FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
26.07.17, 06:36

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu
| | |-+  Tiedotteet ja kehitysideat (Moderators: Sami Puro, Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | | |-+  Isommat kuvat sallittuja?
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Isommat kuvat sallittuja?  (Read 6484 times)
Olli Vainio

Date Registered: 05.07.01

Isommat kuvat sallittuja?
« on: 24.10.05, 21:52 »

Nyt kun tuo feature joka pienentää kuvat niin pieneksi että ei tule sivuscrollausta koskaan ja saa hiirellä napsauttamalla originaaliin kokoon jos tahtoo, niin olisiko aika sallia esim. ilmailuvalokuvaus-puolella isommat kuvat?

"Aviation in itself is not inherently dangerous. But to an even greater degree than the sea, it is terribly unforgiving of any carelessness, incapacity, neglect or ignorance."
Sami Puro
Moderator

Date Registered: 03.07.01

Re: Isommat kuvat sallittuja?
« Reply #1 on: 25.10.05, 08:00 »

Nyt kun tuo feature joka pienentää kuvat niin pieneksi että ei tule sivuscrollausta koskaan ja saa hiirellä napsauttamalla originaaliin kokoon jos tahtoo, niin olisiko aika sallia esim. ilmailuvalokuvaus-puolella isommat kuvat?

Öhm, tuo hiirellä napsauttamalla isoksi? Eihän sitä ole tässä vielä, tai en itseasiasssa ole nähnyt edes tulevassakaan versiossa?

Jokatapauksessa - tuon sivuttaisscrollauksen "eston" kanssa on ollut ongelmia, FireFox ei tykkää siitä jos kuvia on paljon, ja se on toistaiseksi pois käytöstä..  Sad Mutta kunhan aika antaa myöten niin täytyy yrittää saada kuntoon.

Manage your own airline: AirwaySim - the Airline Game
Olli Vainio

« Reply #2 on: 25.10.05, 08:32 »

Öhm, tuo hiirellä napsauttamalla isoksi? Eihän sitä ole tässä vielä, tai en itseasiasssa ole nähnyt edes tulevassakaan versiossa?
Kyllä vaan mulla toimi...oisko tosin FF itse skaalannu ja saanu laitettua isoksi??

"Aviation in itself is not inherently dangerous. But to an even greater degree than the sea, it is terribly unforgiving of any carelessness, incapacity, neglect or ignorance."
Sami Puro
Moderator

Date Registered: 03.07.01

« Reply #3 on: 25.10.05, 09:20 »

Kokeillaanpas:

[ attachment removed ]

Manage your own airline: AirwaySim - the Airline Game
Olli Vainio

« Reply #4 on: 25.10.05, 09:28 »

Toimii mulla, jos ei tee erikseen mitään niin kuva skaalautuu sen levyiseksi ettei mene sivuscrollaukseen ja jos painaa kuvan päällä vasenta hiirenkorvaa niin tulee originaalin kokoinen kuva...

Ari Viitajylhä

Date Registered: 14.11.02

« Reply #5 on: 25.10.05, 09:40 »

Ei ainakaan minulla toimi. Ettei tuo asia liity nyt jollakin tavalla tähän asetukseen.

[ attachment removed ]

On parempi olla optimisti vaikka olisi aina väärässä
kuin pessimisti joka on aina oikeassa.
Janne Andersson

Date Registered: 16.10.03

« Reply #6 on: 25.10.05, 09:57 »

Mulla toimii Firefoxilla toi skaalaus, mutta Opera ei näin tee. Yksi asia vähän haittaa tuossa skaalauksessa, että kuvaan tulee esiin suuret pikselit.

[ attachment removed ]

Ari Viitajylhä

« Reply #7 on: 25.10.05, 10:23 »

Joo, kyllä firefox tekee tuon skaalauksen.

Tuomas Kuosmanen

Date Registered: 18.06.02

« Reply #8 on: 25.10.05, 10:56 »

Kyllä se mulla tekee scrollaukset silti. Mutta mitä ihmeen järkeä niitä on pistää, nyt sitten kun herra X laittaa 25 kuvaa jotka onkin joku 1200 pikseliä leveitä tai vieläkin isompia, jopa nopealla netillä alkaa hommasta mennä järki. Varsinkin kun 99% tapauksista se lisäpikselimäärä ei oikeasti tuo kuvaan yhtään mitään lisää - parhaiden kuvien kohdalla on tähänkin asti tehty niin että kuvaaja on pyynnöstä antanut linkin isompaan versioon. Miksi niitä nyt pitäisi megakokoisina alkaa tänne tunkea? Se aiheuttaa vain sen että taas levy serverillä täyttyy nopeammin kun liitetiedostojen koko kasvaa, ja kuvia pitää taas poistella nopeammin, ja fsn vie kaistaa enemmän.. 800 pikseliä on mun mielestäni ihan hyvä, kannattaa sitten alkaa panostamaan niiden kuvien sisältöön jos eivät enää säväytä ketään pienempikokoisina.. Wink

//T

Olli Vainio

« Reply #9 on: 25.10.05, 21:57 »

