Seasonal CTD....?

(1/2) > >>

BJK:
Har börjat få konstiga fenomen med datorn utan att ha installerat något nytt......
Bl a så runt 56-57-58% Loading Terrain så går det väldigt trögt att ladda nu och det tar många minuter innan man kommer in i FS. Speciellt är det Swedeflights V2 sceneries med ESSA i spetsen som är rejält trög att ladda nu och det verkar som datorn står still nästan.
Likaså när man närmar sig ESGG så säger det *PANG* så har man en CTD (när ESGG håller på att laddas). ESMS verkar funka hyfsat tycker jag, har inte märkt något där än i alla fall.
Läste något om att dessa symptom kan ha att göra något med s k säsongsbaserad crash to desktop ("Seasonal CTD").

"The likely hypothesis for the crashes is that the CTDs are triggered by incomplete or incorrect look-up tables for texture blending at airfields. The patch works by deactivating the new feature in FS9 that blends the underlying landclass textures with the airport background (grassy) polygon."

Det skulle även finnas någon form av fix från någon tysk "Jobia" (Joachim)som heter typ "crashto.zip" som skulle hjälpa, men jag hittar inte den fixen att ladda ned någonstans?

Tacksam för hjälp! 

grimnir:
Hej Johan!
Tänkte bara säga att jag själv har upplevt exakt samma fenomen med MyWorld2004 Landclass, i den nordamerikanska delen. Detta dök upp första gången i November och är definitivt en Seasonal CTD. Det finns en tidigare tråd angående detta som jag startade. Deaktiveringen kan man göra manuellt. Om jag minns rätt ska man ändra i terrain.cfg så att alla noteringar om "MaskClassMap=3" blir "MaskClassMap=2". Du bör nog kolla upp detta.

Tyvärr hjälpte detta inte mitt problem. Sen har jag också hört att detta problem skulle försvinna med FS9.1 patchen, men jag har iaf kvar detta problem...

Hoppas att det löser sig för dig!
Roger

JonasLundh:
Letar själv efter filen, än så länge utan framgång. Har MSFS patchat, men likförbaskat "dör" FS runt 57% laddat. Tydligen är det landclass filer och addon flygplatser som har nån form av problem att lira ihop.

Har läst att
"Change all
MaskClassMap=1
MaskClassMap=3
to
MaskClassMap=0
in terrain.cfg "
ska funka, men gör snön grön....

BJK:
Oj då.... Grön snö.... Låter som Tjernobyl det.....

Vi får fråga på något annat forum om det är någon som sitter på filen och vill dela med sig då, så kan vi sprida den här sen bland hugade spekulanter.

JonasLundh:
Har frågat runt lite, får jag vantarna på den så postar jag här.

Navigation

Up one level

Next page