2D problem
(1/1)
ESSD:
Har köpt ett bättre (iaf än mitt fötta) grfikkort idag och det funkar som det ska förutom att de första gångerna jag körde fs funkade allt bra med bra frames men efter att ha kört fs 4 ggr så blev det ett kalasdrop i frames i 2D view. Inte i 3D vyerna virtual cockpit, tower och spot view där har jag maxat med frames. Detta gäller alltså default Cessnan. och inte blir det bättre av att man tar en ännu tyngre panel. Kortet är ett ATI Radeon 9600XT. Och inga ord i stil med "skulle köpt ett bättre kort" och "lägg till x kronor så får du ett mycket bättre....." det är jag inte intresserad av att höra! Har testat det mesta.
soderfjarden:
Hej
Vad har du för typ av drivrutiner (märke och version)? Har du provat med att ställa in AGP-hastigheter till 4x eller 8x? Denna inställning görs dels via moderkortets inställningar och via grafikkortsinställningarna.
Prova och se om det hjälper.
Lycka till.
Kallis:
Har du bara bytt rakt av? kolla i [DISPLAY] i fs9.cfg o se efter att du bara har ett kort där, det du använder nu annars kan det blir fel.
Sen finns det en grej som man kan lägga till nånstans i cfg-filen,tror det va där de andra inställningarna till grafiken finns, som heter PanelAsTexture=0 som gör att man kan vinna några frames på det...prova?
ESSD:
Hej grabbar! Japp jag har testat allt det ni skriver. Men jag ska ta å peta in gamla drivrutinerna från medföljande CD´n till att börja med får vi se om det hjälper.
ESSD:
Och dom drivisarna hjälpte så nu flyter det fint! .
Navigation