Onko sinulla musikaalista lahjakkuutta?

<< < (10/20) > >>

Mikk0:
No kai sitä pitää itekkin laittaa omia soittimia:
Rumpuja olen soittanut 2 vuotta hevi bändissä, hajosi vuosi sitten kun yksi muutti pois Helsingistä  . Olen myös ollut bändissä sähkö kitaristi. Nyt ollaan perustamassa uutta hevi bandiä saa nähä kuka menee rumppuihin kun mun veroista kitaristia ei meidän kavereista löydy  . (nyt kyllä on koviksen fiilis  )

juice:
Lukiosta oli musiikin päättönumero 10, vaikka en osaa soittaa tai laulaa yhtään mitään. Kävin musiikki 1 -kurssin kolme kertaa.

svirkkul:
Quote from: Juha-Matti Korvanen on 29.12.05, 08:31

Lukiosta oli musiikin päättönumero 10, vaikka en osaa soittaa tai laulaa yhtään mitään. Kävin musiikki 1 -kurssin kolme kertaa.

päättönumero taisi olla käytyjen kurssien numeroiden summa 

Jack:
Musiikillisen lahjakkuuden kanssa on vähän niin ja näin, mutta musiikillista uskallusta olen kerran osoittanut. Poikani häissä oli sovittu, että morsiamen isän sijaan puheen pidän minä, ilmeisesti suupaltimpi appiukko valittiin hommaan. No, joka tapauksessa, puheenteon kanssa pähkäilessäni totesin, että näitä puuduttavia hääpuheita jokainen häävieras on kuullut varmaan ikävystymiseen asti. Ne ovat aina täynä niitä samoja kliseitä elämisestä ja avio-onnesta ja hyvän avioliiton salaisuuksista jne. Mikä minä olen muka neuvomaan kahta aikaista ihmistä avioliittonsa järjestämisestä?

Niinpä päätin puheen sijasta laulaa! Sanoitin uudelleen Rosvo Roopen, koskapa sävellaji sopii äänelleni ja koskapa poikani nimi on Roope. Vaimolleni en uskaltanut puhua koko hankkeesta mitään. Harjoittelin aamuisin yksin toimistossani ja autolla ajaessani. Lauluhan kuulosti joltiseltakin, ainakin kovaa seinäpintaa vasten kaiutellessa. No sitten häähuoneistossa (kartanoravintola) oli helkkarinmoinen sali ja 60 vierasta eli sama kuin olisi metsään laulanut, ei minkäänlaista kaikua eli omaa ääntään ei kuullut pihaustakaan. Saattoi olla hyvä niin.

Kahviin ja konjakkiin tultaessa hääaterialla marssin sitten hääparin viereen, kaivoin (varmuuden vuoksi) sanat taskustani ja parin avaussanan jälkeen vetäisin sanoittamani kappaleen ilman säestystä täysin palkein. Hääväki katsoi suu ammollaan, vaimoni oli vajota häpeästä pöydän alle jne., mutta aplodit olivat myrskyisät ja morsian antoi kyynelsilmin pusun! Koska koko homma oli salaisuus, ei kukaan saanut esitystäni edes nauhalle, sanoituksen signeeratun originaalikappaleen annoin morsiusparille lahjaksi. Mutta kyllä esityksen jälkeen pari ylimääräistä konjakkia oli tarpeen!

hjheikki:
Quote from: Ilkka Mäkelä on 10.11.05, 15:11

On tullut soitettua etupäässä koskettimia ja laulettua kolmella LP:llä, yhdellä EP:llä (kuka muistaa?) ja parilla singlellä. Siispä olen vihattujen Teoston ja Gramexin asiakas vuodesta 1966 

Tosin yksi niistä LP-levyistä vedettiin koelevyjen prässäyksen jälkeen painosta...oli niin p-kaa.

Lavalla Tavastialla ensimmäisen kerran v. 1971 (Orient Express), viimeiseksi jääneen kerran 1980 (M. Perusjätkä).

Pohjoisin keikka Lea Lavenin orkesterissa Sodankylän työväentalolla (70-luku). Myös Eeki Mantere oli bändikaveri aikoinaan.

Ja äänitelty on Finnvoxissa, Takomossa, ja tuotettu Hanoi Rocksin ensimmäinen single (I Want You/Kill City Kills) 1980. Siis silloin, kun Andy ja Mike olivat vielä vesiselviä.

Soitettu on myös Finlandia-talossa (viulua) ja Kulttuuritalolla (sähköurut) sekä Tuomiokirkon urkuja inttiaikana intin jumalanpalveluksessa, kuin myös jazzia Oudon Musiikin Orkesteri OMO:ssa Vanhalla Ylioppilastalolla...

Sitten vielä bassoa Anni Helenan humppaorkesterissa. Ja kerran säestetty Irwin Goodmania.

Viimeksi lavalla tänä syksynä, lähinnä terapiamielessä.

Eli, onhan tuota tullut kokeiltua, eri tyylejä joka lähtöön, mutta ei leipätyöksi asti. Siis silloin nuorempana...Ja nähty esim. Love Recordsin nousu ja tuho, sekä usean muusikkokaverin ennenaikainen kuolema, ikävä kyllä.

Melko vakuuttava lista. Rispekt!

/Harri 

Navigation

Up one level

Next page

Previous page