CH Flight Sim Yoke frågor

(1/3) > >>

Henric Edwards:
Nu har jag tröttnat på att brottas med med Saiteks X45:a och tänkte införskaffa en CH FS Yoke för mina civilflygsäventyr. Innan jag gör så har jag några funderingar.

1. Hur funkar sidroderkontrollen utan pedaler? Finns det reglage på yoken eller får jag nöja mig med att använda tangentbordet? Jag har ingen större lust att lägga ut pengar för både yoke och pedaler just nu.

2. Är den krånglig att konfigurera och hur är dokumentationen?

3. Vilka nätbutiker utöver Software Express saluför CHFSY? Svenska eller utlandsbaserade spelar ingen roll.

Tack på förhand!   

thomashjelm:
Hallå!

1. Yoken stödjer inte sidroder i huvud taget, så antingen tangentbord eller auto coordination, eller så pedaler vid ett senare tillfälle

2. Den är inte alls krånlig att konfigurera. Vet inte hur manualen är, har nog aldrig öppat min, om man nu ens fick med (?)

3. I princip alla butiker som har FS tillbehör har Yoken, så det ska inte vara svårt hitta

/T

Henric Edwards:
Quote from: Thomas Hjelm on 22.07.05, 14:51

Hallå!

1. Yoken stödjer inte sidroder i huvud taget, så antingen tangentbord eller auto coordination, eller så pedaler vid ett senare tillfälle

2. Den är inte alls krånlig att konfigurera. Vet inte hur manualen är, har nog aldrig öppat min, om man nu ens fick med (?)

3. I princip alla butiker som har FS tillbehör har Yoken, så det ska inte vara svårt hitta

/T

Tack för det kusligt snabba svaret! Även om punkt ett är lite av en besvikelse så var det väl inte annat än väntat. Undrar om det är möjligt att använda throttel-delen till X45:an i kombination med yoken? Den har ju ett sidroderreglage som fungerar bra.

Rojje:
Quote from: Henric Edwards on 22.07.05, 15:03

Tack för det kusligt snabba svaret! Även om punkt ett är lite av en besvikelse så var det väl inte annat än väntat. Undrar om det är möjligt att använda throttel-delen till X45:an i kombination med yoken? Den har ju ett sidroderreglage som fungerar bra.

Själv använder jag gas/bromspedalerna från min Logitech bilratt till rodret. Fungerar utmärkt, men utan bromsfunktionen som CH:s pedaler har. I brist på pengar får denna lösning duga 

Flygtekniker:
Quote from: Henric Edwards on 22.07.05, 15:03

Det går alldeles utmärkt att ha X45 inkopplad och använda throttlen, själv har jag Yoke, pedaler och X45. Beroende på flygplans typ så mixar jag dom olika kontrollerna...

Navigation

Up one level

Next page