FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
13.12.17, 05:39

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  FSNSquad (Moderators: Jari Varje, Harri Lonnqvist)
| | |-+  Uudet dll tiedostot ati korteille
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Uudet dll tiedostot ati korteille  (Read 2697 times)
Christian Kurkio

Date Registered: 18.08.03

Uudet dll tiedostot ati korteille
« on: 29.12.05, 08:08 »

Illuun on tullut uudet dll tiedostot joilla pitäis saada hieman lisää potkua, aiheesta enempi ja latauslinkit alla olevasta viestistä:

edit: Huom! kuten tuosta viestistä voi lukea, nämä ovat beta vaiheessa joten omalla vastuulla!

http://www.simhq.com/simhq3/sims/boards/bbs/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=144;t=002383

Ja niin 5.13 ajurit ovat ilmestyneet: http://www.ati.com/
« Last Edit: 29.12.05, 08:13 by Christian Kurkio »

FSNS_CH
Juha Nuutinen

Date Registered: 06.08.03

Re: Uudet dll tiedostot ati korteille
« Reply #1 on: 29.12.05, 09:17 »

Eipä noista äkkiseltään voi sanoa oikein mitään. Tosin en ole niitten fps-lukujen perään niin milloinkaan tuijottanut. Oli vesi ykkösellä, laitoin sen kakkoselle ja ihan tuo "villikissaa" sujuvasti lennätti "nollan" perässä. Tosin netissä kai sen mahdollisen eron vasta huomaa kunnolla.

Ei kai tuossa kummempia kun ottaa kopiot niistä korvattavista tiedostoista jos nyt ei nämä betat toimikaan. Itse kyllä jätän nuo uudet olemaan.

Tapsa Tulisalo

Date Registered: 13.12.02

« Reply #2 on: 29.12.05, 10:57 »

Eli sulla toimii beta moitteetta(ko)?

PS: Nimittäin kun tuolla valitetaan:"Same here, concerning the stuttering. I've got pauses up to 2 seconds on a simple quickmission on the smolensk map. Reverted back to the "old" DLL's (dated 2005-12-16)."
« Last Edit: 29.12.05, 11:05 by Tapsa Tulisalo »

Laihian yllä variksekki lentää ylösalaasin - ku ei ne viitti kattella sitä kurjuutta!
Juha Nuutinen

« Reply #3 on: 29.12.05, 12:27 »

Eli sulla toimii beta moitteetta(ko)?

Toimiipa hyvinkin ihan moitteetta. Kokeillut olen Tyynenmeren ja Smolenskin kartoilla pikatehtävillä.

Olli Peranto

Date Registered: 01.08.02

« Reply #4 on: 29.12.05, 13:51 »

Laitetaas myös nvidialle tehty dll-päivitys, joskin en tiedä onko sama asia kyseessä.

Joulukuun puolessa välissä ilmestyi nvidian korteille päivitys. Ainakin mulla kyseinen päivitys toimii ihan jees.

http://forums.ubi.com/groupee/forums/a/tpc/f/63110913/m/5991064783

It is important to understand that the sign of the early Finnish Air Force has nothing to do with the Nazi Germany.The blue swastika was the symbol of good fortune used by the Swedish Count Eric von Rosen!"
Tapsa Tulisalo

Date Registered: 13.12.02

« Reply #5 on: 29.12.05, 17:56 »

Hö. Ei minulla ainakaan muutoksia huomannut. Pitääkö configiin tehdä muutakin kuin water=2:

Sky=2
Forest=1
LandShading=3
LandDetails=2

LandGeom=2
TexLarge=0
TexLandQual=3
TexLandLarge=1

VideoSetupId=3
Water=2
Effects=0
ForceShaders1x=0

Laihian yllä variksekki lentää ylösalaasin - ku ei ne viitti kattella sitä kurjuutta!
Christian Kurkio

« Reply #6 on: 29.12.05, 19:21 »

tuo water=2 asetus muuttaa sitä että kuinka hyvin vesi piirretään, 1 on nopeampi ja hiukan "huonompi", 2 paremman näköinen ja raskaampi.

Nuo millä oli ongelmia taisivat olla nvitian korteilla pelaavia, tiedä sitten ovatko nuo dll tiedostot samoja molemmille korteille. Tuossa viestin alussa kyllä puhutaan että nuo dll:t ovat Atin korteille.

FSNS_CH
Erkki
Former member
« Reply #7 on: 30.12.05, 18:57 »

Siis nuo .ddl:t IL2:n kansioon?

Kysyn vain ennen latausta, etten mene sähläämään, kun peli nyt kuitenkin toimii - pitkästä aikaa - edes jotenkuten jäämättä koko ajan ( alle kahden tunnin välein ) jumiin....  Undecided
Juha Nuutinen

« Reply #8 on: 30.12.05, 20:12 »

Siis nuo .ddl:t IL2:n kansioon?

Siihen pääkansioon juuri. Ota vaikka vanhat varuilta pois ennen kuin nuo laitat jos ei toimikaan kuten pitäisi.

Rauno Tuomola

Date Registered: 05.04.04

« Reply #9 on: 30.12.05, 22:16 »

Kokeilin noita uusia dll:iä
- maan päällä (Smolensk), veden päällä (Okinawa),
- OpenGL:n water 0 ja 2
- Resoluutio 1280x1024
enkä saanut eroja frame ratessa, en water 0:n ja 2:n välillä enkä vanhojen ja uusien dll:ien välillä. Samat värilliset läikät on vedessä vanhoilla ja uusilla dll:llä.

