FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
20.09.17, 02:11

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  FSNSquad (Moderators: Jari Varje, Harri Lonnqvist)
| | |-+  Input-säädöt
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Input-säädöt  (Read 1323 times)
Ismo Nurmi

Date Registered: 23.10.03

Input-säädöt
« on: 17.06.05, 07:01 »

Onko näistä säädöistä ollut puhetta? Jos joku laittaisi kuvankaappaukset pitch/roll/yaw asetuksista sekä filtteriasteuksista niin ehkä tästä 4.01:sta saisi vielä siedettävän lentomallin räpelöimällä sauvan asetuksia.
Juha Nuutinen

Date Registered: 06.08.03

Re:Input-säädöt
« Reply #1 on: 17.06.05, 11:32 »

Morjens!

Itselläni ovat näin.

Pitch: Kaikki 100.
Roll: Kaikki 100.
Yaw: 50, 60, 80 ja loput 100.

Filtteröinnit on muistaakseni ihan oletuksilla.

Tikkuna Saitekin X52.

Taitaa tuo 4.01 olla sen verran syvältä sieltä mihin aurinko ei paista että parempaa lentomallia on turha hakea.
« Last Edit: 17.06.05, 11:33 by Juha Nuutinen »

Ismo Nurmi

Date Registered: 23.10.03

« Reply #2 on: 17.06.05, 12:12 »

Kiitti, koetanpa näitä.
Juha Nuutinen

« Reply #3 on: 17.06.05, 13:08 »

Tuli nettiä selattua hieman ja ohjeeseen törmäsin. Saitek 45 ja 52 kaikki vasteet sataseen. Kokeilun paikka nyt.

Asiasta viidenteen. Jos laittaa CloudType=4 niin saa pilvet aika komeiksi.

http://www.lelv30.net/kuvat.phtml?alku=922&lkm=4

uggi
Former member
« Reply #4 on: 17.06.05, 13:10 »

Tikkuna Saitekin X52.

Asiasta toiseen, miltäs tuo X52 vaikuttaa? Ja onko vertailupohjaa X45:sta?
Juha Nuutinen

« Reply #5 on: 17.06.05, 13:40 »

Asiasta toiseen, miltäs tuo X52 vaikuttaa? Ja onko vertailupohjaa X45:sta?

Hyvälle se vaikuttaa. (Mutta kukapa omaansa haukkuisi?) Ainaskin namiskuukelia on sen verran ettei tarvitse näppäimistöä juurikaan käyttää. 6 eri asetusta per nappula. Ohjelmoitavuus on hyvä, esim. pommikoneen lentokuntoon laitto yhtä nappia painamalla. Ennen kaikkea trimmit oli loistavat, peukalolla ja etusormella kaasupotikassa mutta eipä niitä enää uuden upean lentomallin ansiosta taida tarvita.

Kun laittelin rollit ja pitchin sataselle kaikki niin tikusta tuli huomattavasti herkempi reagoimaan kuin vaikkapa ne olegin asetukset ohjekirjasta.

Kotvasen aikaa joskus nelivitosta käytin mutta se peräsimen keinukytkin tuotti tuskaa. Voi olla että nelivitonen oli jäykempi. Vaikea enää verrata, sen verran on vettä Maljapurossa virrannut.
52:ssa on tikussa korkeussäätö käden kaliiperin mukaan eli pienempi kouraisellekin tikku istuu hyvin.

No, tuo viiskakkosen rudderi eli kääntökahva on jokseenkin kökkö. Ei voi verrata mikkiksen tutisevaan mikä ennen oli käytössä. Ohjaimessa on kylläkin vipstaakeli jolla kahvasta saa väännön pois ja luulenpa että kohta on pedaalit minullakin tuolla koipien alla.

Pikainen ja sekava selostus mutta kai tuosta jotain valkenee.

uggi
Former member
« Reply #6 on: 17.06.05, 15:14 »

Ohjaimessa on kylläkin vipstaakeli jolla kahvasta saa väännön pois ja luulenpa että kohta on pedaalit minullakin tuolla koipien alla.

Laittaako se vain rudderi-akselin pimeäksi vai onko se ihan fyysinen lukitus niin ettei sauvaa pysty enää kiertämään? X45 on aika kolho ja tikussa on paljon välystä, vois päivittää tuohon X52:een, jos se on oikeasti yhtään parempi.
Harri Lonnqvist
Moderator

Date Registered: 15.11.01

« Reply #7 on: 17.06.05, 16:02 »

Laittaako se vain rudderi-akselin pimeäksi vai onko se ihan fyysinen lukitus niin ettei sauvaa pysty enää kiertämään? X45 on aika kolho ja tikussa on paljon välystä, vois päivittää tuohon X52:een, jos se on oikeasti yhtään parempi.

