Uppdatera burken?

(1/2) > >>

Putte:
Hej!

Tänkte skaffa lite uppdateringar till min nuvarande burk istället för att köpa en ny, jag tänkte vara lite ekonomisk och tänkte att ni kanske kan hjälpa mig sätta ihop en bra men ekonomisk uppdatering av min dator, just nu har jag kanske max 15-20 fps i FS och det är istortsett det minste man kan acceptera enligt min mening, skulle gjärna vilja ha upp FPS och grafik lite, samnt få dne lite snabbare.  

Just nu:

FS:
2004

Processor:
Intel Pentium(R) 4 CPU 2.80GHz

Ram:
512MB

Grafik kort:
NVIDIA Geforce3 TI 200

Hårddisk:
80GB

Skriv gjärna vart man kan hitta prylarna ni rekomenderar och till vilket pris!
Tack på förhand!  

bpahe:
Hej!

Mer RAM (1024) och ett hett grafikkort (behöver inte vara värsta nyheten, men bättre än GF3 iallafall), kör själv ett GF6600 m 256 MB och det fungerar finfint.

/hans

soderfjarden:
Hej

I dagens läge finns det en hel del att välja mellan, när det gäller dator-komponenter. Utvecklingen går frammåt och nyare metoder och tekniker tas i beaktande och testas och det är mycket intressant att följa denna utveckling i datorvärlden.  

Här är några tips på bra komponenter till datorn:

Processor:

AMD 3000+                

(www.amd.com)

RAM-minne:

1 GB minne (Samsung, Kingston.....)    

(www.samsung.com)
(www.samsung.se)
(www.kingston.com)

Grafikkort:

9800 XT/PRO, X800 XT  (ATI, Asus, Hercules, Saphiretech....)

(www.asus.com) (www.ati.com) (www.hercules.com)

En bra site är också:    www.datorbutiken.se

bpahe:
Quote from: Steve Mattsson on 09.06.05, 07:41

Processor:

AMD 3000+                

(www.amd.com)

Steve, hur hade du tänkt klämma in en AMD-processor i en sockel för Intel-processorer?  

/hans

soderfjarden:
Quote from: Hans Pålsson on 09.06.05, 08:17

Steve, hur hade du tänkt klämma in en AMD-processor i en sockel för Intel-processorer?  

/hans

Man kan ju alltid ta och byta moderkort till ett som har stöd för AMD-processorer.  

Navigation

Up one level

Next page