Edit: Huomasin kantapään kautta, että TrackIR:ää ei parane käyttää tällaisissa vertailuissa. Pään asento vaikuttaa huomattavasti FPS:iin!
« Last Edit: 30.12.05, 22:20 by Rauno Tuomola »

FP Pavilion h9-1060sc, Intel Core i7-2600 3.4 GHz, 16 GB DDR3, nVidia GeForce GTX 580 Ti 1,5 GB, Win10 Home 64-bittinen FI
Christian Kurkio

« Reply #10 on: 31.12.05, 16:12 »

Itse asiassa sanoin tuossa hieman väärin, nuo mahdollistavat siis tuon vesien laiton 2 lle mikä vastaa suurinpiirtein aiemmin vain nvitian korteille ollutta 3:s tasoa. Aiemmin tuota vettä ei Atin korteilla saanut noin hyvän näköiseksi. Ja nuohan olivat vielä testivaiheessa joten varsinaisen päivityksen mukana voi tulla vielä paranneltu versio aiheesta.

Joillekkin tuo on tuonut lisää tehoa, tosin tuo että miten ovat tuota testanneet on vähän epäselvä. Itse testailin uusien ddl tiedostojen kanssa ja hain noita grafiikka-asetuksia omalle koneelle. Laitoin veden 1:lle ja metsät 0:lle.

Ja kun testailee tuota niin kannattaa koittaa lentää joka kerta aika lailla samasta kohdasta ja olla kääntämättä päätä, muuten nuo tulokset eivät ole vertailukelpoisia. Itse tein pienen tehtävän, jolla on muutama reittipiste jotka vievät osan ajasta veden päällä ja sitten saarten yli.

Tässä kuva taulukosta, eihän tuo mikään tieteellisen tarkka juttu ole mutta näkee siitä vähän mitä mikäkin vaikuttaa. Tuo viimeisellä rivillä oleva triple buffering auttaa minulla aika lailla tuon vertical synchin tehon syöntiin, joten se jäi päälle. Ja arvoista eniten kannattaa katsoa noita average arvoja, nuo maksimit ja minit ovat saattaneet tulla kun olen laittanut peilit päälle tai pois, syövät minulla 5-20 framea tilanteesta riippuen.

[ attachment removed / expired ]

FSNS_CH
Rauno Tuomola

« Reply #11 on: 01.01.06, 17:56 »

CH, mitä ohjelmaa käytät, kun saat nuo averagetkin? Itse käytän ilmaista Fraps v1.9D-ohjelmaa, enkä saa siitä keskiarvoja.

FP Pavilion h9-1060sc, Intel Core i7-2600 3.4 GHz, 16 GB DDR3, nVidia GeForce GTX 580 Ti 1,5 GB, Win10 Home 64-bittinen FI
Ville Jalonen

Date Registered: 19.09.03

« Reply #12 on: 01.01.06, 19:06 »

Frapsin asetuksista löytyy kohta MinMaxAvg FPS-välilehdeltä. Sitten kun pistät Frapsin benchmarkin käyntiin ja kun olet sitten pelaamisen lopuksi lopettanut benchmarkin voit katsoa Frapsin asennuskansiosta löytyvästä FRAPSLOG.txt tiedostosta Min, Max ja Avg arvot.
Christian Kurkio

« Reply #13 on: 01.01.06, 19:10 »

Minä käytän tuota pelin omaa laskuria. Eli paina shift + Tab jotta konsoli aukeaa ja siihen kirjoitetaan fps START SHOW , niin tuo alkaa näyttää noita lukuja (shift + Tab niin voit jatkaa lentämistä). Ja kun haluaa tuon pois päältä niin kirjoitetaan fps STOP.

FSNS_CH
Rauno Tuomola

« Reply #14 on: 01.01.06, 19:22 »

Frapsin asetuksista löytyy kohta MinMaxAvg FPS-välilehdeltä.
Ilmeisesti minulla on niin vanha versio frapsista, että ko välilehteä asetuksista ei löydy (1.9D oli viimeisin ilmainen versio silloin, kun Frapsin imuroin). Itse asiassa Frapsin asetuksissa ei ole mitään välilehteä.

Olli Peranto

Date Registered: 01.08.02

« Reply #15 on: 01.01.06, 20:17 »

Ilmeisesti minulla on niin vanha versio frapsista, että ko välilehteä asetuksista ei löydy (1.9D oli viimeisin ilmainen versio silloin, kun Frapsin imuroin). Itse asiassa Frapsin asetuksissa ei ole mitään välilehteä.

Edelleen ilmaisessa versiossa 2.7.2 on Villen mainitsema FPS-välilehti.

It is important to understand that the sign of the early Finnish Air Force has nothing to do with the Nazi Germany.The blue swastika was the symbol of good fortune used by the Swedish Count Eric von Rosen!"
Christian Kurkio

« Reply #16 on: 05.01.06, 16:52 »

Jyrä teki pienen testivideon noilla uusilla dll tiedostoilla: tämäkin poistettu, katso selitys alta

Edit: Koska Jyrä oli käyttänyt musiikkia tuossa videossa niin se on poistettava yleisestä jaosta ettei Jyrä joudu maksamaan teostomaksuja...

Ei oo huono, ei oo...
« Last Edit: 13.01.06, 14:14 by Christian Kurkio »

FSNS_CH
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1