Onko sinulla musikaalista lahjakkuutta?
Ilkka:
On tullut soitettua etupäässä koskettimia ja laulettua kolmella LP:llä, yhdellä EP:llä (kuka muistaa?) ja parilla singlellä. Siispä olen vihattujen Teoston ja Gramexin asiakas vuodesta 1966
Tosin yksi niistä LP-levyistä vedettiin koelevyjen prässäyksen jälkeen painosta...oli niin p-kaa.
Lavalla Tavastialla ensimmäisen kerran v. 1971 (Orient Express), viimeiseksi jääneen kerran 1980 (M. Perusjätkä).
Pohjoisin keikka Lea Lavenin orkesterissa Sodankylän työväentalolla (70-luku). Myös Eeki Mantere oli bändikaveri aikoinaan.
Ja äänitelty on Finnvoxissa, Takomossa, ja tuotettu Hanoi Rocksin ensimmäinen single (I Want You/Kill City Kills) 1980. Siis silloin, kun Andy ja Mike olivat vielä vesiselviä.
Soitettu on myös Finlandia-talossa (viulua) ja Kulttuuritalolla (sähköurut) sekä Tuomiokirkon urkuja inttiaikana intin jumalanpalveluksessa, kuin myös jazzia Oudon Musiikin Orkesteri OMO:ssa Vanhalla Ylioppilastalolla...
Sitten vielä bassoa Anni Helenan humppaorkesterissa. Ja kerran säestetty Irwin Goodmania.
Viimeksi lavalla tänä syksynä, lähinnä terapiamielessä.
Eli, onhan tuota tullut kokeiltua, eri tyylejä joka lähtöön, mutta ei leipätyöksi asti. Siis silloin nuorempana...Ja nähty esim. Love Recordsin nousu ja tuho, sekä usean muusikkokaverin ennenaikainen kuolema, ikävä kyllä.
tiippari:
Quote from: Aleksi Luomanmäki on 07.11.05, 20:17
Onko teillä minkäänlaista musikaalista lahjakuutta, soitatteko mitään instrumenttia aktiivisesti?
Musikaalista lahjakkuutta? Tuohon on vaikea vastata. Rumpuja soitan aktiivisesti, olen soittanut jo erilaisissa bändeissä yli 20 vuotta. Viime vuosina n.30-40 keikkaa vuodessa, vuosien varrella on tullut heitettyä ehkä tuollaiset about 500 keikkaa.
hannuv:
Quote from: Tarmo Vertainen on 08.11.05, 22:29
Soitan ovikelloo, soitan puhelinta, vastaan kännykkään
Edellyttävätkö nuo musikaalisuutta... En ole ennen kuullutkaan. Mutta täällähän on muusikoita enempi ja vähempi. Itse olen soittanut pianoa n. 25 vuotta ja urkuja parikymmentä. On tullut sormeiltua isohkoakin soittokalustoa (meinaan siis noita pilliurkuja ja miksei flyygeleitäkin... ). On tullut Hynnisen Jormaakin säestettyä... Ja Teoston asiakkaana vuosikaudet. Kyllä tämä ihan työstä käy.
outipo:
Quote from: Ilkka Mäkelä on 10.11.05, 15:11
Ja äänitelty on Finnvoxissa, Takomossa, ja tuotettu Hanoi Rocksin ensimmäinen single (I Want You/Kill City Kills) 1980. Siis silloin, kun Andy ja Mike olivat vielä vesiselviä.
Olen ymmärtänyt että tuo Takomon studio on Pitäjänmäessä, mutta missähän mahtaa olla tarkka sijainti? Ollaan poikaystäväni kanssa sitä mietitty, Pitäjänmäessä kun asutaan..
antchen:
Mä oon älyttömän hyvä ostamaan levyjä muun elintason kärsiessä! Ja ennen tuli paljonkin kitaraa soitettua, nykyään vähemmän.
T:A
Navigation