FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
23.05.17, 18:39

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Virtual Finnair (Moderators: Sami Puro, Mika Mononen)
| | |-+  VF:n lentäjät - oma karttapaketti?
:  

« previous thread next thread »
Poll
Question: (vain VF:n lentäjille) Oletko kiinnostunut ostamaan Navigraphin karttapaketin?
Kyllä
Ei
EOS

Pages: [1] 2 3 Reply Print
Author Topic: VF:n lentäjät - oma karttapaketti?  (Read 5552 times)
Sami Puro
Moderator

Date Registered: 03.07.01

VF:n lentäjät - oma karttapaketti?
« on: 14.08.05, 08:04 »

Olen ollut yhteydessä Navigraph-karttaohjelman tekijöihin, ja heillä on mahdollisuus tarjota VF:n lentäjille erikoispakettia.

Navigraph on siis simukäyttöön tarkoitettu ohjelma, joka sisältää aidot lentoasemien kartat valituilta alueita. Kartat toimittaa European Aeronautical Group, joka on myös Finnairin karttatoimittaja, eli kartat ovat identtisiä Finnairin käyttämien kanssa. Olen itse testannut kyseisen paketin, ja se on todella hyvälaatuinen - toistaiseksi paras simukäyttöön tarkoitettu karttapaketti jonka olen nähnyt, koska karttojen laatu on loistava ja paketti sisältää joka ikisen kartan valituilta lentoasemilta: http://www.fsnordic.net/article/article_view.php?ID=74

VF:n jäsenille on mahdollisuus koota erikoispaketti. Tämä tulisi sisältämään kaikki lentoasemat, jolle VF operoi tällä hetkellä (vähintäänkin kaikki reittilentojen kohteet, ja mukaan pyritään ottamaan myös niin paljon lomalentokohteita kuin vaan mahdollista).

Paketin hinnaksi on arvioitu 55 Euroa, ja sen voi aikanaan ostaa Navigraphin sivuilta nettikaupasta. Tämä sisältää paketin ja kartat siinä revisiossa, kun ne tilaushetkellä ovat. Päivitys karttoihin on ostettava erikseen, ja sen hinta on 10-15 Euroa. Myös Navigraph-lisenssin jo omistavat voivat ostaa erikseen pelkän VF:n karttapaketin.

SAS VA:lla on samanlainen tarjouspaketti, kts Navigraphin sivut (Online store -> nDAC Tailored -> SAS). http://www.navigraph.com/

Jos olet kiinnostunut, laita ääni. Varsinaista minimimäärää tilaukselle ei ole, mutta vähintään parikymmentä kiinnostunutta on saatava, jotta tilauksen kehtaa laittaa eteenpäin. Kuluja VF:lle ei tästä tule. Ja tosiaan, karttapaketti tulee olemaan saatavilla vain VF:n jäsenille, joten toivon että vain VF:n lentäjät äänestävät.

[ attachment removed ]

Manage your own airline: AirwaySim - the Airline Game
Joonas Häkkinen

Date Registered: 16.09.02

Re: VF:n lentäjät - oma karttapaketti?
« Reply #1 on: 14.08.05, 20:22 »

Lähteepi tilaukseen jos semmonen paketti saadaan räätälöityä. Tulee paljon halvemmaksi kuin tuo paperi-aippi =)

//basse

There is no such thing as taking too many photos; you can always strip the spare ones, but you can never journey back in time to take the ones you missed.
Mika Koso

Date Registered: 06.07.01

« Reply #2 on: 15.08.05, 11:37 »

Hei,

Lyhyesti sanottuna kannatan tälläistä ratkaisua VF:n piloteille.

MD-11 triple-jet
Harri Laitinen

Date Registered: 15.01.02

« Reply #3 on: 15.08.05, 13:55 »

Kannatan, mutta en itse tosin tätä varmaankaan tarvitse, kun itselläni on tuollainen ohjelma jo entuudestaan hommattuna, mutta täytyy vielä katsoa miten kauan noi lisenssit on voimassa. Äänestän vasta sitten.

Allekirjoitus
Sami Puro
Moderator

« Reply #4 on: 16.08.05, 19:50 »

mutta täytyy vielä katsoa miten kauan noi lisenssit on voimassa. Äänestän vasta sitten.

Tuo lisenssihän on voimassa "loputtomasti".

Jos ohjelman jo omistaa, saa pelkän karttapaketin (VF:n kentät) 35 eurolla, ainakin tuossa sas:n versiossa.

