FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
25.11.17, 11:15

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu
| | |-+  Tiedotteet ja kehitysideat (Moderators: Sami Puro, Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | | |-+  Tilastoja poistetuista viesteistä
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Tilastoja poistetuista viesteistä  (Read 2851 times)
Sami Puro
Moderator

Date Registered: 03.07.01

Tilastoja poistetuista viesteistä
« on: 25.12.05, 20:12 »

Hieman tilastoa foorumin "sensuurista" kaikille yleisesti ihmeteltäväksi.

Tilastot koskevat aikaväliä 1.12.05 - 25.12.05 ja kaikkia suomenkielisiä foorumeita (kategoria "keskustelu suomeksi").

Ym. aikavälillä keskustelusta on poistettu yhteensä 273 viestiä. Näistä palstan valvojat (5 kpl) poistivat yhteensä 126 viestiä. Käyttäjät ovat siis itse jälkikäteen poistaneet n.150 omaa viestiään, eli vain noin puolet todellisuudessa foorumista poistuneista viesteistä on valvojien poistamia. (luvuissa eivät ole mukana valvojien itse lähettämät viestit, jonka sama valvoja on itse poistanut = mahdolliset testiviestit, ketjujen siirtoilmoitukset, jne.)

Vastaavasti aikana 1.12. - 25.12. on keskusteluun lähetetty yhteensä 7957 viestiä, joista siis 273 on syystä tai toisesta (valvojan tai lähettäjän toimesta) päätynyt roskakoriin. Viestejä on tänä aikana lähettänyt 625 eri käyttäjää. Eli noin 3.4% viesteistä poistuu foorumista lähettämisen jälkeen, ja lähetetyistä viesteistä noin 1.5% poistetaan valvojien toimesta.

Eli näyttää siltä, että käyttäjät itse sensuroivat omaa tekstiään enemmän kuin valvojat.. "Myth Busted".  Cheesy

Manage your own airline: AirwaySim - the Airline Game
Jani Nissi

Date Registered: 07.03.05

Re: Tilastoja poistetuista viesteistä
« Reply #1 on: 29.12.05, 16:18 »

Näkyykös jostain kenen viestejä on poistettu eniten...? Roll Eyes

Mikk0
Former member
« Reply #2 on: 30.12.05, 15:13 »

Näkyykös jostain kenen viestejä on poistettu eniten...? Roll Eyes
Ei varmaa, se menee minusta henkilökohtaisuuksiin Huh . ( mä taidan olla listan kärjessä Sad )
B777
Former member
« Reply #3 on: 30.12.05, 15:27 »

Ei se minusta henkilökohtaista ole, kaikkienhan nähtävillä ne viestit on, musta ois hyvä jos pistettäis kaikki esille, niin ehkä jokainen miettis enemmän mitä kirjottaa Wink
Mckeke83
Former member
« Reply #4 on: 30.12.05, 16:14 »

Ei se minusta henkilökohtaista ole, kaikkienhan nähtävillä ne viestit on, musta ois hyvä jos pistettäis kaikki esille, niin ehkä jokainen miettis enemmän mitä kirjottaa Wink
Aika epäolennaista tietoa. Tongue Eiköhän listan kärkipäässä majailevat tiedosta tilanteen, mikäli arvon moderaattorit laittavat palautetta poistetuista viesteistä.
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #5 on: 31.12.05, 12:57 »

Olen huomannut, että viestejäni poistetaan nykyään "harvinaisen useasti" vaikka ne sisältävät vain pientä, mielestäni harmitonta ja vitseinä ymmärrettevää (hymiöillä osoitettu) "vinoilua". Tongue

Eli pääsääntöisesti turhaa offtopicia Tongue

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Sami Puro
Moderator

Date Registered: 03.07.01

« Reply #6 on: 01.01.06, 12:11 »

Tuo viestien poisto henkilöä kohden on kyllä helppo katsoa, mutta ei oikeastaan ole sellaista tietoa joka kaikkien luettavaksi kuuluu - koska kaikki eivät välttämättä nimensä julkaisemisesta tuollaisessa yhteydessä pitäisi.

Toisekseen - vaikkakin lähes kaikista poistetuista viesteistä pyritään poiston syy nykyään lähettämään, niin aina saa meiltä kysyä, jos ihmetyttää miksi joku viesti on joutunut poistoon. Helpoiten tuo hoituu privaatisti.

Manage your own airline: AirwaySim - the Airline Game
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1