FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
06.04.20, 04:48

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti)
| | |-+  Taitavia lentäjiä vai?
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Taitavia lentäjiä vai?  (Read 1199 times)
Snadee
Former member
Taitavia lentäjiä vai?
« on: 27.06.05, 20:37 »

Kun katselen noita kuvianne, tehän osaatte laskeutua (Siis nyt pelissä FS2004) tosi hienosti! Oppiiko sen kun ei kai se niin helppoa ole? Ja saattehan te osata enkkuakin aika hyvin kun tiiätte mihin portille jne. Onko siinä semmosta "vapaata" peliä ettei tarvi lennonjohtojen noudatuksia tai sellasia käskyjä?  Shocked Sori, kyselen liikaa mut oon vaan tällänen.
Staok
Former member
Re:Taitavia lentäjiä vai?
« Reply #1 on: 27.06.05, 20:43 »

Se tulee ajan mittaan, mitä useammin laskeudut, sitä paremmaksi tulet. Kannattaa tosissaan käydä ne simun omat lentotunnit läpi!
laurindo
Former member
« Reply #2 on: 27.06.05, 20:43 »

Kyllä varmaan suurin osa simupiloteista noudattaa noita offline-lennonjohdon ohjeita. Ja tuohon laskeutumistaitoon sen verran että harjoitus tekee mestarin.
« Last Edit: 27.06.05, 20:43 by Lauri Vihinen »
Maiskuli
Former member
« Reply #3 on: 27.06.05, 20:46 »

Minulla ei ikinä (siitä lähtien kun aloitin simulentämisen kunnolla) ole ollut vaikeuksia laskeutumisessa, sitä pitää vain harjoitella todella paljon  Wink Ja sitten tuosta lennonjohdosta, se nyt on mitä on, mutta mielestäni paljon parempi kun ei mitään, jos käskyt ja ohjeet alkavat kyllästyttää ja tahtoo kokeilla ihan rauhassa, niin vaihtaa vaikka radiokanavan varmasti väärälle taajudelle niin ei sinuun saada yhteyttä ja voit rullata ja lentää minne tahdot Smiley

Ja kysyä saa vapaasti kunhan vain ei kysele "itsestään selvyyksiä" ja muistaa käyttää foorumin hakutoimintoa Wink
Staok
Former member
« Reply #4 on: 27.06.05, 20:46 »

Kyllä varmaan suurin osa simupiloteista noudattaa noita offline-lennonjohdon ohjeita. Ja tuohon laskeutumistaitoon sen verran että harjoitus tekee mestarin.

Osa noudattaakin mielummin online lennonjohdon ohjeita  Wink
Ville Viiperi

Date Registered: 03.01.05

« Reply #5 on: 27.06.05, 21:10 »

Minä opin ihan itsestään laskeutumisen,kyllä se todellakin tulee aikanaan. Aina kun olen laskussa väärälle radalle teen Go-Aroundin ja etsin sen oikean.
Flyer
Former member
« Reply #6 on: 27.06.05, 21:14 »

Minä opin ihan itsestään laskeutumisen,kyllä se todellakin tulee aikanaan.
Älkää sekoittako simua oikeaan ilmailuun. Saatatte olla oppineet täydellisen väärän tavan laskeutua, vaikka se simussa tuntuisi toimivankin. Ei siis kannata kehuskella taidoillaan liikaa, ellei ole todellakin varma, mistä puhuu. Itse aikanaan sorruin luuloihin..
« Last Edit: 27.06.05, 21:15 by Matti Kemppainen »
Esa
Former member
« Reply #7 on: 27.06.05, 23:51 »

No jaa, justiin äsken laskeuduin yhdellä pompulla, niin että ei se osaaminen nyt niin huikeaa ole, vaikka simuvuoisia on takana Grin
Snadee
Former member
« Reply #8 on: 28.06.05, 05:53 »

Kiitostakiitosta!  Smiley Ja kun koneet törmää niin kuuluu siis pam? Eli ne hajoaa toisin kuin FS 2002:sessa?
flaitsimulaatori
Former member
« Reply #9 on: 28.06.05, 06:01 »

Kiitostakiitosta!  Smiley Ja kun koneet törmää niin kuuluu siis pam? Eli ne hajoaa toisin kuin FS 2002:sessa?
ei hajoa, tulee vain crash-teksti.
A1rman
Former member
« Reply #10 on: 28.06.05, 07:31 »

ei hajoa, tulee vain crash-teksti.
Paitsi jos on ladannut niitä räjähdys juttuja sun muita värkkejä simuun. Tosin yleensä ne on aika kökköjä...
Tuomas Kuosmanen

Date Registered: 18.06.02

« Reply #11 on: 28.06.05, 09:55 »

No jaa, justiin äsken laskeuduin yhdellä pompulla, niin että ei se osaaminen nyt niin huikeaa ole, vaikka simuvuoisia on takana Grin

Mä tein sunnuntaina ihan komean pompun Malmin 27:lle laskeutuessa, ei siihen maailma kaatunut.. Eikä takapenkiltäkään kuulunut suurempaa jupinaa.. Grin

//T
« Last Edit: 28.06.05, 09:59 by Tuomas Kuosmanen »

Esa
Former member
« Reply #12 on: 29.06.05, 19:23 »

Ei tarvitse ladata mitään, riittää kun laittaa visual_damage=1 koneen aircraft.cfg:hen [fltsim.#]-osioon, niin kone menee palasiksi hajotessaan, jos hajoaminen on tehty koneen malliin. Vakiokoneissa on.
Rikuuho
Former member
« Reply #13 on: 29.06.05, 19:50 »

Älkää sekoittako simua oikeaan ilmailuun. Saatatte olla oppineet täydellisen väärän tavan laskeutua, vaikka se simussa tuntuisi toimivankin. Ei siis kannata kehuskella taidoillaan liikaa, ellei ole todellakin varma, mistä puhuu. Itse aikanaan sorruin luuloihin..

Niin, ainakin isommilla koneilla tuo lasku voi olla hyvinkin "vääränlainen". Pienkoneilla periaate on lähellä oikeaa (toki taitajia on monenlaisia)
Tuomas Kuosmanen

Date Registered: 18.06.02

« Reply #14 on: 29.06.05, 22:11 »

Pienkoneilla periaate on lähellä oikeaa (toki taitajia on monenlaisia)

Kyllä simulla voi pienkoneidenkin laskun oppia väärin, kuten monta muutakin asiaa aerodynamiikasta Microsoftin säännöin Smiley Nimim. kokemusta on..

Mutta onneksi siitäkin selviää, opin kyllä lentämään ihan siedettävästi simusta huolimatta Grin

//Tuomas
« Last Edit: 29.06.05, 22:11 by Tuomas Kuosmanen »

kille
Former member
« Reply #15 on: 29.06.05, 22:14 »

Kyllä simulla voi pienkoneidenkin laskun oppia väärin, kuten monta muutakin asiaa aerodynamiikasta Microsoftin säännöin Smiley Nimim. kokemusta on..

Allekirjoitan täysin näin seitsemän PPL-koululennon kokemuksen perusteella.  Wink
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1