FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
22.09.17, 20:45

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  FSNSquad
| | |-+  FSNSquad Gameserver (Moderators: Jari Varje, Harri Lonnqvist, Olli Peranto, Christian Kurkio)
| | | |-+  FSNSquadron Serveri pystyssä
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: FSNSquadron Serveri pystyssä  (Read 12573 times)
Christian Kurkio
Moderator
Offline Offline

Posts: 682
Date Registered: 18.08.03

FSNSquadron Serveri pystyssä
« on: 05.07.05, 16:34 »

Flight Simulator Nordic Squadron (FSNS) on avannut uuden serverin joka löytyy hyperlobbyn kautta

nimellä FSNSquadron

Serverillä pyörii versio 4.09 + Ultrapack 1.8 + Zuti liikkuva rintama modi, lataa täältä: http://il2ultrapack.net46.net/index.php/topic,590.0.html

Käytössä ovat lyhyet OMAT ikonit(500 metriä) ja speedbar, kaikki muut helpotukset ovat pois päältä.

Tehtävät vaihtelevat kuvitteellisista (historiallisesti mahdollisista/uskottavista) historiallisiin.

Statistiikka sivut: www.fsns-stats.fsnordic.net

FSNS_CH
« Last Edit: 15.11.09, 09:41 by Christian Kurkio » Report to moderator  




FSNS_CH
Jari Välkkynen
Offline Offline

Posts: 137
Date Registered: 27.09.03

WWW
Re:Serveri pystyssä
« Reply #1 on: 05.07.05, 21:09 »

Olipas mukava kokemus lentää uutukaisella serverillä, viihdyttiin siellä ihan koko ilta! Grin Karttojen koko tuntuu ainakin kahden kartan perusteella juuri sopivalta, toiminta on tarpeeksi lähellä kenttiä ja konevalikoima on hyvä ainakin sinipilotin kannalta.

Tämänlaatuiselle serverille varmasti löytyy käyttäjiä, mukavan letkeältä meno tuntui, kun piti vaan ottaa yksi lento ja sitten alkaa muihin toimiin, niin huomasin kahden ja puolen tunnin päästä, että vaimo on tainnut mennä jo nukkumaan Embarrassed :-X Angry Cheesy Grin
Report to moderator  

-LLv26_Pihi
Jukka Tanner
Offline Offline

Posts: 206
Date Registered: 14.07.04

Re:Serveri pystyssä
« Reply #2 on: 18.09.05, 16:47 »


Tämänlaatuiselle serverille varmasti löytyy käyttäjiä, mukavan letkeältä meno tuntui, kun piti vaan ottaa yksi lento ja sitten alkaa muihin toimiin, niin huomasin kahden ja puolen tunnin päästä, että vaimo on tainnut mennä jo nukkumaan Embarrassed :-X Angry Cheesy Grin

Ja niinhän siinä tais Pihi Alias Saita käydä taasenkin..  Wink Kummasti tuolla vaan tunti toisensa jälkeen kuluu. Ja saamarin mukava oli lennellä kun pingitkin on kohallaan ( pauttiarallaa 20 ) ja porukka on enempi vähempi tuttua. =) Tuhannet kiitokset Opexille, sekä kaikille karttojen tekijöille!

Blues
Report to moderator  

Citius, Altius, Fortius!
Erkki
Former member
Re: FSNSquadron Serveri pystyssä
« Reply #3 on: 22.11.05, 18:22 »

Hieman palautetta serveristä....


Kentät ovat hienoja, sopivan kokoisia, hyviä ja reiluja ( siis päijännekin, muistakaa vain, että mersu ei oikeastikaan pärjännyt alle kahdessa tonnissa  Wink ).

Mutta toisaalta kenttät saisivat vaihtua hieman useammin, tähän mennessä en ole nähnyt kentän vaihtuvan kertaakaan ilman manuaalista vaihtoa taikka äänestystä...  Undecided

Harmillisesti serveri kärsii liian usein pelaajien puutteesta... Auttaisiko nimenvaihdos ( Flight Simulator Nordic -IL2 server ?, FS Nordic server? ) tai veepee-tyyliset Quality-missions/scripted server -tyyliset mainokset?
Report to moderator  
Christian Kurkio
Moderator
Offline Offline

Posts: 682
Date Registered: 18.08.03

Re: FSNSquadron Serveri pystyssä
« Reply #4 on: 22.11.05, 20:15 »

Mutta toisaalta kenttät saisivat vaihtua hieman useammin, tähän mennessä en ole nähnyt kentän vaihtuvan kertaakaan ilman manuaalista vaihtoa taikka äänestystä...  Undecided

Tehtäviin on laitettu aikaa 2- 4 tuntia, ajatus on että tehtävät voitetaan maakohteita tuhoamalla ja maakohteita on riittävästi. Noita tehtäviä harvemmin voitetaan pelkästään koneita pudottamalla, joten porukan pitäisi tosiaan satsata hieman noihin maakohteisiin. Ehkä niitä maakohteiden prosentteja voisi hieman pudottaa jotta tehtävät olisivat helpommin voitettavissa.

