Mer info om Johannisberg/ESSX

(1/5) > >>

bpahe:
Hej!

För nästan precis 1 år sedan lekte jag med konstruktionen av ett sceneri som jag hoppades skulle kunna bli lika mysigt som en GeoRender-produkt. Riktigt så blev det inte, och av olika omständigheter hade jag nästan lagt ned arbetet med Västerås pärla - ESSX!

Men tack vare en god Västeråsbo kan man säga att ett stort steg framåt har tagits, ja kanske kan man säga att flygplatsen är så gott som klar? Själv har jag inte lagt till mer på detta sceneri än markarbetet, sedan det sist visades.

Nedan ett par aptitretare. 

/hans

SirN:
Det ser fantastiskt ut. Jag bor i Västerås och har fixat in markbyggnader in i FS. Jag är på väg att göra makron och lite finare detaljerade byggnader (jag har använt gratisprogrammet FSsceneryCreator) . Jag kanske gör objekt/makron i EasyObjectCreator.

Jag har 'All roads of Europe' (som fixar åar, gator/vägar och kustlinjen) och har placerat mina byggnader enligt den (den bygger på samma bil-gps data som 'Roads and Rivers' så det bör vara detsamma):
exempel:
Polishus N59 36,48 16 32,50
Tågstation - 36,45  -33,07
Stadshus    -36,50  -32,76
Museet       -36,47   -32,77
Domkyrka , teatern, bibliotek, Kolkraftverket, stadskvarter/Domus/Punkt/Gallerian/Zigma/Åhlens/Fkassan/Folksam/VLT/IKEA

Jag längtar starkt efter ESSX från dej! SweClass fixar inget för Västerås men jag räknar med att ESSX paketet gör det...

bpahe:
Hej Sören!

Det var värmande ord, både för mig och kompanjonerna i Västerås som jobbar aktivt med Jo-berg!
Tyvärr dock ligger arbetet litet efter, just nu pga. Swe- & DanClass, och så julen givetvis, men jag tror att vi är ganska nära ett släpp-färdigt stadium.
Sceneriet innehåller förändrade kustlinjer & vägar, men det går ju att plocka bort för er som kör tilläggspaket som redan tar hand om detta!

God Jul!

/hans

SirN:
Jag kan berätta, att jag börjat pula lite grann med (gratisverktyget) FlightSimulatorSceneryCreator's 'macro 3D object' - 3D objekten skapas i (gratisverktyget) EasyObjectdesigner. Jag är helt värdelös på att göra 3D objekt men det är ganska enkelt så det är bara en tidsfråga (att göra ett hus kommer ta en evighet men det kommer bli gjort iaf.). Just för tillfället får jag inte textur att sitta på objekten så det är bara helvita väggar och tak...

[ Attachment not found - or removed ]

bpahe:
Hej Sören!

Alla är vi barn i början! EOD är ju ett enkelt program, men fullt funktionsdugligt. Dock kanske du, om du håller på att lära dig, skall börja med ett mer aktuellt program för markarbete, än FSSC. Det programmet utvecklas tydligen inte mer, så ta en titt på SceneGenX, SceneryBuilder eller Ground2k4, vilka samtliga är moderna skapelser som utvecklas kontinuerligt. Samtliga är dessutom även dessa gratisprogram! 

/hans

Navigation

Up one level

Next page