FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
22.08.19, 05:21

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti)
| | |-+  ERJ145 säätö?
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: ERJ145 säätö?  (Read 1061 times)
Jukka Mäcklin
Offline Offline

Posts: 1681
Date Registered: 29.11.02

ERJ145 säätö?
« on: 09.09.05, 05:01 »

Moro!

Latasin tuossa eilen Dreamwings:in ERJ145:n ihan mukava peli. En tiedä johtuiko eilisestä kovasta sivutuulesta FL370 254/99 mutta nyökytti kovasti koko matkan Kemiin ja samoin paluumatkalla, muuten alemmilla korkeuksilla lensi vakaasti.
Voiko tehdä mitään esim. Aircraft.cgf säätöjä jos voi niin mitä?

jukka
Sami Virkkula
Offline Offline

Posts: 13963
Date Registered: 19.04.04

Re: ERJ145 säätö?
« Reply #1 on: 09.09.05, 08:45 »


Veikkaisin että ongelmana on tuo korkeus koska EMB-145:lla optimi lentokorkeus 19ton kuormalla on FL260
Jukka Mäcklin
Offline Offline

Posts: 1681
Date Registered: 29.11.02

Re: ERJ145 säätö?
« Reply #2 on: 09.09.05, 09:59 »

Veikkaisin että ongelmana on tuo korkeus koska EMB-145:lla optimi lentokorkeus 19ton kuormalla on FL260

Moro!
Varmaan onkin, katselin vain tuossa noita WBA:n plaaneja näkyvät käyttävän kovasti FL360-370 vähänkin pidemmillä lennoilla.

jukka
Sami Virkkula
Offline Offline

Posts: 13963
Date Registered: 19.04.04

Re: ERJ145 säätö?
« Reply #3 on: 10.09.05, 06:35 »

Moro!
Varmaan onkin, katselin vain tuossa noita WBA:n plaaneja näkyvät käyttävän kovasti FL360-370 vähänkin pidemmillä lennoilla.

jukka

Sitten on varmaan vikaa lentomallissa. Itsellä on tuo Feeltheren EMB-145:n niin täytyy kokeilla mitä se sanoo tuossa korkeudessa täydellä kuormalla. Toisaalta tuo tuuli on kyllä aika hurja.
Jukka Mäcklin
Offline Offline

Posts: 1681
Date Registered: 29.11.02

Re: ERJ145 säätö?
« Reply #4 on: 10.09.05, 10:23 »

Moro!
Mulla oli kuormaa tollaiset 19.5T mutta käytössä oli EMB170 paneeli kun tuon ERJ:n oman Bill Grabowskin paneelin opiskelu on vasta aluillaan, tämäkin voi vaikuttaa asiaan. Embraerin omilla sivuilla ERJ145 typical weight oli jotain 26700lbs tarkoittanee ZFW jos olen oikein ymmärtänyt.

jukka
Juho Taavetinkangas
Offline Offline

Posts: 128
Date Registered: 11.05.05

Re: ERJ145 säätö?
« Reply #5 on: 10.09.05, 11:02 »

Moro!
Mulla oli kuormaa tollaiset 19.5T mutta käytössä oli EMB170 paneeli kun tuon ERJ:n oman Bill Grabowskin paneelin opiskelu on vasta aluillaan, tämäkin voi vaikuttaa asiaan. Embraerin omilla sivuilla ERJ145 typical weight oli jotain 26700lbs tarkoittanee ZFW jos olen oikein ymmärtänyt.

jukka
http://www.boomerang.new.fr/
Etsit tuolta sen English Tutorialin... Siitä on todella hyvä ja helppo lähteä liikkeelle!
Sami Virkkula
Offline Offline

Posts: 13963
Date Registered: 19.04.04

Re: ERJ145 säätö?
« Reply #6 on: 11.09.05, 21:40 »

http://www.boomerang.new.fr/
Etsit tuolta sen English Tutorialin... Siitä on todella hyvä ja helppo lähteä liikkeelle!