Yleensä on riittänyt tuollainen 6 pelaajaa ja kohta niitä tulee lisää kun porukat huomaavat että servulla on pelaajia. Pitäisi vain itse jaksaa lentää muutama lento jotta porukat kiinnostuisivat.

Ollaan myös kaavailtu pienimuotoista spesiaalisessiota, kartta alkaa olla jo kohtalaisen valmis. Sitä pitää vielä laitella vielä jonkin verran ja sitten testailla.

Kiitos palautteesta, ideoita ja ehdoituksia otetaan vastaan  Smiley

t: CH
Report to moderator  




FSNS_CH
Erkki
Former member
Re: FSNSquadron Serveri pystyssä
« Reply #5 on: 24.11.05, 17:30 »

Milloinkohan olette aikoneet pitää tuon spesiaalisession? Ei sillä, että minua varten pitäisi aikataulua vaihtaa, mutta ensi viikko on koeviikko --> ensi viikolla tuskin, ja tulevana viikonloppuna en ainakaan pääse.

Minä voisin myös tulla suunnittelemaan ja rakentelemaan lisää karttoja ja spesiaalisessioita, muutama idea minulla jo olisikin... Sopiiko?
Report to moderator  
Christian Kurkio
Moderator
Offline Offline

Posts: 682
Date Registered: 18.08.03

Re: FSNSquadron Serveri pystyssä
« Reply #6 on: 25.11.05, 15:41 »

Tuolle erikois-sessiolle ei ole mitään päivää vielä lyöty lukkoon, kunhan saadaan kartta valmiiksi niin voidaan pitää testisessio, nähdään miten servu kestää isompaa porukkaa.

Karttoja otetaan kyllä vastaan, mutta muutama ehto tuolle on, nämä nyt tulevat mieleen.
- FSNS päättää pistetäänkö kartta kiertoon vai ei, emme siis laita kiertoon esiimerkiksi karttaa jolla on vain kaksi tukikohtaa ja kaikki koneet.
- Mikäli tarvetta ilmenee karttaa voidaan muuttaa (yleensä keskustelemme kartan tekijän kanssa muutoksista).


Jonkinlaiset lähtökohdat normaalisti servulla pyöriville kartoille ovat:

1. historiallinen tai historiallisesti uskottava/mahdollinen taistelu
2. noin 10 minuutin lentoaika kohteelle, riippuen kartasta
3. Maakohteita molemmille puolille, kohteita riittävästi noin 1.5-3 tunnin peliä varten, oltava yhden pelaajan voitettavissa ajan puitteissa
4. Rajoitettu konevalikoima (ei kaikkia mitä simusta löytyy) koneiden oltava suurinpiirtein samantasoisia
5. Kentällä oltava riittävästi IT:tä vulchauksen rajoittamiseksi

Erikois-sessioita varten tehdään kartat erikseen joten niitä ei esim tuo 10 min lentoaika koske, riippuu session aiheesta ja kohteesta.

Että tälläistä, kattotaan mitä saadaan aikaan!

t: CH
Report to moderator  




FSNS_CH
Erkki
Former member
Re: FSNSquadron Serveri pystyssä
« Reply #7 on: 26.02.06, 19:08 »

Dodiin.. Väsäsinhän yhden kartan loppuun asti...


Siis sen Cutoff -kartan, mukahistoriallisen ardennien taistelun, jota porukalla kokeiltiinkin... Korjasin bongaamanne virheet yms. ( kolmen wirlberwindin kuolemankolmio, autosaattueen järjetön it, P63 pois, lisää iiteetä mottiin, statistic-koneita kentille jne. ).


Kartalla on neljä kenttää(vultsauksen ja kentän päällä kyttäyksen rajoittamiseksi), kaksi molemmille puolille... Liittoutuneilla on toinen kenttä briteille, toinen jenkeille, sakemanneilla on molemmilla kentillä samat koneet... Kentillä on melkoisesti iiteetä, mutta se on ( toivottavasti... ) tuhottavissa, mutta pitäisi kyllä vaatia pitkää pinnaa.....  Roll Eyes   Koneiden pitäisi olla historialliset, tosin heitin vihoviimeisen Spitfiren ( Spitfire H.F. IXe ) pois liittoutuneilta...

Kaukaisimmalta kentältä kaukaisimpaan kohteeseen on noin 40km ( 4 ruutua, jenkkikentältä ), mutta lähimmilttä kentiltä ( sakujen ja brittien ) ovat kohteet aivan vieressä, noin 15 km päässä sakukentiltä, brittikentältä noin 20km varsinaiselle kohdealueelle.

Maakohteita on sen verran paljon, että pitäisi riittää kolmen tunnin peliä varten... Tosin yhden pelaajan tuhottavissa ne tuskin ovat määräajassa, sen verran niitä kuitenkin on... Ymmärrettävistä syistä otin lentokentät pois kohdealueista...

Scriptiä varten kohdealueita ovat:

Liittoutuneet hyökkäävät:

D3
D2
D1
E2
E1
E1 ( E1 kaksi kohdeympyrää. )

Saksalaiset hyökkäävät:

E1
E1
E1
E2
D1
D3


Kartta löytyy tästä.
Report to moderator  
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1