GRafikkort
(1/1)
Stellemark:
Är hyfsat ny på detta med Flightsimulator :-)
Har idag en dator som är utrustade med ett ASUS moderkort AMD 2200+ (eller liknande) ett 128 meg ASUS grafikkort (har inte pejl på vad det heter tyvärr) baserat på GEOFORCE 5200 och 1 gig minne
Burken hackar en del när jag flyger misstänker att graffikkortet är "proppen" och skall köpa ett nytt...
Sitter och lägger en ordeer på dustin åt jobbet och skall slänga med kortet där.
Så.. Några tips.
KRAV:
Det skall finnas på Dustin
Helst kosta under 1000 sek
Vara snabbare än det jag har idag.....
Så... Vad säger ni??
soderfjarden:
Hej
Skall det nya grafikkortet vara baserat på "GeForce-teknik" eller "Radeon-teknik"? Eller spelar det ingen roll vilket det är?
I så fall rekommenderar jag Gainwards GeForce FX 5700 eller ATIs Radeon 9600 XT men dessa grafikkort ligger nog över 1000 kr....
Stellemark:
Quote from: Steve Mattsson on 17.06.05, 07:57
Hej
I så fall rekommenderar jag Gainwards GeForce FX 5700 eller ATIs Radeon 9600 XT men dessa grafikkort ligger nog över 1000 kr....
Blav faktsikt ett Radeon 9600XT så jag hoppas jag blir nöjd.. Det märker vi dock ,-)
Gick på 876 plus moms ;-) lite köp i säcken men tror det är bättre än skitkortet jag har nu 8som la av ordentligt idag...) Sedan har det ju möjlighet till dubbla skärmar om jag vill.. Så jag skall se om jag kan hitta en CRT skärm och komplettera med ,-)
jober009:
vet inte om du fått kortet men jag undrar om det är nåt att rekomendera för jag måste också skaffa nytt?
Navigation