för mycket ram(DDR) kan göra det precis motsatta t.ex 1024 eller 2048 någon som vet om detta kan stämma. Ska snart köpa nytt system och vet inte om man ska välja 1024 eller 2048

Mvh Johan

kitte:
Enligt de kommentarer jag läst från personer som de facto gått från 1 GB till 2GB RAM, så märks det ingen skillnad i MSFS. Eventuellt att uppstarten går lite snabbare, men de anser inte att det var värt kostnaden.

Däremot har jag aldrig hört att det skulle ha blivit en negativ effekt av att fördubbla arbetsminnet.

/Kitte

Flygtekniker:
Om man tittar på andra spel, program?

kitte:
Jag tror inte att det finns många andra spel som kräver lika mycket av datorn som MSFS så jag förmodar att du inte märker någon skillnad där heller. Jag spekulerar dock bara.

Där du har nytta av mera arbetsminne är videoredigering och bildhantering. Jag blev själv rejält förvånad när jag redigerade en inte allt för stor bild i Photoshop (7:an tror jag).  Datorn skapade en ca 900 MB stor swapfil för detta men det skulle ha varit betydligt trevligare att hantera det i arbetsminnet istället.

/kitte

soderfjarden:
Quote from: Johan Ekqvist on 03.06.05, 11:30

Ska snart köpa nytt system och vet inte om man ska välja 1024 eller 2048

Mvh Johan

Hej

Jag tycker att du skall satsa på 1024 och inte 2048. Det är som sagt lite onödigt att köpa "för mycket" minne. Det finns nog inte något datorspel ännu som skulle vara så "datorpressande", att man skulle behöva lägga in 2048 MB minne.  

Det är bättre om man köper två likadana minnen av samma märke t.ex. Samsung 2x 512 MB DDR 400 Mhz, istället för två minnen med olika mycket minne.

Navigation

Up one level

Next page