FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
20.11.17, 02:25

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Mitä Flight1 ATR 72-500 autopilottia vaivaa?
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Mitä Flight1 ATR 72-500 autopilottia vaivaa?  (Read 907 times)
Johann Muszynski

Date Registered: 25.03.04

Mitä Flight1 ATR 72-500 autopilottia vaivaa?
« on: 29.12.05, 14:38 »

Lensin VATSIM harjoituslentoa Multiplayerissä, mutta autopilotti ei käyttäytynyt kunnolla.  Angry Kun painoin LNAVin päälle, kone rupesi kääntyilemään jyrkästi vasemmalle ja oikealle ja lopulta rupesi vetelemään 90 asteen käännöksiä. Reittiä se ei yhdessäkään vaiheessa seurannut. Samalla kone sääteli korkeutta aivan päin mäntyä. Välillä kone nousi 6000 jalka minuttissa yläs ja sitten kone putosi 6000 jalkaa minuutissa alas. ALT HOLD oli päällä, ja FPM oli 1500. RNAV oli päällä, eli ei siinä ongelmaa.

Ennen lentoa en mennyt KSEAan (default lentoni), vaan menin Cessnalla Helsinkiin (lähtökenttäni) ja valitsin vasta siellä ATR:än. Onko tuo default lennon kentän pakko ottaa?

Liitän tähän vielä kuvan lennosta. Hetki tämän kuvan oton jälkeen lopetin lennon, sillä en halunnut lentää koko juttua käsin. Tämä olisi ollut astetta pahempi juttu jos olisi tapahtunut VATSIMissa.  Undecided

Niko-Matti Ronikonmäki

Date Registered: 31.12.04

Re: Mitä Flight1 ATR 72-500 autopilottia vaivaa?
« Reply #1 on: 29.12.05, 14:41 »

Kyllä se joka kerta pitäisi KSEA:lta ja defu Cessnalla aloittaa. Kaikki järjestelmät eivät muuten lataudu kunnolla yms. Ja olethan päivittänyt uusimman version ATR:stä? Wink
Johann Muszynski

Date Registered: 25.03.04

« Reply #2 on: 29.12.05, 14:42 »

Kyllä se joka kerta pitäisi KSEA:lta ja defu Cessnalla aloittaa. Kaikki järjestelmät eivät muuten lataudu kunnolla yms. Ja olethan päivittänyt uusimman version ATR:stä? Wink
Jep, uusin versio on asennettu.

Kimmo Kyle

Date Registered: 12.09.02

« Reply #3 on: 29.12.05, 19:27 »

Ei sitä tarvitse Seattlesta aloittaa, kunhan defaultti Cessna on pohjalla.
Niko-Matti Ronikonmäki

Date Registered: 31.12.04

« Reply #4 on: 29.12.05, 19:31 »

Ei sitä tarvitse Seattlesta aloittaa, kunhan defaultti Cessna on pohjalla.

Kyllä se defu-scenery ja defaultti Cessna olla pitäis. Wink Kysytään vaikka tupla M:ltä. Wink Muistaakseni juuri hän näin on sanonut ja tästä myös manuaaleissa mainitaan.
Kimmo Kyle

Date Registered: 12.09.02

« Reply #5 on: 29.12.05, 19:37 »

Kyllä se defu-scenery ja defaultti Cessna olla pitäis. Wink Kysytään vaikka tupla M:ltä. Wink Muistaakseni juuri hän näin on sanonut ja tästä myös manuaaleissa mainitaan.

blah  Tongue  tiedän kyllä että siellä niin sanotaan mutta järkevästi ajatellen, mitä ihmeen vaikutusta maisemalla on koneen sisäisiin asetuksiin? Itselläni ATR ainakin toimii mainiosti EFHK:lta tai mistä muualta tahansa Cessnan päälle ladattuna. Ladatkaa sitten vaikka Timbuktu internationilta minun puolestani..  Smiley

Ville Elomaa

Date Registered: 17.12.01

« Reply #6 on: 29.12.05, 19:53 »

En tiedä pitäisikö nyt koputtaa puuta, mutta täytyy omasta puolestani tunnustaa, etten ole kertaakaan
noudattanut sitä kehotusta, että ensin pitäisi käynnistää defu-lento ja sitten vasta Atrain. Tuo ihan siitä syystä.
ettei minulla ole kertaakaan ollut mitään ongelmaa ATR:n kanssa tuosta huolimatta.   Wink

- Ville -

JJS
Former member
« Reply #7 on: 29.12.05, 19:59 »

