Köpa dator nu eller vänta.
Tore:
Står i köptankar på ny dator nu men fått rådet att vänta tills i höst då dom nya 64-bitars systemen kommer på allvar. Kommentarer önskas. Sen undrar jag om mjukvaran måste anpassas till 64 bitar (tex fs och även os)?
Flygtekniker:
Jag köpte precis nytt system, funderade på samma sak om jag skulle vänta eller inte... Som sagt vänta på bättre saker kan man göra i alla evighet men då stiger ju priset med nyare teknik... "longhorn" kommer ändå inte släppas på ett bra tag samma sak gäller FS10. Sen börjar ju precis 64bits spel, program etc komma(men det är inte många)... Så min personliga åsikt är att, ska du vänta så ska du vänta ett bra tag, annars köp nytt system. Jag ångrar verkligen inte att jag köpte nytt system
//Johan
SpeedBird001:
Köp nu. Som Johan sa så ska du vänta kan du göra det i evighet.
Sen vilka nya 64-bitars system är det du menar som kommer att komma?
Om vi pratar AMD här så har de nyligen släppt 2 nya kärnor (Venice och San Diego) till sina vanliga 64-bitsprocessorer. Dessutom har de också släppt processorer med dubbla kärnor (Toledo). Så några nya system är väl inte direkt aktuella än. Det blir väl först nästa år skulle jag tänka mig. AMD's "roadmap" visar inga mer nya processorer det här året för vanliga skrivbordsdatorer iaf: http://www.amd.com/us-en/Corporate/VirtualPressRoom/0,,51_104_608,00.html
Tore:
Man kan ju tänka så här: Min kompis köpte för tre år sedan en ny dator, då en värsting på 2,53 ghc. Nu ligger värstingarna på 3,3 ghc. Historiskt har kapaciteten fördubblats var artonde månad. Nu går det segare och man kan fundera på en kommande ketchupeffekt av nåt slag.
Vad Jag förstår så finns inte heller OS som stöder 64 bitars system ännu.
bpahe:
Quote from: Tore Johansson on 14.07.05, 21:12
Vad Jag förstår så finns inte heller OS som stöder 64 bitars system ännu.
...förutom Windows XP Professional x64 Edition (http://www.microsoft.com/windowsxp/64bit/default.mspx) och diverse Linux-distributioner.
/hans
Navigation