Joonas Häkkinen

Date Registered: 16.09.02

« Reply #5 on: 17.08.05, 13:19 »

Tulevatko muuten päivitykset firman oman syklin mukaan, vai sitä mukaa kun uudet kartat astuvat voimaan?

//basse

There is no such thing as taking too many photos; you can always strip the spare ones, but you can never journey back in time to take the ones you missed.
Sami Puro
Moderator

« Reply #6 on: 17.08.05, 13:59 »

Kartat päivittyvät muistaakseni puolen vuoden välein tai jotain siihen suuntaan. Päivityspaketti on aina maksullinen, kympin luokkaa. Tuolla hinnalla, jonka paketti maksaa (kartat 35 eur ja päivitys kymppi-pari) tuo ei minun mielestä ole ongelma, koska kartat kuitenkin muuttuvat tosi harvoin, niin yksi päivitys parissa vuodessa on riittävä normikäyttäjälle.  (35 eur + 10-15 / vuosi verrattuna siihen mitä Jeppesenit samoista kentistä maksaisi........)
« Last Edit: 17.08.05, 14:06 by Sami Puro »

Harri Laitinen

Date Registered: 15.01.02

« Reply #7 on: 17.08.05, 16:21 »

Tuo lisenssihän on voimassa "loputtomasti".

Jos ohjelman jo omistaa, saa pelkän karttapaketin (VF:n kentät) 35 eurolla, ainakin tuossa sas:n versiossa.

Juuh, mutta kun mulla on eripaikasta hommattuna tuo karttaohjelma, että täytyy katsoa, että onko sekin sitten "loputtomiin" voimassa .. jos näin on niin VF:n paketti ei tule ainakaan meikäläiselle tarpeen.

Allekirjoitus
Tero Partanen

Date Registered: 14.11.01

« Reply #8 on: 19.08.05, 13:07 »

Tilaukseen!!

PPL(A)
Juha Ikonen

Date Registered: 22.10.03

« Reply #9 on: 19.08.05, 13:31 »

Kannatetaan..
harza
Former member
« Reply #10 on: 19.08.05, 13:47 »

Joop, minä kannatan myös ko. paketin hankkimista.
Sampo Haapala

Date Registered: 02.02.02

« Reply #11 on: 19.08.05, 13:58 »

Ilman muuta olen tilauksessa mukana! Smiley
Jouni Turunen

Date Registered: 15.07.04

« Reply #12 on: 19.08.05, 14:00 »

Kyllä mukana ollaan.Sattuu juuri sopivasti rippijuhlatkin tähän,jolloin rahaa varmasti tulee
Mika Koso

Date Registered: 06.07.01

« Reply #13 on: 19.08.05, 14:43 »

Hei,

Minimitilaus saavutettu! Kaikki vaan mukaan! Smiley

MD-11 triple-jet
Lauri Lahtinen

Date Registered: 19.04.04

« Reply #14 on: 19.08.05, 17:42 »

Olen vapaaehtoinen kyseisen paketin ostamiseen. Loistava idea, näitä VF:ään tarvittaisi lisää. Hyvä Sami & co.!
Tuomas Filppula

Date Registered: 04.12.04

« Reply #15 on: 19.08.05, 19:22 »

Itte en ole aivan varma, koska mielestäni 55 euroa on aika iso summa.. Katotaan nyt..

Kauko Lehtinen

Date Registered: 30.12.01

« Reply #16 on: 19.08.05, 19:48 »

Olen kiinnostunut ostamaan paketin.

Kake / FIN 229

Jorma Tyyskä

Date Registered: 16.08.02

« Reply #17 on: 19.08.05, 19:50 »

Juu, mukana :-)

Sami Puro
Moderator

« Reply #18 on: 19.08.05, 19:55 »

Jes, hyvältä kuulostaa.

Minun täytyy vielä koota uudet aikataulut uuden datan pohjalta, ja siitä kerätä lista lentoasemista joille operoidaan. Otan sitten tuonne Navigraphiin yhteyttä, ja he vielä tuplatarkistavat, että kaikki kentät löytyvät heiltä. Ja tietysti neuvotella että kuinka monta kenttää tuohon saadaan mukaan yhteensä (kun noita lomalentokohteita tuppaa olemaan aika paljon, ja en ole varma että mahtuuko kaikki mukaan). Mutta kuten sanoin, kaikki reittilentokohteet vähintään, ja lomalennoista niin paljon kun cd:lle saadaan mahtumaan (ja tietysti niin paljon kun tuohon hintaan mukaan saadaan).

pleku
Former member
« Reply #19 on: 20.08.05, 00:43 »

Jep. Mukana ollaan.
Pages: [1] 2 3 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1