SweClass & DanClass

<< < (5/7) > >>

bpahe:

Feed Back

Hej Hans !

Tusen TACK för SweClass !
Ett rejält kliv åt rätt håll.
Har flugit omkring nu några dagar och tycker det ät verkligt BRA!
Tack! 

Som jag förstår vill Du gärna höra vad som kan bli bättre och här kommer några bitar:
1 En del gräsytor runt flygplaterna har blivit bergområden, Hagfors, Uråsa, Kosta m fl.
Stämmer, finns en del malplacerade bergytor, bland annat mitt i Skåne. Jag funderar just nu på hur man skall kunna korrigera detta utan att göra det helt manuellt.

2 Skogen har blivit mer svensk med blandskog men forfarande gles. Önskan: Där det är skog gör den tätatare med träd!
Detta beror inte på SweClass, tätheten i skogen avgörs av dels hur varje textur är "annoterad" (MS program för ändamålet heter Annotator), dels på att det finns en begränsning i FS som gör att man inte kan ha hur mycket skog/autogen på en bestämd yta som helst. Tyvärr!
Kan vara värt att titta in på Lennarts hangar och se om det ser trevligare ut! 

3 På de flesta flygplatserna som har lägre prioritet än Addon Scenery och SweClass har som regel "skogsplättar" alldeles intill banorna.
   Kan man få bort dom ?
Inte riktigt säker på vad du menar, men i vilket fall skall det inte finnas några flygplatser i prioritet under Addon Scenery. När du har en färsk installation av FS ligger Addon Scenery överst i listan, varje ny flygplats placeras ovanför denna i prioritering. Helst skall SweClass & DanClass ligga precis ovan Addon Scenery, och ovan dessa alla egen-installerade flygplatser.

4 Är det möjligt att få till Svenska röda stugor och bondgårdar?
5 Var är alla kyrkor? Vore kalas att få med dem.
Visst vore det trevligt, men återigen är detta inget som styrs av SweClass, se dessutom posterna nedan. Möjligheten finns, det är nästan att man skulle kunna säga att det är ett relativt enkelt projekt, men det får bli en senare fråga. Intressant dock. Vad gäller kyrkorna skulle väl helst dessa placeras korrekt koordinatmässigt, också? 

/hans

bpahe:

Verkar som om jag har fel trots allt... Men f-n vet hur de gjort
http://flyawaysimulation.com/article1493.html

Det finns ett par ställen att börja nysta i detta. Tex finns det i mappen "autogen" en XML-fil med vad som verkar vara definitioner för alla autogen-objekt. Tittar man sedan i "Scenery\Generic\texture" verkar där finnas ett gäng texturer som nog skulle kunna stämma överens med de objekt som är definierade i XML filen.... Frågan är bara hur man listar ut hur man kan använda detta. Någn som är intresserad av att hjälpa mig gräva i detta?

Hej Daniel!

Intressanta observationer! Jag föreslår att du hoppar över till SceneryDesign.org och ser vad som finns skrivet där om Autogen. Har inte läst av diskussionen så jag vet inte hur mycket kunskap som finns i området. Läs dessutom MS Autogen SDK (se FS Nordics FAQ för address), där behandlas både hur texturerna byggs upp, samt innehållet i filen Default.xml - vilken mycket riktigt hanterar autogen.

Dock kan detta diskuteras i en ny tråd, då det är litet utanför ämnet.

/hans

bpahe:
Hejs!

De versioner som igår laddades upp till Avsim.com (SweClass & DanClass) är precis samma som finns här på FS Nordic. Den enda skillnaden är att ReadMe-filen finns i txt-format.

The files DanClass/SweClass that were uploaded yesterday to Avsim.com are exactly the same as those available here at FS Nordic. The only difference is that the ReadMe-file also is provided in plain txt-format.

/hans

TonyOliver:
Many thanks for making SweClass available. Last August I flew into Bromma and returned from there after a short holiday in Stockholm. Since then I have reflown it in FS9.

I've now repeated that with SweClass loaded - today - and the difference is excellent and follows the memories I have so much better.

Congratulations on a fine addition to FS9

Tony

My apologies for this being in English only. 

bpahe:
Hi Tony!

Thanks for the kind words! English is okay, we try to be as multi-lingual as possible! Hope that you enjoyed your stay in Stockholm!

/hans 

Navigation

Up one level

Next page

Previous page