Moi!

Taas tulee esiin se että X45-->X52 keskitys on hoidettu yhdellä jousella perinteisen sijaan.Itselläni oli käytetty X45 jossa juuri tuon jousen painama levy kartiota vastaan oli kulunut ja tikku tökki pahasti.Varoituksen sana!!Älkää yrittäkö voidella tökkivää ko. kartio/levyä voiteluaineella missä on liuotinta!!(esim. CRC)Sinäänsä tikku on oivallinen jos ajattelee hinta/laatusuhdetta verrattuna CH&TM comboihin.Itselläni oli pitkään ja jeesusteipillä korjattu X36 enkä olisi vieläkään halunnut luopua mutta kun hatut olivat mykkiä!Eniten kaipaan peukalotrimmiä!!!

[ Attachment removed / expired ]

Harri

[center]"It is important to understand that the sign of the early Finnish Air Force has nothing to do with the Nazi Germany.The blue swastika was the symbol of good fortune used by the Swedish Count Eric von Rosen!"[/cente
Juha Nuutinen

« Reply #8 on: 17.06.05, 16:10 »

Mekaaninen lukitus siinä on.

Tässä lukitus pois päältä.

Siinä taas lukitus on päällä.

uggi
Former member
« Reply #9 on: 17.06.05, 16:10 »

Itselläni oli käytetty X45 jossa juuri tuon jousen painama levy kartiota vastaan oli kulunut ja tikku tökki pahasti.Varoituksen sana!!Älkää yrittäkö voidella tökkivää ko. kartio/levyä voiteluaineella missä on liuotinta!!(esim. CRC)

Taisi olla nimenomaan CRC:tä millä olen tuota X45:stä voidellut.. Roll Eyes Mutta ei se kyllä pahemmaksi siitä mennyt, minkäänlaista muovin syöpymistä en ole havainnut. Narina ja tökkiminen helpottui kunnolla vasta kun vedin jousesta pari kierrosta kasaan nippusiteillä. Onhan se sitten myös löysempi, mutta eipä takertele kiinni niin pahasti.

Kaasukahvaankin on ruikittu CRC:tä kun rudderinamiska alkoi puoltamaan. Tosin nykyään on ruddereina Logitech Momon polkimet. Nyt on alkanut sitten kaasukahvan trimmipotikat piikittämään, niilekin kai voisi antaa ensiavuksi CRC:tä.
Christian Kurkio

Date Registered: 18.08.03

« Reply #10 on: 21.06.05, 06:52 »

Itse olen tuohon tikun juureen ruiskutellut crc:n silikonirasvaa. Sillä tuo on tullut paljon mukavammin toimivaksi, ei takkuile niin paljon.

Itse olen huomannut että jos tuota x45 peräsin vipua painaa aivan toiseen ääriasentoon ja sitten keskittää niin tuo jää vetämään edellisen painalluksen suuntaan, eli ei keskity kunnolla. Pitäisikö crc:n auttaa tuohon?

Mulla noi trimmipotikat kanssa häröili jonkin verran mutta vika parani huomattavasti kun uudelleen kalibroin tikun.

FSNS_CH
uggi
Former member
« Reply #11 on: 21.06.05, 09:51 »

Itse olen huomannut että jos tuota x45 peräsin vipua painaa aivan toiseen ääriasentoon ja sitten keskittää niin tuo jää vetämään edellisen painalluksen suuntaan, eli ei keskity kunnolla. Pitäisikö crc:n auttaa tuohon?

Mulla noi trimmipotikat kanssa häröili jonkin verran mutta vika parani huomattavasti kun uudelleen kalibroin tikun.

Mulla se teki just samaa ja siihen auttoi CRC. Kantsii nitkutella sitten sitä ääriasennosta toiseen jonkun aikaa. Oli aika kiva 3-ulotteinen palapeli se kaasukahva. Pari kuvaa operaatiosta täällä.

Kalibrointiin auttaa myös DXTweak2, sillä voi mm. poistaa akselista ääriasennot jos ne piikittää ja antaa mitä sattuu arvoja. Tosi hyödyllinen varsinkin Logitechin MOMO-rattipoljinten kanssa, niillä polkimilla kun on tapana sekoilla.
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1