Moi!
En muuten minäkään ole ikinä aloittanut ATR:llä lentoa cessnan pohjalta olen aina vaan lähtenyt suoraan lentään ja ihan hyvin on toiminut Wink
Juho Penttilä

Date Registered: 02.01.05

« Reply #8 on: 29.12.05, 20:38 »

En tiedä pitäisikö nyt koputtaa puuta, mutta täytyy omasta puolestani tunnustaa, etten ole kertaakaan
noudattanut sitä kehotusta, että ensin pitäisi käynnistää defu-lento ja sitten vasta Atrain. Tuo ihan siitä syystä.
ettei minulla ole kertaakaan ollut mitään ongelmaa ATR:n kanssa tuosta huolimatta.   Wink

Sama täällä, luin tuon kohdan manuaaleista mutta en sitä jaksanut noudattaa. Mukavasti pelittää kuitenkin.

Ville Elomaa

« Reply #9 on: 29.12.05, 21:28 »

Yritin juuri lentää Helsingistä Jyväskylään ja nyt autopilotti teki temput minullekin.  Embarrassed Cry

Olen käyttänyt autopilottia niin, että nav-moodin lisäksi olen laittanut päälle alt- ja vs-holdit.
Kai tuo on sallittu/oikea menetelmä? Vertical speedinä oli nousussa joku 1900 jalkaa minuutissa.
Kesken kaiken jossain 10000 jalassa autopilotti napsahti pois päältä ja kone varoitti sakkauksesta.
Onko noissa minun autopilottiasetuksissa jotain väärin vai pitäisikö nyt kuitenkin ottaa se default-cessna ensin päälle?

Olenko muuten ymmärtänyt manuaalia oikein, että ATR:ssä ei voi yhtä aikaa autopilotilla
pitää yllä korkeutta, nopeutta (IAS) ja FMC:n kurssia? En ole ainakaan tuossa onnistunut.

- Ville -

Sami Virkkula

Date Registered: 19.04.04

« Reply #10 on: 29.12.05, 22:06 »

Yritin juuri lentää Helsingistä Jyväskylään ja nyt autopilotti teki temput minullekin.  Embarrassed Cry

Olen käyttänyt autopilottia niin, että nav-moodin lisäksi olen laittanut päälle alt- ja vs-holdit.
Kai tuo on sallittu/oikea menetelmä? Vertical speedinä oli nousussa joku 1900 jalkaa minuutissa.
Kesken kaiken jossain 10000 jalassa autopilotti napsahti pois päältä ja kone varoitti sakkauksesta.
Onko noissa minun autopilottiasetuksissa jotain väärin vai pitäisikö nyt kuitenkin ottaa se default-cessna ensin päälle?

Olenko muuten ymmärtänyt manuaalia oikein, että ATR:ssä ei voi yhtä aikaa autopilotilla
pitää yllä korkeutta, nopeutta (IAS) ja FMC:n kurssia? En ole ainakaan tuossa onnistunut.

- Ville -

Itse olen ymmärtänyt että IRL proseduurien mukaan atikalla Climb mennään VS moodissa +1000ft/min kunnes saavutetaan 170kt joka jälkeen nousua jatketaan IAS:llä. Tietysti on jotain poikkeuksia esim. kevyt kone

Eli summa summarum tuo +1900ft painavalla koneella on liikaa.
Ville Elomaa

« Reply #11 on: 30.12.05, 13:35 »

Itse olen ymmärtänyt että IRL proseduurien mukaan atikalla Climb mennään VS moodissa +1000ft/min kunnes saavutetaan 170kt joka jälkeen nousua jatketaan IAS:llä. Tietysti on jotain poikkeuksia esim. kevyt kone

Eli summa summarum tuo +1900ft painavalla koneella on liikaa.

Kiitos vinkistä, olet varmaan ihan oikeassa. Katsoin manuaalista sitä ensimmäistä tutoriaalilentoa ja siinähän noustaankin
pelkästään IAS:llä. Testasin tuota eilen ja hyvin toimi juuri tuolla 170 solmulla.

- Ville -

jonne
Former member
« Reply #12 on: 30.12.05, 13:58 »

Minullakin on ollut aivan samanlaisia ongelmia kuin Johannilla ATR:n autopilotin kanssa, mutta vain koneen release-version kanssa. Ongelmat häipyivät täysin ensimmäisen service packin asennuksen jälkeen. Onko mahdollista, ettei asentamasi service pack ole asentunut oikein?

Jonne
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1