Aliforumi ilmailuvalokuviin...

<< < (5/7) > >>

mkallas:

Ehdottaisin, että ilmailuvalokuvaus-foorumiin tehtaisiin alifoorumi itse kuva-threadeille. Tässä alifoorumissa voisivat threadeja aloittaa vain henkilöt, joille on siihen annettu oikeus (tukeehan tämä usergroupeja?). Tällä varmistettaisiin, että kuvat pysyvät pienellä moderoinnilla teknisesti hyvällä/välttävällä tasolla. Oikeuden avata threadejä tuolla foorumilla saisi postaamalla eka "taidonnäytteen" pääfoorumiin. Posteihin alifoorumissa voisivat tietysti kaikki vastailla. Näin varsinaiseen ilmailuvalokuvausfoorumiin jäisivät valokuvaukseen liittyvät keskustelut ja kuvakyssärit ja olisivat pois tieltä (mitenkään näitä väheksymättä) kun käyttäjä haluaa katsella vain ilmailuvalokuvia.

//basse

Onko sulla myös ehdotusta kuinka järjestelmää hallinnoidaan jatkossa?  Kun on kerran saanut pro-statuksen, niin sen jälkeen saa sitten postata mitä haluaa? Vai voitaisiinko tuo oikeus ottaa pois? 

Ja jos kuka tahansa saa kuitenkin vastata aloitettuihin threadeihin, niin mikä estää "Mäkin olin siellä kuvaamassa ja lainaan nyt vähän tätä threadia.." -viestit, johon voisi(?) sitten tuupata sitä kauhistuttavaa b-tasoa. Edellä mainittu taas johtaisi siihen, että ali- ja pääfoorumissa olisi ihan samat tuubat molemmissa -> missä alifoorumin hyöty? Vai pitäisikö alifoorumia moderoida "todella tiukalla kädellä"?

Kannatan mielummin "Ilmavalokuvaus"-alifoorumia, jossa voisi käydä tuota teknistä keskustelua yms.

MikkO

woordi:
No sitten kun ollaan päästy luokittelu hommin, niin voitais sama luokittelu tehdä kuvankaappaus puolella, B ja A luokka. Lentosimulaattorit puolelle: ongelmiin ja niiden esitystyyliin , B ja A luokka. Ostaa puolelle B ja A luokan luokitus tavaroille. Profiiliin joko B tai A leima, ja ja....... Blaah sanon minä. Palataans siihen threadyn aloitus tekstiin minkä Mikko kirjoitti.

B777:

Entäs minä, kun minun kameralla ei saa kuin parina kolmena aurinkoisena kesäpäivänä kunnon kuvia rautaisella ammattitaidollakaan? Saanko minä laittaa vain näiden parin päivän kuvat katseltavaksi?

Hankin aina vaan kavereita lisää, mutta kyllä sillä sun kamerallas saa _paljon_ parempaa jälkeä kun mitä olet sillä näyttänyt täällä..

Jopa sillä sun pilvisellä säällä, muistaakseni tässä on käytetty samaa kameraa http://www.airliners.net/open.file/779905/L/ Että kyllä sillä saa jopa a.nettiinkin, ja tonkin kuvan sais vielä paremmaks jos osaisi säätää vielä vähän paremmin

mk04:

Hankin aina vaan kavereita lisää, mutta kyllä sillä sun kamerallas saa _paljon_ parempaa jälkeä kun mitä olet sillä näyttänyt täällä..

Jopa sillä sun pilvisellä säällä, muistaakseni tässä on käytetty samaa kameraa http://www.airliners.net/open.file/779905/L/ Että kyllä sillä saa jopa a.nettiinkin, ja tonkin kuvan sais vielä paremmaks jos osaisi säätää vielä vähän paremmin

Hei oikeasti minä arvostan suoria kommennetteja, saa sanoa ihan vapaasti mielipiteensä suoraan, eikä vaan näytä  täällä tätä  ja selän takana näin  Jep, jep olihan kärjistetty esimerkki se aikaisempi juttu. Opetteluahan tuo kuvaaminen vielä vaatii, kun ei ne hyvät kuvat tule sillä että seisoo kentän laidalla, ja sohii kameralla niitä koneita .

MasterBaziz:

Onko sulla myös ehdotusta kuinka järjestelmää hallinnoidaan jatkossa? Kun on kerran saanut pro-statuksen, niin sen jälkeen saa sitten postata mitä haluaa? Vai voitaisiinko tuo oikeus ottaa pois?

Teknisesti tuon "pro-statuksen" (en muuten pidä tuosta sanasta yhtään..) pois ottaminen on muutaman klikkauksen homma. Itse en näe mitään ongelmaa käyttäjien poistamisessa tuosta ryhmästä. Kyllähän asiattomasti käyttäytyvä käyttäjä voidaan poistaa koko foorumista. Sama periaate pätee tähän leudompana; pienempi "rike" -> pienempi sanktio.

Ja jos kuka tahansa saa kuitenkin vastata aloitettuihin threadeihin, niin mikä estää "Mäkin olin siellä kuvaamassa ja lainaan nyt vähän tätä threadia.." -viestit, johon voisi(?) sitten tuupata sitä kauhistuttavaa b-tasoa.

Alifoorumin säännöissä voi tehdä selväksi, että threadejä ei lainailla tai jotain vastaavaa.

Vai pitäisikö alifoorumia moderoida "todella tiukalla kädellä"?

Jos säännöt eivät mene perille, kyllä.

Olen ilmeisesti ilmaissut itseni ensimmäisessä viestissä (vai siitä lähtien?) huonosti, koska ainakin itse olen nyt saanut sellaisen kuvan, että tuo ehdotukseni käsitettiin niin, että minulla on jokin valmis ja kaikilta osin mietitty plaani ilmailuvalokuvausfoorumille. Ei ole. Tein ehdotuksen, joka sai irkissä heti monta kyllä-ääntä ja päätin laittaa sen tänne hiottavaksi.

Uskon, että jäsenistöstä löytyy sopivia ja halukkaita katsomaan kuvien perään. Katson myös itseni omalta osaltani valmiiksi tuohon hommaan, koska sen keksin ja sitä ehdotin. Älkääkä nyt ymmärtäkö, että koitan päästä käsiksi noihin valtuuksiin tällä keskustelulla, kannan vain vastuuta ehdotuksestani tuolla virkkeellä. Tiedän, että siihen hommaan on täällä monta kykenevää henkilöä, halut on eri asia. Niin ja sitten tietysti vielä ylläpidon halukkuus ja luottamus jäsenistöön on ratkaisevaa.

//b

Navigation

Up one level

Next page

Previous page