Tiedote: Sähköpostiosoitteet piilotettu

(1/1)

sami:
Tietoturvanäkökohtien perusteella jokaisen rekisteröityneen jäsenen sähköpostiosoite on piilotettu pysyvästi foorumin tiedoista.

Aiemminkin on ollut jo käytössä vahva suositus pitää sähköpostiosoite piilotettuna, mutta nyt tämä on viety hieman pidemmälle, ja sähköpostiosoitteet näkee nyt ainoastaan palstan ylläpito. Ennen tätä muutosta sähköpostiosoite oli näkyvissä ainoastaan muille sisäänkirjautuneille käyttäjille, jos käyttäjä itse tämän salli.

Vaikka tiettävästi foorumin tietojen perusteella ei mainosroskapostia kenellekään ole lähetetty, niin asiassa on parempi pysyä askel edellä ja turvallisella puolella ja siksi sähköpostit on piilotettu kokonaan. Ennen tätä muutosta noin 400:lla jäsenellä oli sähköpostiosoite näkyvissä muille jäsenille. Kommunikointi käyttäjien välillä on tietysti edelleen mahdollista foorumin pikaviestien avulla ja lisäksi profiiliin voi täyttää muitakin tietoja, kuten erilaisten pikaviestiohjelmien (ICQ, MSN Messenger, Skype) yhteystiedot. Mikäli toinen foorumin jäsen kaipaa jonkun toisen käyttäjän sähköpostiosoitetta, voi hän tämän yksinkertaisesti foorumin pikaviestillä kysyä.

Samassa myös huomatus - sähköpostiosoitetta ei ole suositeltavaa kirjoittaa tälle, tai millekään muulle foorumille tai nettisivulle, kokonaisuudessaan (muodossa mail@domain.com). Jos sinun jostain syystä on laitettava mailiosoite näkyviin julkiseen viestiin, kirjoita se esim. muotoon mail (ät) domain.com. Myös on hyvä muistaa, että mikään tieto käyttäjäprofiileissa (kuten ikä, asuinpaikka tai valokuva) ei näy muille kuin rekisteröityneille jäsenille.

mk04:
Pieni purnaus: En minä ykköspostiosoitetta profiilissa pitänyt, joten en  olisi välittänyt, vaikka spämmiä olisi satanut.
Meinaan vaan, että minulla on kolme säköpostiosoitetta: totaalinen roskapostiosite, joka pidetään kerran kuussa katsomalla elossa, täällä ollut "puolivirallinen", ja kolmas jota ei ikinä milloinkaan koskaan kirjoiteta nettiin.  Minun mielestäni vain helpotti asioiden hoitoa profiilin postiosoite... Ja nyt on turhaa holhoamista, mutta kiitos siitä.

AkiKettu:
Voisihan vanhan sähköpostiosoite-kohdan tilalla profiilissa josta aukeaa "lähetä SÄHKÖpostia käyttäjälle" jossa on lomake (missä ei sitten tietenkää edelleenkää osoitetta mainita). Lomake lähettäs sitten sen suoraan sähköpostiin.

Allekirjottanut ei kauheen ihastunu ole näihin privaviesteihin ole, nyt kun tulee taas yksi tarkistettava paikka - vaikkakin siitä toki s-postiin saa ilmoituksen. Sit kun oot 5 eri forumilla ja jokasessa on privaloota niin avot. Mielummin ainakin minä hoidan "yksityisjutut" s-postilla ja julkiset forumilla, en kaipaa mitää välimuotoa. Kaikki hienoin olisi jos voisin halutessaan "uudelleenohjata" privaviestit s-postiin ja sitten forumilla olis oma tekninen postiosoite johon lähetetyt viestit jaettaisiin ihmisten privabokseihin. Mutta menee aika vaikeeks... 

Sinänsä, aniharvoin mulle ketää privaa on laittanu joten eipä tuo niin tähdellistä sinänsä ole.

Navigation

Up one level