FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
23.11.17, 18:32

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Mikä vaivaa PMDG 737NG:tä
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Mikä vaivaa PMDG 737NG:tä  (Read 696 times)
Juho Penttilä
Offline Offline

Posts: 1202
Date Registered: 02.01.05

Mikä vaivaa PMDG 737NG:tä
« on: 27.12.05, 14:51 »

Olen tässä lennellyt jo jonkin aikaa PMDG 737-600/700 koneilla, mutta nyt pienen tauon jälkeen ilmeni seuraava ongelma.

[ attachment removed / expired ]

Mikä ratkaisuksi tähän?

wolkke
Former member
Re: Mikä vaivaa PMDG 737NG:tä
« Reply #1 on: 27.12.05, 14:55 »

-800/-900 -päivityksen jälkeen oletusasetuksena tuo. Eli sieltä PMDG:n asetuksista joku ruksi pois/päälle, en nyt muista millä nimellä se asetus kulki, mutta kokeilemalla selviää.
Juho Penttilä
Offline Offline

Posts: 1202
Date Registered: 02.01.05

Re: Mikä vaivaa PMDG 737NG:tä
« Reply #2 on: 27.12.05, 14:59 »

-800/-900 -päivityksen jälkeen oletusasetuksena tuo. Eli sieltä PMDG:n asetuksista joku ruksi pois/päälle, en nyt muista millä nimellä se asetus kulki, mutta kokeilemalla selviää.
Juu se oli joku compass border tjsp asetus. Kiitokset sinulle ja virtuaalikarmaa  Cool

Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Online Online

Posts: 9063
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: Mikä vaivaa PMDG 737NG:tä
« Reply #3 on: 28.12.05, 00:47 »

Jos nyt oikein ymmärsit niin ihmettelit noita mittareiden ulkonäköä... tai silleen.. LCD näyttöjähän nuo kuitenkin ovat.

On niin että 737NG sarjassa on vaihtoehtona tuollaiset "piirretyt analogi-mittarit" kuten vanhoissa 737:ssa, jotkut lentoyhtiöt käyttävät niitä, varmaankin siksi että näin pilotit voivat lentää kaikkia 737 malleja -300 sarjasta -900.

Mm. Southwest, Gol Transportes Aereos, Continental ja Air Berlin käyttävät noita:
http://www.airliners.net/open.file/954088/L/
http://www.airliners.net/open.file/273065/L/
http://www.airliners.net/open.file/414998/L/
http://www.airliners.net/open.file/836527/L/
http://www.airliners.net/open.file/119435/L/

Lisäksi PFD ja Flight Director voivat olla erilaisia:
Lauda Air: http://www.airliners.net/open.file/268806/M/
Air Europa: http://www.airliners.net/open.file/835205/M/

PMDG menusta voit valita minkä yhtiön koneella lennät ja näin näytöt muuttuvat automaattisesti sellaisiksi mitä oikeat yhtiöt käyttävät.

Omasta mielestäni tuo Lauda Airin kuvassa näkyvä Flight Director on vaikea....  Tongue Vika tietysti pilotissa mutta en vain millään saa pysymään sitä hanskassa. Air Europan mallin mukainen FD ei tuota mitään vaikeuksia...  Smiley

'Don't panic'
Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Online Online

Posts: 9063
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: Mikä vaivaa PMDG 737NG:tä
« Reply #4 on: 28.12.05, 09:56 »

Ei ole välttämättä pilotista kiinni. Tongue Itse lennän aina "Two Cue" Flight Directorilla, jotenkin tuo "One Cue" ei tunnu/näytä ollenkaan tarkalta/hyvältä.

Hehe.... no mutta justiinhan sanot itsekin sen olevan pilotista kiinni.  Grin

Lähdetään siitä että One cue Flight Directoria käytetään oikeasti, ei siinä pitäisi olla mitään vikaa. Vaatii meiltä simuilijoilta kai sitten harjoittelua.

'Don't panic'
Juho Penttilä
Offline Offline

Posts: 1202
Date Registered: 02.01.05

Re: Mikä vaivaa PMDG 737NG:tä
« Reply #5 on: 28.12.05, 14:17 »

Kiitoksia Tatu! Taas tuli uutta tietoa tältä foorumilta. Luulin tosiaan, että jokin oli pielessä kun Navigation Display jakautui niin kummasti kahtia  Wink

Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1