Shottisi jossa on sitä jotain....

<< < (1589/1814) > >>

flykarppa:
Quote

Silmäisy vaikka Google Maps karttasivulle selvittää miksi radiaalia seuraamalla päädytään nurmikolle. Etsikää Helsingin rata 15/33 sekä VOR majakka. Kuva kertoo että kiitoradan keskilinja ei ole millään radiaalilla.

jk


Juu, ei olekaan, se on vissiin tossa 60.33600,24.952166 (eli tuo lukuhirviö googlemäpsin karttahakuun) mutta sama epäsuhta näkyy kyllä EFHK AD 2.12-29 VOR rwy33

kartassa paljaalla silmälläkin.

Jari

JarmoK:
Eli VOR radiaalia ei voi hyödyntää Helsingin radalla 33 keskiviivan seurannassa, koska radan alku ja loppu ovat eri radiaaleilla. Jos majakka ylitetään radiaalilla 150/330 päädytään radan suuntaisesti mutta sen länsipuolelle. Radiaali 145 on taas radan suhteen risteävä radiaali, joka ei seuraa keskiviivaa.

jk

Osguu:
Quote

Ahaa, siis miten olet sen tehnyt? Olen joskus yritt nyt mutta en saanut toimimaan hyvin...

Geoff

Latasin täältä päivityksen
hsors.pagesperso-orange.fr/navaids.html

Pade:
Tuollaisella lenneltiin Helsingissä.

Rullaus 04R:än päätyyn ja valaistus on aika hyvä näin päiväs aikaankin


[ Attachment not found - or removed ]

Ja kirkkaat on nuo laskeutumisvalotkin

[ Attachment not found - or removed ]

tero:
Quote

Juu, ei olekaan, se on vissiin tossa 60.33600,24.952166 (eli tuo lukuhirviö googlemäpsin karttahakuun) mutta sama epäsuhta näkyy kyllä EFHK AD 2.12-29 VOR rwy33

kartassa paljaalla silmälläkin.


VOR-lähestyminen harvoin tulee kiitotien suunnassa ellei majakka sijaitse suoraan kiitotien linjalla. Siksi VOR-lähestymiskartassa on mainittu lähestymisen ja kiitotien välinen offset asteina. Voi se majakka olla eri kentälläkin kuten oli Malmin VOR rwy 36, jossa tultiin HEL radiaalia 331 (tjsp) ja offset oli 28 astetta.

Mekaanisilla mittareilla radiaalin valinta vaatii erityistä tarkkuutta, koska yksikin radiaali väärin tuo jo yllättävän paljon pieleen ja marginaalipäivänä se riittää pilaamaan tunnelman.

T

Navigation

Up one level

Next page

Previous page