Mikrofon till datorn

(1/1)

Gud:
Hallå

Vi har en liten bärbar karaokemaskin här hemma: http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=link_product.html&link=Produktsok&artnr=220600
som dock inte används speciellt mycket, så jag funderar på om det rent teoretiskt är möjligt att plugga in mikrofonen i datorn istället och använda när man flyger? Saken är den att man behöver någon form av adapter i så fall, finns det?

Tacksam för svar!

BJK:
Läs på länken du bifogade, om DVD/PC-kitet, där har du nog svaret tror jag 

saabpilot:
Hej Mattias,

Jag antar att du skall använda detta till IVAO eller Vatsim?

Vill du inte använda headset så går det givetvis att koppla en vanlig handmikrofon till datorn.
Nackel: 2-handsfattning - en hand till micken och en till din ev. "sändknapp".

Bättre är att skaffa en handmick som har sändknapp (finns t.ex. hos Kjell & Co - www.kjell.com )
Sändknappen kan man sen (om man är lite händig) koppla till den knapp i  t.ex. en CH Yoke som man använder för ändamålet och som triggar sändningen via FSUIPC. Inte en speciellt dyr lösning.

Bäst i mitt tycke är dock kombinationen USB headset/vanliga högtalare.
Du kan då få kommunikationen i USB headsetet och övriga ljud i högtalarna.

Björn

Gud:
Hej,

Tack för svaren, jag hade som sagt redan en mikronfon liggandes, men dess kontakt passade bara inte till datorn. Så nu har jag införskaffat en adapter till denna för ~40kr. Nu fungerar den kanonfint, men det är som du säger, tvåhandsfattning vilket gör det svårt att använda den i stressiga situationer (ej provat, men antar). Jag har redan ett USB headset så det går ingen nöd på mig inte.

Navigation

Up one level