SweClass & DanClass

<< < (7/7)

bpahe:
Hej!

Det finns idéer om SweClass & DanClass men de kommer nog inte att genomföras förrän till hösten tidigast. FSX bjuder ju på en mycket mer exakt version av kustlinjer & landskapsformer än vad FS2004 gjorde, så förutsättningarna är goda. Betänk dock att det är såpass mycket arbete med att göra en ny SweClass, jag tog faktiskt ledigt från jobbet ett par dagar för att skapa nuvarande version! Målet är att göra SweClass på samma vis som DanClass, vilken baseras på en mycket högre upplöst markdata än SweClass. Sen har jag inte trimmat in mig på SBuilder för FSX ännu. För att göra en lång historia kort - ja, så småningom! Ang. enskilda LODs så blir det alltid något som inte stämmer. Datan är inte dagsfärsk, så ytor som kanske var skog för 2 år sedan men idag är åker kan bli fel. Sånt får man leva med...

/hans

MarkkuS:
Hej!
Jo det här är ju en hobby för det flesta av oss och arbete och familj går i första hand.

När det gäller fel i Sweclass så är det förståeligt att vissa rutor kan bli fel. Det felet som jag ser vid Arboga (skog i stället för åker), kan dock inte förklaras med ändringar i naturen i närtid. Det kan ju också vara ett fel i min installation, med sammanblandning av landklasser från andra add-ons. Jag har dock letat efter sådana felkällor med LWMViewer 2 i vilket man enkelt kan klicka bort enskilda landclass-bglfiler och allt tyder på att det är fel i Sweclass.

När det gäller rättningar, så vore det bra om någon hade möjlighet att manuellt rätta fel som andra upptäcker och ge ut nya versioner av Sweclass. Men det tar ju naturligtvis tid, och sådant är det ont om i dagens samhälle  .

Du nämner också att arbete pågår för FSX av Sweclass. Kommer den nya versionen, när den kommer, kunna användas även på FS9?

Navigation

Up one level

Previous page