Promble med grafikortet och flight simulator 2004

(1/1)

Apolonas:
Hej!

Här kommer min tråkiga historia och  hoppas att någon kan hjälpa mig till slut!!

För en vecka sen hade jag unistallerat flight simulator 2004 från min data pga. att fs startades inte.
När jag installerade om igen simulator, då fick jag följande problem med grafikort: Helt plötsligt börjar grafik frå sprickor, med små kvadrater och håller på så där tills hela fs grafik förstör, jag har aldrig fått följande problem!
Jag tror det ligger mellan drivrutinerna och inställningen av grafik i simulator, jag laddar ner hela tiden drivrutiner och catalyst men fs och min grafik vägrar samarbeta
Är det någon som vet vilka Drivrutiner jag ska ladda ner..? CD:n med drivrutirerna för min grafik kort som jag hade fungerar inte

Jag har en Ati Radeon 9600 pro 128 MB....
Snälla hjälp mig....en desperat flight simmer....

soderfjarden:
Quote from: Apolonas Ermis on 08.10.05, 00:06

jag laddar ner hela tiden drivrutiner och catalyst men fs och min grafik vägrar samarbeta

Har du avinstallerat de gamla drivrutinerna helt och hållet? Det måste du göra först, sedan kan du ladda ner de nyaste t.ex. Omega Drivers.... och installera dom.

Här kan du hitta lite närmare info om Omega Drivers: http://www.omegadrivers.net/

Lycka till.

Apolonas:
Aaa jag avistallerade de gamla drivrutiner...och installerade omega men ändå får jag samma problem...

vad kan det vara för fel?
Kanske någon addon som jag använder?
Jag anväder Flight environmnet och ultimate night textures...

875114:
Jag har också "ATI Radeon 9600 Pro 128".  Uppdaterade drivern till "Catalyst 5.10".  Fick problem med FPS, 7 - 24, stötigt.
Men icke sådana problem som du hade.
Lösning: satte alla "Settings" i fs9 -> "Reset to Defaults".  Fungerade som en dröm.
Därefter kunde jag sätta mina egna "Custom Settings", d.v.s. ökade resolutionen, bättre "scenery", o.s.v.
Inga problem mera.

jim

Navigation

Up one level