Uudet lentäjät/ hakijat

(1/5) > >>

zetair:
Heh Tervetuloa Virtual Finnairiin! Se mitä tuossa jo aiemmin on kerrottu pitää paikkansa myös tänään! Nyt ei taida olla enää koulutuksessa ketään? Peräänkuulutan hieman aktivisuutta tällekin foorumille! Kysykää jos kysyttävää on? Itse olen aina valmiina auttamaan uusia pilotteja, toki vanhemmatkin saa apuja

Tässä mietteitä menneiltä vuosilta koulutuksen tueksi!

Tervetuloa!

Olen aina yrittänyt kertoa jotakin uusille piloteille. On erittäin tärkeää ettei yritä ennenkun on siihen valmis! Yllättävää, mutta kaiken koulutusmateriaalin lukeminen noin viiteen kertaan ei välttämättä riitä? Itse olen ollut lentäjänä jo melkein 4v, ja opittavaa on edelleenkin. Selvisin koulutuksesta mielestäni aika hyvin aikoinaan, mutta luin kyllä materiaalin ainakin seitsemään otteeseen, eikä käytännön (FS) asiatkaan olleet haitaksi. Täytyy myös teorian lisäksi osata soveltaa oppimaansa käytännön vaatimiin tilanteisiin. Tarkoitus ei ole lannistaa, vaan innostaa! Koulutus lentäjäksi ei ole helppoa edes virtuaalisessa yhtiössä.

Mitenhän sitä pärjäisi nykyään kokeissa?

T: Mika

PS: lykkyä tykö, aina onnistuu jos laittaa parastaan! Ja onnea tietysti itse hakuun!

Edit: Ongelmaa viestin lähetyksessä

Modiale:
Hei,

Mitenhän sitä pärjäisi nykyään kokeissa?

Juuri tämän takia olisi hyvä pitää taitoja yllä ja kehittyä jatkuvasti. Jos tulee taukoa, niin olisi hyvä kerrata asioita ennen kuin lähtee lentämään, varsinkin VATSIM-verkossa.

zetair:
Omaa kehittymistään on vaikea jarruttaa. Nykyiset kaupalliset lisäosat (lentokoneet) ovat järjestelmiltään erittäin mutkikkaita ja haastavia verrattuna siihen mitä oli esim. 4v sitten. Manuaalien sivumääräkin lähentelee viittäsataa sivua (koneesta riippuen ehkä enemmänkin). Jos meinaa lentää kuten oikeatkin lentäjät (muutamin poikkeuksin tietysti, ei ole edes perämiestä auttamassa esimerkiksi), niin aika paljon täytyy uhrata aikaa kaiken opiskeluun. Leipätyökin on tehtävä, joten ei virtuaalipilotiksi kukaan synny! On vain löydettävä tarvittava aika kaiken oppimiseen, ja taitojen ylläpitämiseen tai muuten homma ei pysy hanskassa.

T: Mika

PS: Silti kiinnostaisi PPL / CPL:n uusintakoe!

sami:
Onko muuten ehdotuksia miten "recurrent"-koulutus järjestettäisiin?  Oikeastihan pilotit käyvät puolivuosittain simussa, lisäksi on tietokonepohjaista teoriaopiskelua, manuaalien tenttausta, lääkärintarkastusta ja muuta mukavaa.

flaitsimulaatori:
Tai minimissään mahdollisuus tehdä CPL/PPL koe uudelleen.

Navigation

Up one level

Next page