Muuten hyvä mutta pääasiassa tehty Feeltheren tekemään koneeseen.
Tuomas Kuosmanen
Offline Offline

Posts: 10450
Date Registered: 18.06.02

WWW
Re: ERJ145 säätö?
« Reply #7 on: 12.09.05, 06:58 »

Sitten on varmaan vikaa lentomallissa. Itsellä on tuo Feeltheren EMB-145:n niin täytyy kokeilla mitä se sanoo tuossa korkeudessa täydellä kuormalla. Toisaalta tuo tuuli on kyllä aika hurja.

Miten tuuli vaikuttaa lentämiseen reitillä, jos ei nyt huomioida tuulikorjauskulmaa? Eihän sen koneen käyttäytymiseen pitäisi vaikuttaa mitään, paitsi jos on puuskia..?

//Tuomas

Jukka Mäcklin
Offline Offline

Posts: 1681
Date Registered: 29.11.02

Re: ERJ145 säätö?
« Reply #8 on: 12.09.05, 13:14 »

Moro!
Asia on vähän paremmalla kannalla kun latasin tuon AVSIM.COM ERJ145 ameriikan uuden paketin. Se on Dreamwings pohjainen mutta vähän näpelöity lento ja muita ominaisuuksia. Dreamwings paintit toimivat
ja nöykytys on pudonnut puoleen muutenkin tuntuu käteen paremmalta. Tosin edelleen ylätuulet ovat olleet kovia FL350-370 täytyy silläkin olla joku vaikutus. Tosin kokeilin tänään Eaglesoftin CitationX pinnalla 450 ja meni kuin juna. Pinta 370 on service cieling ERJ145:lle joten tosiaan sillä on vaikutusta kun lennetään max. korkeudella ja on kovatuuli. Varsinkin jos käyttää autopilottia ja kaasua saa se aikaan jonkinlaisen punppaus ilmiön FS:ssa jos ajaa käsikaasulla niin menee vakaammin.

jukka
« Last Edit: 12.09.05, 13:18 by Jukka Mäcklin »
Sami Virkkula
Offline Offline

Posts: 13963
Date Registered: 19.04.04

Re: ERJ145 säätö?
« Reply #9 on: 13.09.05, 07:59 »

FS:ssa jos ajaa käsikaasulla niin menee vakaammin.

jukka

ERJ:ssä on vain käsikaasu  Wink
Jukka Mäcklin
Offline Offline

Posts: 1681
Date Registered: 29.11.02

Re: ERJ145 säätö?
« Reply #10 on: 13.09.05, 12:42 »

ERJ:ssä on vain käsikaasu  Wink
Moro!
Niin onkin mutta kuten kerroin on käytössä vielä se EMB170 paneeli ja tuli vähän lipsuttua.

jukka
Sami Virkkula
Offline Offline

Posts: 13963
Date Registered: 19.04.04

Re: ERJ145 säätö?
« Reply #11 on: 13.09.05, 18:09 »


Just just. Tänä iltana kokeilen miten tuo feeltheren vekotin toimii kyseisessä tilanteessa.
Sami Virkkula
Offline Offline

Posts: 13963
Date Registered: 19.04.04

Re: ERJ145 säätö?
« Reply #12 on: 13.09.05, 23:53 »

Just just. Tänä iltana kokeilen miten tuo feeltheren vekotin toimii kyseisessä tilanteessa.

Feeltheren ERJ:llä ei ollut vastaavia ongelmia. 19,5T kuorma ja tuulet oli FL370: 283/75
Jukka Mäcklin
Offline Offline

Posts: 1681
Date Registered: 29.11.02

Re: ERJ145 säätö?
« Reply #13 on: 14.09.05, 04:33 »

Feeltheren ERJ:llä ei ollut vastaavia ongelmia. 19,5T kuorma ja tuulet oli FL370: 283/75

Moro!
Tota vähän arvelinkin että lentomallinnuksesta se on kiinni kun tuolla viimeisemmällä versiolla (amerikan paketti) oli niinkin suuri ero.

jukka
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1