FS + bärbar?
Gud:
Hallå, far min har nyss införskaffat en bärbar dator som han med glädje lät mig installera Flight Simulator på. Eftersom min egna dator är kapput. Jag har testat att flyga och det verkar fungera bra. Men jag vill ändå passa på att fråga när vi har ett sånt fin
-fint forum.
Detta är datorn i fråga: http://www.inet.se/index_main.asp?p=1967492
Är det värt att göra längre turer eller kommer jag belasta datorn totalt?
Detta är bara en tillfällig lösning tills min data(or) blir fixad, men jag vet tyvärr inte när den blir det...
tacksam för svar
mvh Mattias
BJK:
Prova vettja!
Gud:
Quote from: Johan Svensson on 12.07.05, 07:42
Prova vettja!
Du är inte dum du.
Nä men jag har provat och jag fick 20 fps, men då har jag inga scenery eller flygplan inlagda ännu, dvs allt default. Men det är fasen värt att köra med det, bara om jag får flyga lite.
soderfjarden:
Quote from: Mattias Axelsson on 11.07.05, 22:33
Är det värt att göra längre turer eller kommer jag belasta datorn totalt?
tacksam för svar
mvh Mattias
Hej!
Om du kör med framför allt default scenerier i synnerhet, kommer det nog att gå bra även längre flygturer. Men om du kommer att köra med många add-on scenerier installerade kommer den nog att få jobba en hel del.
Jag rekommenderar att du kör med default senerier till vidare.
PMDG och andra plan, tror jag nog skall gå bra att köra, men FPS:en kommer nog att sjunka lite grann.
Lycka till
viktorssonm:
Quote from: Steve Mattsson on 12.07.05, 09:34
Hej!
Om du kör med framför allt default scenerier i synnerhet, kommer det nog att gå bra även längre flygturer. Men om du kommer att köra med många add-on scenerier installerade kommer den nog att få jobba en hel del.
Jag rekommenderar att du kör med default senerier till vidare.
PMDG och andra plan, tror jag nog skall gå bra att köra, men FPS:en kommer nog att sjunka lite grann.
Lycka till
Hur spelar längden på flygturen in på prestandan? Det har jag aldrig märkt.
Navigation