Kyllä se mulla tekee scrollaukset silti. Mutta mitä ihmeen järkeä niitä on pistää, nyt sitten kun herra X laittaa 25 kuvaa jotka onkin joku 1200 pikseliä leveitä tai vieläkin isompia, jopa nopealla netillä alkaa hommasta mennä järki. Varsinkin kun 99% tapauksista se lisäpikselimäärä ei oikeasti tuo kuvaan yhtään mitään lisää - parhaiden kuvien kohdalla on tähänkin asti tehty niin että kuvaaja on pyynnöstä antanut linkin isompaan versioon. Miksi niitä nyt pitäisi megakokoisina alkaa tänne tunkea? Se aiheuttaa vain sen että taas levy serverillä täyttyy nopeammin kun liitetiedostojen koko kasvaa, ja kuvia pitää taas poistella nopeammin, ja fsn vie kaistaa enemmän.. 800 pikseliä on mun mielestäni ihan hyvä, kannattaa sitten alkaa panostamaan niiden kuvien sisältöön jos eivät enää säväytä ketään pienempikokoisina.. Wink

//T

Tuossa kyllä olet väärässä ettei toisi yhtään mitään lisää...800x levessä vs. 1024x levessä detailien ero on jo iso. 1200x leveä nostaa vaan yhden tason lisää detaileja taas...emmää kyllä tänne mitään 1200x leveitä ois haluamassa, mutta 1024x leveät kuitenkin. 800x leveät kuvat oikeasti hukkaa kaikki detailit...

Ari Viitajylhä

« Reply #10 on: 25.10.05, 22:12 »

Tässä on nyt 1024 leveä.

[ attachment removed / expired ]

Ei mahdu millään ilveellä. Minä pienimonitorinen joudun käyttämään 1024 resoa ja enkä ole varmaankaan ainoa ja tuo sivuttain vierittäminen on omasta mielestäni ikävä juttu.

EDIT: Kuva vielä menisi mutta tekstin lukeminen tuottaa jo tuskaa.
« Last Edit: 25.10.05, 22:21 by Ari Viitajylhä »

Juha Paulavuo

Date Registered: 14.06.04

« Reply #11 on: 26.10.05, 01:40 »

EDIT: Kuva vielä menisi mutta tekstin lukeminen tuottaa jo tuskaa.
Sama vaiva Rahikaisella. Selaimena Opera 8.5 ja kokeilin myös Opera 9 Preview ykkösellä....
Harri Laitinen

Date Registered: 15.01.02

« Reply #12 on: 26.10.05, 01:44 »

1600*1200 joten eivät nämä ongelmat niin juurikaan vaikuta minuun, mutta tuo sivulle scrollaus ei kyllä ole mitään mukavaa touhua.

Allekirjoitus
Esa Lehtismäki

Date Registered: 26.09.03

« Reply #13 on: 26.10.05, 07:51 »

Näinhän se nimenomaan on, että jos 480000 pikseliä (800x600) ei riitä asian kertomiseen, niin on syytä miettiä, mikä kuvassa on vikana, eikä sitä, millä sen saisi julkaistua isompana. Jos ruutukaappauksista puhutte, niin pienentäminen kyllä himmentää yhden pikselin levyiset viivat, mutta terävöittäminen tuo ne takaisin. Voi myös ottaa ruutukaappauksen sen verran väljällä zoomilla, että voi suoraan kropata sen 800x600 palan siitä. Valokuvien tapauksessa kuva on vaan huono, jos se ei toimi pienenä. Terävöitystä tarvitaan niissäkin lisää kun pienennetään.

Olli Vainio

« Reply #14 on: 26.10.05, 08:07 »

Olen kylläkin edelleenkin sitä mieltä että tuo on täyttä paskaa että koolla ei olisi väliä..

Kuvat oikeasti näyttää eriltä jo tuolla 800 vs. 1024 kokoerolla...detaileja tulee enemmän näkyviin. Ja jokseenkin tylsä 1024x kuva voi olla jo varsin elävän näköinen 1600x koossa kun näkee ne kaikki pienet detailitkin...

Jari Kähkönen
Sminki-pinki Chris Waddle

Date Registered: 10.12.02

« Reply #15 on: 26.10.05, 08:15 »

Aika monet tietää varmaan mun mielipiteen tästä asiasta...olen tästä aikoinani tapellut ja hävinnyt.

-Kähmy

Maan massa kallistuu kohti pimeää tyhjää, maan valot häviävät
-Kauko Röyhkä, Sukellan Taivaalle
Click here for my pics
http://www.simradar.com - A Flight Simulator Community
Tuomas Kuosmanen

Date Registered: 18.06.02

« Reply #16 on: 26.10.05, 12:13 »

Olen kylläkin edelleenkin sitä mieltä että tuo on täyttä paskaa että koolla ei olisi väliä..

Kuvat oikeasti näyttää eriltä jo tuolla 800 vs. 1024 kokoerolla...detaileja tulee enemmän näkyviin. Ja jokseenkin tylsä 1024x kuva voi olla jo varsin elävän näköinen 1600x koossa kun näkee ne kaikki pienet detailitkin...

Ne detaljit näkyy loistavasti sieltä sun galleriasta jos haluaa, pistä linkki vaan siihen viestin alkuun että isompana löytyy täältä..

Mä olen Esan kanssa ihan samaa meiltä että ei ne detaljit tai niiden puute sinänsä tee kuvasta hyvää tai huonoa, sen pitää toimia muutenkin. Ehkä sitten pitäisi vähentää sitä kuvien postaamista jos se on siitä kiinni ettei erotu enää massasta? Noita airbussikuvia on kieltämättä aika paljon. Mutta sitä voi sitten vaikka yrittää jotain toista lähestymistapaa asiaan niin kuvat saattavat olla kiinnostavampia. "Hei katsokaa miten terävä linssi mulla on" kun ei vain yksinkertaisesti aiheuta kaikissa katsojissa mitään erityisiä fiiliksiä. Siihen tarvitaan hiukan enemmän. Smiley

//T
« Last Edit: 26.10.05, 13:37 by Tuomas Kuosmanen »

Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1